Flimzes Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Batterilevetiden på dagens mobiler er så hinsides ræva at jeg får tårer i øynene... anyway, hvor finner jeg en "app" eller hva faen det kalles som gjør slik at jeg kan surfe skikkelig på denne mobilen? Den klarer jo ikke åpne mer enn toppen 7 nettsider her! Ofte klarer den ikke åpne HTCs egne sider en gang! Påstår at facebook ikke finnes. Og når jeg er så lynende heldig og faktisk kommer inn på ei nettside, feks denne, så er alt så bittelite at jeg må stå å zoome for harde fuckings livet. Og DET gidder jeg ikke mere! Skal ALT være et ork med denne telefonen? Skal den virkelig være slik? Ikke for å dra denne tråden helt offtopic, men har her en android-mobil som ble ladet sist på mandag kveld, og har blitt brukt litt til surfing, bilder, spotify og radio, musikk over bluetooth, et par meldinger og en telefon-samtale. Har for øyeblikket 73% batteri igjen. Store skjermer drar masse strøm, en mindre mobil vil da følgelig dra mindre strøm. Uansett, om man har bestemt seg for å hate mobilen, så finnes det _ingenting_ telefonen kan gjøre for å endre det inntrykket. Prøv igjen med en annen innstilling, så kanskje telefonen ikke er så jævlig likevel. Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Trådstarter: Jeg håper inderlig at du bare er en innbitt iPhone fan som på død og liv skal spre galle om en mobiltelefon som faktisk er utrolig bra og som de fleste (med unntak av noen besteforeldre) klarer å bruke. Nå sier du jo at du bytter telefon hvert 5 år, noe som vil si at teknologien har kommet relativt langt iforhold til det du er vant til, men helvete, det går da ann å prøve ihvertfall. Virker som du er helt innbitt på at denne mobiltelefonen skal du ikke like. Og som Gecco sier, det har aldri vært noe smart trekk å kjøpe en mobiltelefon som er mer intelligent enn seg selv. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Kjøper jo en android-telefon uten at han vet hva "apps" er Ser ikke helt behovet nei. Det er dog et faktum at smarttelefoner med store trykkskjermer har elendig batteritid, inkludert iphone ja. (selvsagt en sannhet med modifikasjoner, enkelte holder lengre pga. feks. amolde/samoled). N97en min har også elendig batteritid og operativsystem. (MEN, også her redder apps telefonen totalt) Endret 21. juli 2010 av M@R7!N Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Det har vel aldri vært noe smart trekk å kjøpe en telefon som er mer intelligent enn seg selv Du får huske det neste gang du kjøper ny telefon. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Beklager at jeg ikke er en teknofreak, at jeg ikke har råd til å bytte mobil en gang i året, at jeg regelrett driter i hva som er siste nytt på mobilmarkedet, og at jeg har kjøpt en telefon som alle rundt meg mer eller mindre har pakket på meg fordi den var så forbannet bra. Men jeg har lært! Neste gang jeg kjøper mobiltelefon skal jeg faen ikke kjøpe noe touch eller HTC telefon, og jeg skal ikke høre på det andre folk anbefaler meg. Går tilbake til god gammal Sony Ericsson med knapper og liten skjerm. Men forklar meg hvorfor den hevder at noen nettsider som facebook ikke finns, mens den åpner sider som diskusjon.no eller hest.no? (Dog med så små skrift at alt må forstørres hundre ganger for at det skal funke) Og forklar meg hva i helvete apps er, for helt ærlig, jeg hadde ikke bruk for apps på min Sony Ericsson K850i - som jeg jo har hatt de siste 3 årene.... (Edit: Må nevnes at dette innlegget er skrevet via den omtalte mobilen, og at skrivefeil dermed kan forekomme som følge av mongo ordlisteoppsett og plassering av bokstaver i forhold til hvordan bokstaver er plassert på alle andre mobiltelefoner. Jeg gidder bare ikke lese igjennom det jeg skriver 40 ganger hver eneste gang jeg skriver noe på denne mobilen) Endret 21. juli 2010 av medlem-124997 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Denne må eg følge med i. Ja her er det mye å lære!! xD Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Apps er programmer. Det finnes dum-telefoner laget for folk som er inkompetente med teknologi. Og smart-telefoner som man trenger et minimum av smarthet for å bruke. Det er jo tydelig hvem som har valgt feil telefon i forhold til hvilken gruppe de hører til i. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Og forklar meg hva i helvete apps er, for helt ærlig, jeg hadde ikke bruk for apps på min Sony Ericsson K850i - som jeg jo har hatt de siste 3 årene.... Har ikke lest tråden så nøye, men har du bruk for apps til Desiren din da? Usikker på om du er seriøs eller om du bare kødder (mener jeg fikk med meg sist jeg var innom tråden, for en ukes tid siden, at du skrev om at folk her manglet humor), men en app, eller applikasjon, er ikke noe annet enn et "program". Om du bruker Windows så er f.eks. Notepad en "app", dvs. et lite program som legger til funksjonalitet du ikke hadde fra før (eller gir deg alternativ eller forbedret funksjonalitet). Powerpoint er en "app". Google Chrome er en "app". Du hadde Internet Explorer fra før, men du likte den ikke, så du lasta ned en alternativ app i stedet, kanskje det til og med var Firefox. Uansett, HTC Desire har en god del innebygd/medfølgende funksjonalitet/apps, så det er ikke sikkert du trenger en eneste en av disse appsa du er så sinna på Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Dere har rett og jeg har feil. Den reagerer på fingrene, ikke tøy. Sorry. Noen som vet en slider på marked som går til siden? Så hvis jeg er kald på fingrene kan jeg ikke skrive SMS med den? Mener du at når det er kaldt mister du fingrene dine? Dere som drar den over senga, har dere på tastlås? Den OPTISKE styre-"spaken" reagerer IKKE bare på pølsefingre, men på laken også. Når tastlåsen er på, og du er som meg, putter telefonen opp-ned i lomma (power-knapp ned mot bakken), så kommer jeg ofte inntil MENU knappen når jeg fisker den opp av lommen, noe som skrur av tastlås. edit: hele to sider for sent... Endret 21. juli 2010 av jale Lenke til kommentar
Kasper22 Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Men jeg har lært! Neste gang jeg kjøper mobiltelefon skal jeg faen ikke kjøpe noe touch eller HTC telefon, og jeg skal ikke høre på det andre folk anbefaler meg. Går tilbake til god gammal Sony Ericsson med knapper og liten skjerm. Men forklar meg hvorfor den hevder at noen nettsider som facebook ikke finns, mens den åpner sider som diskusjon.no eller hest.no? (Dog med så små skrift at alt må forstørres hundre ganger for at det skal funke) Tror det blir nedtur for deg å gå tilbake til "dum" telefon med liten skjerm, og bokstavene blir ivertfall ikke noe større. Hvis du går i menyen på browseren din kan du velge feks "kjempestor" på bokstavstørrelse og "nærme" på standardzoom.Regner med du holder telefonen sidelengs når du surfer.. At den påstår sider ikke finnes har jeg ikke vert borti.. er det kun på mobilt nettverk, eller også med wifi ? Det er vel og en app på telefonen til facebook? og det er ivertfall mange her. Må nevnes at dette innlegget er skrevet via den omtalte mobilen, og at skrivefeil dermed kan forekomme som følge av mongo ordlisteoppsett og plassering av bokstaver i forhold til hvordan bokstaver er plassert på alle andre mobiltelefoner. Jeg gidder bare ikke lese igjennom det jeg skriver 40 ganger hver eneste gang jeg skriver noe på denne mobilen) Tastaturet er som på en pc, men hvis det er innmari ukjent for deg så kan du få opp standard telefon-tastatur isteden(Husker ikke helt hvordan i farta) Den mongo ordlista kan redigeres, og du kan velge hvor mange ganger du skal ha skrevet en nytt ord (feks. "mongo")før det legges til i ordlista. PS: Fant ingen skrivefeil i innlegget ditt Beklager at jeg ikke er en teknofreak, at jeg ikke har råd til å bytte mobil en gang i året, at jeg regelrett driter i hva som er siste nytt på mobilmarkedet, og at jeg har kjøpt en telefon som alle rundt meg mer eller mindre har pakket på meg fordi den var så forbannet bra. Skjønner at du ikke er en teknofreak, men ingen er perfekte. Men med denne telefonen tror jeg du kan ha det du trenger uten å bytte hvert år, siden du har tilgang på litt flere applikasjoner enn med en gammel Sony Ericsson. Hvis du bare skal ha en telefon til å ringe og sende sms med,så funker den fint til det etter du har satt opp telefonen første gang, men skal vere enig i at en gammel SE er et bedre valg da. Hvis du har store problemer med å få telefonen til å gjøre det du vil, så er søkefunsjonen her i forumet og på www.google.com veldig fin Ellers kan du kansje få litt hjelp av noen av de som pusha telefonen på deg, eller spørre en annen voksen om hjelp ? Lykke til uansett Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 Apps er programmer. Det finnes dum-telefoner laget for folk som er inkompetente med teknologi. Og smart-telefoner som man trenger et minimum av smarthet for å bruke. Det er jo tydelig hvem som har valgt feil telefon i forhold til hvilken gruppe de hører til i. Det har ikke slått deg at grunnen til at jeg ikke kan noe som helst med smart-telefoner er den at jeg ikke har hatt en slik telefon før? Som jeg sa tidligere, så er det ikke alle som har råd til å bytte mobil så veldig ofte. Dersom du ikke er klar over det, en HTC Desire er veldig anderledes fra en Sony Ericsson K850i. Fasinerende at enkelte her inne begynner å kalle meg dum kun fordi at jeg ikke er fornøyd med en mobiltelefon jeg har kjøpt, og fordi at jeg klager på batterilevetid på den. Det sier vel egentlig det meste om brukerne her inne, og om deres eget intelligensnivå heller enn mitt. Her er det snakk om folk som er hjernevasket og overhodet ikke ser noe negativt i en telefon, bare fordi den er blitt skrytt hemningsløst opp i lufta av en gruppe brukere som var fornøyd med den. Blinde kan man vel si at enkelte er blitt. Om et halvt år kommer alle til å si at denne mobilen er drit dårlig. Da er det en ny telefon folk skal pakke på meg og andre som ikke har mobilinteressen, og en ny telefon folk blir forbanna over at noen klager på.. Verre enn motebransjen.. Uansett blir det for dumt at dere blir så sinnsykt forbanna bare fordi at jeg ikke er fornøyd med en mobil. Det er visst ikke OK at enkelte går mot strømmen og tør si ifra over at de er misfornøyde med noe.. Men ja, jeg angrer veldig på at jeg kjøpte denne mobilen. Det var penger rett ut av vinduet. Jeg skulle ikke hørt på folk som på død og liv skulle pakke den på meg. Tviler på at jeg kan heve kjøpet og levere den inn igjen også, nå som jeg har hatt telefonen så lenge. Forbannet irriterende.. Har sett litt rundt på andre mobiler. Og 90% av telefonene som er på markedet i dag er slike enorme telefoner med touch. Fy faen. Før eller siden så MÅTTE det skje. Det MÅTTE bli touch skjerm på meg også x( Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Om du selger nå vil nok ikke verditapet være alt for ille. Om du skal ombestemme deg bør du gjøre det så fort som mulig. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Her er det snakk om folk som er hjernevasket og overhodet ikke ser noe negativt i en telefon, bare fordi den er blitt skrytt hemningsløst opp i lufta av en gruppe brukere som var fornøyd med den. Blinde kan man vel si at enkelte er blitt. Om et halvt år kommer alle til å si at denne mobilen er drit dårlig. Da er det en ny telefon folk skal pakke på meg og andre som ikke har mobilinteressen, og en ny telefon folk blir forbanna over at noen klager på..Verre enn motebransjen.. Nå må du ikke ta munnen for full her, men smarttelefoner er mere enn bare en telefon, det er en lomme-pc. Den har "ubegrenset" med muligheter ved hjelp av apps som utnytter alle redskapene som er innebygget i telefonen. Og med en såpass utstyrt smarttelefon så er det bare å forvente at den skal ha et forholdsvis høyt strømforbruk. I mitt tilfelle så erstatter den iPod, GPS, kartplotter, mobiltelefon og filofax. Ikke nok med det, men den utkonkurrerer mange dedikerte GPSer på navigering og den gruser iPod på lydkvalitet. I tillegg gir den meg ypperlig tilgang til å sjekke e-post, facebook og andre online funksjoner når jeg er på farten. Jeg kan fjernstyre pc'n hjemme og starte nedlasting av en film/tv-serie jeg vil se når jeg kommer hjem mens jeg sitter i selskap med familien, jeg kan scanne strekkoder på produkter i butikker og finne utav hvor jeg får dette produktet til lavest mulig pris, sjekke wikipedia hvis det er noe jeg trenger svar på... Forbannet irriterende.. Har sett litt rundt på andre mobiler. Og 90% av telefonene som er på markedet i dag er slike enorme telefoner med touch. Fy faen. Før eller siden så MÅTTE det skje. Det MÅTTE bli touch skjerm på meg også x( Det er også en grunn til at 90% av telefonene har touchskjerm, og det er ikke fordi at det er større etterspørsel på telefoner med fysisk tastatur Men jeg skjønner deg også, du ville ha en god telefon og var av den oppfattelsen at du kjøpte markedets beste telefon (noe jeg er enig i), men den levde ikke opp til dine forventninger. Du vil ha en robust telefon til å ringe og sende meldinger med samt lang batterilevetid. Det lages fortsatt slike mobiler, men det er knyttet lite eller ingen prestisje i det markedet, rett og slett fordi at "ingen" vil ha det lenger. Får vel bare beklage, men det er slik utviklingen går, og det er nok ikke mange som er overrasket over den heller, men synd at den ikke er idéell for deg... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Apps er programmer. Det finnes dum-telefoner laget for folk som er inkompetente med teknologi. Og smart-telefoner som man trenger et minimum av smarthet for å bruke. Det er jo tydelig hvem som har valgt feil telefon i forhold til hvilken gruppe de hører til i. Det har ikke slått deg at grunnen til at jeg ikke kan noe som helst med smart-telefoner er den at jeg ikke har hatt en slik telefon før? Jeg skifter mobiltelefon ca hvert tredje år, jeg hadde ingen problemer å gå fra en dum-telefon til en smart-telefon i 2007, som da har symbian s60, som den gangen ikke akkuratt var mer brukervennlig enn android. Og jeg hadde ingen problemer, tvert i mot en befrielse å ha et ordentlig OS på telefonen. Problemet er til 90% innstilling, og 10% teknisk inkompetanse, noen har bare vanskeligere for teknologi enn andre, men å snakke med en telefonselger i mer enn 3 sekunder fører til at han skjønner hva slags telefon du trenger. Jeg har lært bestemoren min å bruke smarttelefon, bare å få henne til å skjønne tankegangen så syns hun den var langt mer smidig enn de gamle dum-telefonene. Hun kjøpte telefon sist i 2003. Alt har med instilling å gjøre. Men du hadde vel samme instilling mot en evt selger som til telefonen. Eller så snakket du ikke med noen i det hele tatt, så igjen, dette er nok fortsatt mye din feil. Og til sist: Lenke til kommentar
Augusta Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Apps er programmer. Det finnes dum-telefoner laget for folk som er inkompetente med teknologi. Og smart-telefoner som man trenger et minimum av smarthet for å bruke. Det er jo tydelig hvem som har valgt feil telefon i forhold til hvilken gruppe de hører til i. Det har ikke slått deg at grunnen til at jeg ikke kan noe som helst med smart-telefoner er den at jeg ikke har hatt en slik telefon før? Som jeg sa tidligere, så er det ikke alle som har råd til å bytte mobil så veldig ofte. Dersom du ikke er klar over det, en HTC Desire er veldig anderledes fra en Sony Ericsson K850i. Fasinerende at enkelte her inne begynner å kalle meg dum kun fordi at jeg ikke er fornøyd med en mobiltelefon jeg har kjøpt, og fordi at jeg klager på batterilevetid på den. Det sier vel egentlig det meste om brukerne her inne, og om deres eget intelligensnivå heller enn mitt. Her er det snakk om folk som er hjernevasket og overhodet ikke ser noe negativt i en telefon, bare fordi den er blitt skrytt hemningsløst opp i lufta av en gruppe brukere som var fornøyd med den. Blinde kan man vel si at enkelte er blitt. Om et halvt år kommer alle til å si at denne mobilen er drit dårlig. Da er det en ny telefon folk skal pakke på meg og andre som ikke har mobilinteressen, og en ny telefon folk blir forbanna over at noen klager på.. Verre enn motebransjen.. Uansett blir det for dumt at dere blir så sinnsykt forbanna bare fordi at jeg ikke er fornøyd med en mobil. Det er visst ikke OK at enkelte går mot strømmen og tør si ifra over at de er misfornøyde med noe.. Men ja, jeg angrer veldig på at jeg kjøpte denne mobilen. Det var penger rett ut av vinduet. Jeg skulle ikke hørt på folk som på død og liv skulle pakke den på meg. Tviler på at jeg kan heve kjøpet og levere den inn igjen også, nå som jeg har hatt telefonen så lenge. Forbannet irriterende.. Har sett litt rundt på andre mobiler. Og 90% av telefonene som er på markedet i dag er slike enorme telefoner med touch. Fy faen. Før eller siden så MÅTTE det skje. Det MÅTTE bli touch skjerm på meg også x( Dude! Selg tlf din til meg! Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Dude! Selg tlf din til meg! Skjermen har fått riper og du er neppe villig til å betale det beløpet jeg vil ha for den.. Edit: Og jeg er ikke en "dude"... Endret 19. oktober 2010 av medlem-124997 Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Dude! Selg tlf din til meg! Edit: Og jeg er ikke en "dude"... Troll passer vel litt bedre ja Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Dude! Selg tlf din til meg! Edit: Og jeg er ikke en "dude"... Troll passer vel litt bedre ja Hvorfor? Fordi at jeg skriver at jeg ikke liker mobilen jeg har kjøpt? Lenke til kommentar
canon20d Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Apps er programmer. Det finnes dum-telefoner laget for folk som er inkompetente med teknologi. Og smart-telefoner som man trenger et minimum av smarthet for å bruke. Det er jo tydelig hvem som har valgt feil telefon i forhold til hvilken gruppe de hører til i. Det har ikke slått deg at grunnen til at jeg ikke kan noe som helst med smart-telefoner er den at jeg ikke har hatt en slik telefon før? Som jeg sa tidligere, så er det ikke alle som har råd til å bytte mobil så veldig ofte. Dersom du ikke er klar over det, en HTC Desire er veldig anderledes fra en Sony Ericsson K850i. Fasinerende at enkelte her inne begynner å kalle meg dum kun fordi at jeg ikke er fornøyd med en mobiltelefon jeg har kjøpt, og fordi at jeg klager på batterilevetid på den. Det sier vel egentlig det meste om brukerne her inne, og om deres eget intelligensnivå heller enn mitt. Her er det snakk om folk som er hjernevasket og overhodet ikke ser noe negativt i en telefon, bare fordi den er blitt skrytt hemningsløst opp i lufta av en gruppe brukere som var fornøyd med den. Blinde kan man vel si at enkelte er blitt. Om et halvt år kommer alle til å si at denne mobilen er drit dårlig. Da er det en ny telefon folk skal pakke på meg og andre som ikke har mobilinteressen, og en ny telefon folk blir forbanna over at noen klager på.. Verre enn motebransjen.. Uansett blir det for dumt at dere blir så sinnsykt forbanna bare fordi at jeg ikke er fornøyd med en mobil. Det er visst ikke OK at enkelte går mot strømmen og tør si ifra over at de er misfornøyde med noe.. Men ja, jeg angrer veldig på at jeg kjøpte denne mobilen. Det var penger rett ut av vinduet. Jeg skulle ikke hørt på folk som på død og liv skulle pakke den på meg. Tviler på at jeg kan heve kjøpet og levere den inn igjen også, nå som jeg har hatt telefonen så lenge. Forbannet irriterende.. Har sett litt rundt på andre mobiler. Og 90% av telefonene som er på markedet i dag er slike enorme telefoner med touch. Fy faen. Før eller siden så MÅTTE det skje. Det MÅTTE bli touch skjerm på meg også x( Hvorfor lar du kompiser styre hva slags type telefon du skal ha? Det blir for dumt å " skylde" på at noen har prakka den på deg. Det er du alene som burde vite hva du har bruk for, og dermed tar et valg ut fra det. Gjør litt research neste gang du handler, så slipper du å surne fordi "noen andre" har driti seg ut. Det er du selv og ingen andre som har gått på en smell her. Telefonen er en minipc. Shit in, shit out. Lenke til kommentar
jzky Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 HTC Desire har jo en facebook app installert fra før.. Friendstream Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå