appelsinbrus Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Har skrevet en tekst i Word og lagt til bilder. Denne teksten har jeg lagra i PDF, og når jeg da holder musepekeren over bildene står det hvor bildene er henta fra. Hvordan fjerner jeg dette? Det er da ikke et spørsmål om leseinnstillingene mine i Adobe Reader, men hvordan jeg kan endre Word-fila slik at det ikke vises noen mouseover-tekst når jeg lagrer som PDF og andre leser dokumentet. Finner ikke ut av det.. Endret 7. juli 2010 av appelsinbrus Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Hvilken Office-versjon er det snakk om? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Teksten som vises når du peker på bildet er alt-tekst. Brukes blant annet av søkemotorer og støtteteknologi for blinde. Som standard i Word settes alt-tekst til å være lik filnavnet på bildet. For å fjerne alt-teksten kan du høyreklikke på bildet -> Size -> Alt-text og fjerne det som står i boksen. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Ah, mange takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå