Mys1 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Hei. Har holdt på med redigering noen år, hvert mye innom Pinnacle. Noen ganger så klikker bare hele programmet. Skyldes det at prosessoren ikke er bra nok, eller er det andre faktorer som spiller inn, f eks andre programmer åpne, en litt utålmodig hand etc? Skal kjøpe en ny pc, og er usikker på hvor mye jeg skal investere i prosessoren. Vet jo at prosessoren generelt bedrer redigeringsprosessen, men hva med klikkinga som jeg snakket om før i emnet? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Kan det være manglende RAM? Vet at når programmet ikke har nok RAM så må det skrive til pagefile på hardisk... Dette kan ta veldig lang tid om det er ofte brukte filer som ligger der. Det viktigste for deg nå er jo SSD hardisk, plenty med RAM, godt cpu og et noe fett grafikkort. Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Kan det være manglende RAM? Vet at når programmet ikke har nok RAM så må det skrive til pagefile på hardisk... Dette kan ta veldig lang tid om det er ofte brukte filer som ligger der. Det viktigste for deg nå er jo SSD hardisk, plenty med RAM, godt cpu og et noe fett grafikkort. Et noe fett grafikkkort, hva legger du i det? Pc-en er til foreldrene mine, skal ikke være altfor rått, har sett på denne pc-en: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323837 Ut ifra det du sier vil jeg faktisk tro at CPU og skjermkort holder(skjermkort er vel ikke så viktig til redigering i Pinnacle), men at det er for lite RAM (4GB). Det er jo lett å oppgradere hvis det er behov for det, samme med SSD, så da tar jeg det etterhvert. Lenke til kommentar
ArnoldH Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Hei. Har holdt på med redigering noen år, hvert mye innom Pinnacle. Skal kjøpe en ny pc, og er usikker på hvor mye jeg skal investere i prosessoren. For få år siden var eg bort i dette sjølv, og hadde blant anna kontakt med eit firma som bygde maskiner sjølve til videoredigering. Der var meldinga klar: Kun Asus p5-serie, dvs med Intel brikkesett og Intel prosessor, gjerne kort i Work Station-utgave. Sjølv har eg holdt meg til Asus P-serie i WS-utgåve etter det (P5WD2 f.eks.). Uansett kor mykje eg har lasta av programvare samtidig og holdt på med tunge bilderedigeringsprosessar, har eg aldri klart å få heng. Minne: På 32-bits OS klarar du vel ikkje å utnytte meir enn ca 2 Gb minne. Eg har faktisk blitt frårådd å ha meir i maskina. På 64-bits OS kan du godt ha meir. Lykke til Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Pinnacle er generelt ustabilt, og har vært det stort sett bestandig. Prøv noe annet, f.eks. Sony Vegas Movie Studio (Platinum). Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Pinnacle er generelt ustabilt, og har vært det stort sett bestandig. Prøv noe annet, f.eks. Sony Vegas Movie Studio (Platinum). Jeg bruker Sony Vegas PRO 9, er veldig fornøyd med det, har en kraftig i7 920 3,67 ghz(overklokket), så det går bra. Dog har det også en tendens til å klikke, men det var i et prosjekt hvor jeg hadde over 100 enkelte filer osv. Er det noen som vet om det er unormalt at det klikker noen ganger i Vegas, jeg regner med jeg har sterk nok pc (har også 6 gb ram, Intel X25 SSD) Jo, nå glemte jeg hva jeg skulle si. Mine foreldre bruker Pinnacle, de har alltid gjort det, har lært det godt. Og det er de jeg skal bygge pc-en for. Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Hei. Har holdt på med redigering noen år, hvert mye innom Pinnacle. Skal kjøpe en ny pc, og er usikker på hvor mye jeg skal investere i prosessoren. For få år siden var eg bort i dette sjølv, og hadde blant anna kontakt med eit firma som bygde maskiner sjølve til videoredigering. Der var meldinga klar: Kun Asus p5-serie, dvs med Intel brikkesett og Intel prosessor, gjerne kort i Work Station-utgave. Sjølv har eg holdt meg til Asus P-serie i WS-utgåve etter det (P5WD2 f.eks.). Uansett kor mykje eg har lasta av programvare samtidig og holdt på med tunge bilderedigeringsprosessar, har eg aldri klart å få heng. Minne: På 32-bits OS klarar du vel ikkje å utnytte meir enn ca 2 Gb minne. Eg har faktisk blitt frårådd å ha meir i maskina. På 64-bits OS kan du godt ha meir. Lykke til Men har ikke det også å gjøre med prosessor og RAM også, eller er denne hovedkortserien veldig bra for tunge programmet ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå