Mys1 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 PC i deler - Intel Core I5-650 Har lyst til å kjøpe denne, og bygge den selv. Har aldri bygget selv og har ikke veldig erfaring med valg av komponenter, så da er det lettest å kjøpe en sånn pakke. Hva syns dere om pakka, får man det man betaler for? Fokuset til pc-en er redigering, men i den prisklassen(6000-7000. Jeg lurer på om komponentene er riktige i forhold til fokus på redigering, eller om jeg burde investert mer i noe og mindre i noe annet. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Tja. Bare et kjapt tips. Redigering krever som oftest mye tunge verktøy og multitasking, så det kan kanskje være lurt å heller legge mer penger i prosessorkraft, RAM fremfor et skjermkort (nå har ikke jeg kikket på linken altså) Lenke til kommentar
Caliente Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Heller gå for en 4 kjerner når du skal redigere. Det går betydelig fortere. Som Ethernat sa, CPU er det viktigste i videoredigering. Men en god GPU hjelper veldig godt til! Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 RAM kan jeg oppgradere hvis det er behov for det, prosessoren er det verre med prosessoren. Kunne jo f eks sette inn Intel Core™ i7 Quad Processor i7-860(den har samme sokkel som I5-650), 1000-lappen dyrere, og gå ned på skjermkortet, som koster 1500 i utganspunktet, kan vel gå ned til et på 1000 eventuelt. Bør kanskje spytte inn 6 gb RAM og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå