krimskrams Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Jeg har et problem med at jeg ikke får åpnet noen sider i nettleseren (både Opera og Explorer). MSN, mail og andre programmer knyttet til nettet virker, og jeg får pinget alle slags sider, så Internett er der. Problemet oppsto etter at jeg kjørte en runde med Ad-Aware. Det ble funnet noe rusk, som deretter ble fjernet. Feilmeldingen som kommer i Opera er: Could not connect to proxy server. Access denied I Explorer får jeg: The address is not valid I Opera kan jeg disable proxy servers, og det vil fungerer, med det fungerer fortsatt ikke i Explorer. Det er forsåvidt ikke krise, da jeg vanligvis bruker Opera. Men det hender at jeg bruker Explorer til enkelte ting. I tillegg irriterer dette meg, og jeg vil gjerne finne ut hva som er feilen. Er det noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Trolig samme feil som jeg sleit med, måtte restarte routeren for at det skulle virke igjen.. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Eller så kan det tenkes at du har hatt et virus som har re-directa browseren din til en fisher proxy elno. Ad-aware fjernet denne men konfigurasjon forble. Kun en teori, altså. Lenke til kommentar
krimskrams Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Har allerede prøvd å restarte routeren, uten at det hjalp. Alt fungerer også normalt på andre maskiner, koblet til samme router, så jeg tror det må være noe galt med maskinen. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Hvis det bare er din maskin, så er det nok ikke samme feil som hos meg Formater! Lenke til kommentar
krimskrams Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Eller så kan det tenkes at du har hatt et virus som har re-directa browseren din til en fisher proxy elno. Ad-aware fjernet denne men konfigurasjon forble. Kun en teori, altså. Det er jo en mulighet. Hvordan kan jeg få rettet på dette? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Flere eksperter på området sier at man simpelthen ikke skal bruke IE ut i fra et sikkerhetsperspektiv. Kan være at IE er blitt grunnleggende endret av et malisiøst program og ditt eneste valg er å av/på installere det. Enklere sagt en gjort egentlig, da IE er skreddersydd inn i operativsystemet ditt. Mitt råd til deg er styr unna IE! Du har allerede scannet og fjernet malware, kan godt ta et par runder til med online scans og whatnot. Er en et eget forum for dette her på diskusjon.no Utover dette finnes det flere guider på internett om hvordan en helhetlig fjerner eller blokker IE fra resten av systemet, ev. skal det nok være mulig å installere det på nytt om du absolutt vil det. Men her må min manglende kunnskap vike og forhåpentligvis en annen forumbruker tre inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå