Hewitt Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Dette er individuelt, og jeg kan bare svare for min egen del her, men jeg (som gutt) er nok litt mer som trådstarters kjæreste. Jeg elsker å reise, reiser så mye som økonomien og tiden tillater det, og nyter og ser frem til den tiden. For meg å da være sammen med en kjæreste som absolutt ikke vil reise noe, eller enormt lite, ville rett og slett neppe fungert. Jeg ser ikke på reising som bare en hobby eller interesse, som å samle på frimerker eller spille fotball, men mer en livsstil eller en del av meg selv. Når man reiser på ferie sammen som par (ikke nødvendigvis kun dere to heller) så opplever man så utrolig mye, får nye erfaringer, får minner sammen, har gjerne flere romantiske kvelder og opplevelser sammen, og rett og slett nyter livet og hva verden har å by på - sammen. Det er det viktigste her - hva man opplever som par, noe som garantert vil styrke og bygge på forholdet. Man lærer gjerne hverandre å kjenne bedre også på reiser, og lærer mye nytt sammen. Hadde kjæresten min bare ville vært hjemme, hadde jeg garantert sett på h*n som rett og slett kjedelig og ulik meg. For min del er ikke argumentet om at man kan reise alene og at det er bra å gjøre andre ting godt nok her, ettersom jeg ser på minimum litt (trenger ikke være mange ferier i året) reising sammen med kjæresten/samboeren/ektefellen som essensielt i et seriøst forhold for min egen del. Man kan gjerne reise sammen med andre eller alene iblant, men jeg synes det er viktig å reise sammen med sin kjære også. Som sagt er dette individuelt og varierer fra person til person, derfor kan ingen gi et fasitsvar. Men for min del, hvis tingene var fastlåst ved at den ene ville reise passe mye (gjerne 1-2 skikkelige feriereiser i året) og den andre bare ville være hjemme, og ingen vil inngå kompromiss, så ville jeg kanskje begynt å innsett at dette forholdet ikke fungerte. Man bør hvert fall snakke skikkelig sammen for fremtidens skyld, hva dette kan føre med seg av problemer i fremtiden. Selv så skjønner jeg trådstarters kjærste. Elsker å reise, elsker å se hva verden har å by på. Kom hjem fra en tre ukers USA-tur sammen med kjæresten i går, og den ferien og mange flere er ting jeg aldri ville vært foruten, uansett hva det hadde kostet av penger og ting. Opplevelsene, stundene og minnene er ting vi husker for resten av livet, og som bygger på forholdet og gjør oss sterkere sammen. Har selvfølgelig forståelse for at alle ikke ønsker eller behøver det samme, men jeg har enda mer forståelse for hvordan den andre parten da føler det. Tør påstå at man vil gå glipp av mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå