Gå til innhold

Windows 95 fra CD til floppy

wildv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker du på å lage 40 - 50 floppyer? Dårlig løsning, hvis det i det hele tatt lar seg gjøre. Jeg installerte nettopp Win98 på en bærbar uten CD. La først inn DOS og Norton Commander. Koblet meg deretter til en annen PC med en Interlink kabel, og overførte hele installasjonsfolderen til disken på den bærbare. Dermed er det bare å starte installasjonen fra HD.

Det finnes mange alternativer til å bruke Norton Commander, søk på "laplink" i http://download.com

Et annet alternativ er å sette disken fra den bærbare inn i en annen maskin med et slikt adapter.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen måte å lage installasjons disketter direkte fra CD'en. Dette pga. at .cab filene som ligger på Win95 cd'en er for store for en diskett.

Det fantes engang en diskettversjon av Win95, men der var det mange ting som mangla i forhold til Cd versjonen. Diskettene var også formattert til 1,66 mb (eller no sånt), så man klarte ikke å kopiere diskettene med en vanlig diskcopy.

Det enkleste for deg er nok å zippe Win95 folderen fra cd'en over til disketter, for så å pakke dem opp på hd'en på den bærbare og installere derifra.

Lenke til kommentar

Den første av installasjonsdiskettene var normalt formatert, de andre var formatert i MDF format (Media Distribution Format) og var på ca 1.62 MB og det var ikke noe problem og kopiere dem med et disccopy program. Selv brukte jeg Disc Copy Fast mye. WinImage har heller ikke noe problem med det formatet. Med WiniMAGE kan du selv formatere diskettene i MDF format.

Lenke til kommentar
Skal installere Windows 95 på en gammel bærbar uten CD-ROM. Er det noen som vet hvordan jeg lager et sett med installasjons-floppyer fra filene på Windows 95-CDen?

Kanskje litt off-topic, men GIVE IT UP, og legg inn Linux! :yes::yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...