Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sliter med folk som legger inn trojans

Anbefalte innlegg

Skjedde nå for andre gang, det betyr at eg må reinnstallere heile windows igjen.

Det betyr at eg må anskaffe meg ein software firewall som fungerer skikkeleg som er lett å betjene og ikkje tar alle system ressursane. Eg vil gjerne ha noko som sporer opp desse fjortissane så eg kan anmelde dei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk norton internet security 03.... funker fint for meg... Takker den for å stoppe en Subseven trojan horse litt tidligere idag... Jeg har sinnsykt mange forsøk på maskinen min, men den funker fint foreløpig... :o

Så jeg stoler på norton.... Den har en grei tracker også...

Lenke til kommentar
Skjedde nå for andre gang, det betyr at eg må reinnstallere heile windows igjen.

Det betyr at eg må anskaffe meg ein software firewall som fungerer skikkeleg som er lett å betjene og ikkje tar alle system ressursane. Eg vil gjerne ha noko som sporer opp desse fjortissane så eg kan anmelde dei.

Hvorda får de lagt inn dette?

Har du antivirus og holder du din maskin 100% oppdatert med alle sikkerhetspatcher?

Lenke til kommentar

Hvorfor må du det?

Det betyr at eg må anskaffe meg ein software firewall som fungerer skikkeleg som er lett å betjene og ikkje tar alle system ressursane.  

På min boks har jeg ikke brannvegg, men på faderens boks kjøres Norton InetSecurity, og jeg har samme erfaringene som Dre@m_Lord angående den. Litt bloatware, men i grunnen veldig fin. ZoneAlarm er greiere, men mangler litt av funksjonaliteten, synes jeg.

Eg vil gjerne ha noko som sporer opp desse fjortissane så eg kan anmelde dei.

Halvhjernene som har prøvd seg mot faderens boks i løpet av de siste dagene, er fra US, Frankrike og Bulgaria. Jeg tviler egentlig på at det nytter å gå etter slike. Er det norske brukere som prøver seg, tror jeg det kan nytte. NeoTrace er fin i oppsporingssammenheng.

Lenke til kommentar
Bruk norton internet security 03.... funker fint for meg...  Takker den for å stoppe en Subseven trojan horse litt tidligere idag...  Jeg har sinnsykt mange forsøk på maskinen min, men den funker fint foreløpig...  :o  

Så jeg stoler på norton.... Den har en grei tracker også...

stoppe et slikt virus hos meg i dag og. skjedd flere ganger i det siste

Lenke til kommentar

eg kjem ikkje til å bruke zonealarm, programmet er heilt fint utenom at det har memory leak så etter 24 timer så hikker maskina

denne gangen var det serveren min som blei utsatt, merka det først når den plutseleg brukte absolutt all båndbredda uten grunn(skal litt til å bruke 10mbit frå lyse)

det kjedligaste med dette er at eg må slette windows system filer heilt for å fjerne det, argh

Lenke til kommentar

Du må da være passe godtroende da mann siden du ikke bruker noen som helst form for beskyttelse!!!

Du vet at du har vært infisert før men du gjorde ikke noe med det den gangen, hmm, betenkeligt!

I tillegg til at du utsetter din maskin for fare så utsetter du også nettet for en merbelastning samt at du fungerer som et medium for viderespredning.

Jeg mener at absolutt alle som fungerer som en videreformidler av virii og andre sykdomer har seg selv å takke og får man problemer med hard/software og ISP'en så har man bare godt av det.

Hvis du har en 10Mb linje som holder på å knele på grunn av at du har viderespredd disse ulumskhetene så kan du vel tenke at du sannsynlig har infisert tusenenvis av andre maskiner.

Det finnes absolutt ingen unnskyldniger for å kjøre uten antivirii/brannmur siden dette har vært diskutert i alle verdens medier.

Nei, kjører man uten beskyttelse så burde ISP'en din rett og slett kutte linjen slik at nettet blir ledig for oss som tar surfing og nettsikkerhet på alvor!

Lenke til kommentar

Hvorda får de lagt inn dette?

Har du antivirus og holder du din maskin 100% oppdatert med alle sikkerhetspatcher?

Det holder dessverre ikke å bare ha antivirus program installert, du må og ha en firewall i tillegg.

Bruker norton antivirus og NIS 2003.

eg kjem ikkje til å bruke zonealarm, programmet er heilt fint utenom at det har memory leak så etter 24 timer så hikker maskina.
Du kan installere et minne opptimaliserings program, eg har alltid nok minne tilgjengelig.

Eg bruker memory zipper plus http://www.systweak.com/memzip/memzip.htm det beste men er ikke gratis.

Eg vil gjerne ha noko som sporer opp desse fjortissane så eg kan anmelde dei.

Tja det blir ikke enkelt, men du kan finne ip nummeret ved å bruke NIS 2003(visualroute) som er i NIS, eller laste ned hos dem selv? http://www.visualware.com/
Lenke til kommentar

Hvis en har innebygt firewall i routeren, ikke åpner .exe ++ filer fra vedlegg uten at mailen var ventet, og til slutt ikke kjører .exe filer man laster ned fra Kazaa, er men så og si 100% sikker :woot:

(iallefall ganske sikret :) )

Lenke til kommentar
Det holder dessverre ikke å bare ha antivirus program installert, du må og ha en firewall i tillegg.

Vel, dette er jeg ikke helt enig i hvis man oppfører seg fornuftig og setter opp sin PC på en korrekt måte.

Enig og enig frublom, antivirus programmene er laget for virus ikke trojans horse. Så det beste middelet mot sprø hester er en firewall.

IV. How do I get rid of trojans?!?

Here are your many options, none of them are perfect. I strongly suggest you read through all of them before rushing out and trying to run some program blindly. Remember - that's how you got in this trouble in the first place. Good luck!

Clean Re-installation: Although arduous, this will always be the only sure way to eradicate a trojan or virus. Back up your entire hard disk, reformat the disk, re-install the operating system and all your applications from original CDs, and finally, if you're certain they are not infected, restore your user files from the backup. If you are not up to the task, you can pay for a professional repair service to do it.

Anti-Virus Software: Some of these can handle most of the well known trojans, but none are perfect, no matter what their advertising claims. You absolutely MUST make sure you have the very latest update files for your programs, or else they will miss the latest trojans. Compared to traditional viruses, today's trojans evolve much quicker and come in many seemingly innocuous forms, so anti-virus software is always going to be playing catch up. Also, if they fail to find every trojan, anti-virus software can give you a false sense of security, such that you go about your business not realizing that you are still dangerously compromised. There are many products to choose from, but the following are generally effective: AVP, PC-cillin, and McAfee VirusScan. All are available for immediate downloading typically with a 30 day free trial. For a more complete review of all major anti-virus programs, including specific configuration suggestions for each, see the HackFix Project's anti-virus software page [all are ext. links].

Anti-Trojan Programs: These programs specialize in trojans instead of general viruses. For the same reasons, some of these programs are effective against most trojans, but none of them will ever be effective against all trojans. A popular choice is The Cleaner, $30 commercial software, but be sure to see hackfix.org's configuration suggestions [ext. link].

IRC Help Channels: If you're the type that needs some hand-holding, you can find trojan/virus removal help on IRC itself, such as EFnet #dmsetup or DALnet #NoHack. These experts will try to figure out which trojan(s) you have and offer you advice on how to fix it. (See our networks page if you need help connecting to those networks.)

Resten av artikkelen kan du lese her om du gidder.

http://www.irchelp.org/irchelp/security/trojan.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...