Gå til innhold

Ny web shop på vei! VANNKJØLING!

Anbefalte innlegg

typisk scenario:

du selger en vare til 1000kr (vannblokk f.eks). med 5% fortjeneste på denne har du da ca 50kr i lommen.. dette skal gå til frakten INN til deg av vannblokker.. tid du bruker på bestillingen og emballasjen du skal pakke ned blokken med. sist, men ikke minst skal du kanskje kjøre til posten med pakken.

dette = tap. sorry, thats life.

Haha. Tror du virkelig at jeg er så forbanna dum?

Fortjeneste er det du har igjen etter du har dekket frakt, embalasje osv.

Jeg er ikke helt borte. Og jeg er ganske sikker på at jeg har skrevet det et sted at noen produkter har du en større margin på. Men sånt som Fullblokker som er veldig dyre vil vi presse mest mulig. Jeg kan ikke si hvilke produkter vi har muligheten til å tjene penger på. Men denne måten å drive bedrift på er vell kjent.

det er 100% tydelig at du ikke kan varehandel. sorry, dette blir for dumt.

edit; og ja..

Og det er klart at du ikke vet hva fortjeneste betyr; fortjenesten til en bedrift er utregnet etter at ALLE utgifter er dekket. Altså fortjeneste på 5% er etter at alle utgifter er dekket. (u see?) Så her ville jeg tatt det litt med ro hvis jeg var deg.

Endret av "Ole-Andreas"
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

typisk scenario:

du selger en vare til 1000kr (vannblokk f.eks). med 5% fortjeneste på denne har du da ca 50kr i lommen.. dette skal gå til frakten INN til deg av vannblokker.. tid du bruker på bestillingen og emballasjen du skal pakke ned blokken med. sist, men ikke minst skal du kanskje kjøre til posten med pakken.

Jeg er ikke helt borte. Og jeg er ganske sikker på at jeg har skrevet det et sted at noen produkter har du en større margin på. Men sånt som Fullblokker som er veldig dyre vil vi presse mest mulig. Jeg kan ikke si hvilke produkter vi har muligheten til å tjene penger på. Men denne måten å drive bedrift på er vell kjent.

edit; og ja..

Og det er klart at du ikke vet hva fortjeneste betyr; fortjenesten til en bedrift er utregnet etter at ALLE utgifter er dekket. Altså fortjeneste på 5% er etter at alle utgifter er dekket. (u see?) Så her ville jeg tatt det litt med ro hvis jeg var deg.

det var da som rakkern da, jeg er enig oppimot et visst punkt. VAREHANDEL!

uansett, Ole Andreas Botnevik.. er det lov med to brukere på hw.no?

Lenke til kommentar

typisk scenario:

edit; og ja..

det var da som rakkern da, jeg er enig oppimot et visst punkt. VAREHANDEL!

uansett, Ole Andreas Botnevik.. er det lov med to brukere på hw.no?

Haha. Jeg tror faktisk jeg har 3, men da de 2 andre ikke funker helt. Bestemte jeg meg for å lage en ny.. Bare sånn at alle vet det, Jeg lever ikke i en sånn "drømme" verden og tror at dette kommer til å bli lett. Tror heller ikke at jeg kan tjene så mye penger på dette i begynnelsen, og jeg risker en del på å gjøre dette. Det er mine penger som forsvinner hvis dette går vest. Men dette er noe jeg brenner for, og noe VI trenger her i Norge.

Og jeg skjønner all kritikk. Og jeg hadde aldri greid dette alene. Jeg har hele støtte apparatet til Mamut ++++

Dette er mer veldedighet i begynnelsen en det er bedrift. Håper bare at alle skjønner det. Det dumme er jo det at folk dømmer en del før de en gang vet hvordan ting kommer til å funke, Alt jeg har skrevet i forumet har vært "jeg tror, kanskje, jeg tenker" Dette er ikke på noen måte sånn det kommer til å bli. Dette er bare for å spytte ut ideer å høre hva dere har å si? Det er ikke meningen at dette skal være så kjempe seriøst(DA SNAKKER JEG OM FORUMET!!!!!!) . Når ting blir seriøst, kan vi ta det på vårt eget forum, slik at jeg ikke bryter noen regler her på HW.no Er vi alle enig?

Endret av "Ole-Andreas"
Lenke til kommentar

"Det er ikke meningen at dette skal være så kjempe seriøst."

takk for alt Ole :)

Jeg snakker ikke om bedriften da, jeg snakker om FORUMET!

Du prøver virkelig du?

edit: fikset det sånn at ALLE skal skjønne det.

Endret av "Ole-Andreas"
Lenke til kommentar

du har gitt meg 100L bensin og en lighter.. hva forventer du?

Ja ser den. Men skjønner meg ikke på det.. Det er veldig lite.. morsomt..

Men hvis det er den typen humor du liker så må du bare kose deg. For jeg tåler en del..

Bring it!

Få ut litt trolling!

:tease:

Endret av "Ole-Andreas"
Lenke til kommentar

Men hvis det er den typen humor du liker så må du bare kose deg. For jeg tåler en del..

Bring it!

Få ut litt trolling!

jeg prøver bare å poengtere det at folk burde være litt varsomme med å gi pengene sine til en 18år gammel gutt som importerer vannkjølingsdeler hjem til garasjen "sin" hos mor og far.

det hjelper ikke at denne 18år gamle gutten tror han kan omgå angrefristloven og lage egne avtaler med kunder. det hjelper heller ikke at gutten kan null - niks - nothing om skattesystemet og regler hva toll angår.

Lenke til kommentar

Bring it!

Få ut litt trolling!

jeg prøver bare å poengtere det at folk burde være litt varsomme med å gi pengene sine til en 18år gammel gutt som importerer vannkjølingsdeler hjem til garasjen "sin" hos mor og far.

det hjelper ikke at denne 18år gamle gutten tror han kan omgå angrefristloven og lage egne avtaler med kunder. det hjelper heller ikke at gutten kan null - niks - nothing om skattesystemet og regler hva toll angår.

Og du kan tydeligvis ikke lese. Hvem sier at jeg skal drive dette hjemme fra? Hva om jeg faktisk kjenner noen som har leid meg lager plass da? Og denne 18år gamle gutten kan mer en det du tror. Og bare fordi du tok en rask runde å leste over hvordan toll systemet i norge fungerer betyr det ikke at det faktisk fungerer sånn. Og jeg har aldri skrevet at jeg trodde at jeg kunne omgå angrefristen, men at de som bestiller inn spesielle deler faktisk trenger de. Og jeg vet ikke helt jeg, men det sier vell litt at en gutt på 18 år har 40 000 som han kan bruke på dette. Gjør det ikke? Og ikke prøøv å spill "fått penger av pappa" kortet. For jeg har jobbet siden jeg var 12. Når jeg søkte jobb i Nova Vista i vår, ble jeg valgt foran mennesker som var alt fra 10-30 år eldre en meg. Og ja, jeg er ny når det gjelder dette, Men jeg vet at det er mange som kommer til å benytte en Norsk netthandel framfor en hver utenlandsk netthandel. Håper dette får deg til å skjønne ting litt bedre.

Lenke til kommentar

Hvordan man takler kritikk er også meget viktig når man skal starte en bedrift med salgsvirksomhet.

Blir man møtt med bare en brøkdel av arrogansen og sinnet som kommer fram med det minste negative ord her i tråden når man skal reklamere på et produkt så er det for dårlig.

Man må være istand til å opptre konfliktdempende. Man må være istand til å holde kjeft istedet for å uttale seg på en måte som drar bedriften ned i gjørmen. Man må være realistisk mtp. bedriftsøkonomi. Man må klare å se sannheten når man får den servert på et sølvfat.

Å argumentere som en 14-åring er for dumt. Og det er nettopp det du gjør. Det lyser useriøs blåøyd idealist uten bakkekontakt av hele prosjektet.

Lenke til kommentar

Så, alle de som har veldig lyst til å ha en runde med shit kasting, kunne de bare fått det unna gjort nå? sånn at jeg faktisk kan gå tilbake til viktige ting?

Hvis du ikke har lagt merke til det enda så har denne 18 år gamle gutten en bedrift han må sette opp. :ph34r:

Lenke til kommentar

For det første kan du lete litt i lovverket og se om du finner ut hvor angreretten ikke gjelder når det handles over nett. At du slipper unna fordi du har spesialbestilt for en kunde noe er jeg MEGET tvilende til. Det er en bedre fremgangsmåte å sjekke sånt enn å sette hodet i gapestokken ved å si at du ikke har snøring på det du driver med.

Disse avanseberegningene dine er helt hull i hodet også, som påpekt før. Jeg lever på firstprice for å ha råd til datautstyr, men med den avansen din så kommer du til å gnage på emballasjen til disse produktene dersom planen er at du skal leve av denne sjappa i fremtiden.

Edit: et tips til: hold kontakt med de som fikk 5 og 6 på vårens heldags i bokmål, det vil ikke ose kvalitet av en nettside hvor ikke rettskrivingen er på plass. Min mening.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Hvordan man takler kritikk er også meget viktig når man skal starte en bedrift med salgsvirksomhet.

Blir man møtt med bare en brøkdel av arrogansen og sinnet som kommer fram med det minste negative ord her i tråden når man skal reklamere på et produkt så er det for dårlig.

Man må være istand til å opptre konfliktdempende. Man må være istand til å holde kjeft istedet for å uttale seg på en måte som drar bedriften ned i gjørmen. Man må være realistisk mtp. bedriftsøkonomi. Man må klare å se sannheten når man får den servert på et sølvfat.

Å argumentere som en 14-åring er for dumt. Og det er nettopp det du gjør. Det lyser useriøs blåøyd idealist uten bakkekontakt av hele prosjektet.

Åja. Jeg ser godt hva du mener jeg. Jeg har egentlig bare en ting å si. Vent å se. Når ting er oppe tror jeg du vil skjønne. Tror du virkelig at jeg har lagt alle korta mine på bordet? Du må huske det at jeg sitter med en del info som dere ikke har. Jeg sitter også med en ganske lang liste med mail, fra folk som virkelig håper at ting går bra. Og som har lyst til å hjelpe til. Kritikk tenker jeg ikke på enda, for nettbutikken er jo faktisk ikke oppe enda. Så dere har egentlig ikke annet å kritisere enn alderen min.. og det får nå så være, for det er vel egentlig det eneste jeg ikke kan forandre på.. :hmm:

Lenke til kommentar

For det første kan du lete litt i lovverket og se om du finner ut hvor angreretten ikke gjelder når det handles over nett. At du slipper unna fordi du har spesialbestilt for en kunde noe er jeg MEGET tvilende til. Det er en bedre fremgangsmåte å sjekke sånt enn å sette hodet i gapestokken ved å si at du ikke har snøring på det du driver med.

Disse avanseberegningene dine er helt hull i hodet også, som påpekt før. Jeg lever på firstprice for å ha råd til datautstyr, men med den avansen din så kommer du til å gnage på emballasjen til disse produktene dersom planen er at du skal leve av denne sjappa i fremtiden.

Edit: et tips til: hold kontakt med de som fikk 5 og 6 på vårens heldags i bokmål, det vil ikke ose kvalitet av en nettside hvor ikke rettskrivingen er på plass. Min mening.

Jeg er enig med alt dette. Men hadde du lest litt. Så hadde 2 av problemene dine vært fikset. Det med rettskriving.. jeg skriver skammelig raskt her inne på forumet får å rekke alt annet jeg må gjøre gjennom dagen. Og jeg skal ikke leve av dette. (Jeg har en god jobb hvor jeg har råd til akkurat de mat produktene jeg vil)

Lenke til kommentar

OA: Det er noen her som vet hva de prater om...vil bare ha sagt det:)

En av de som er kritisk jobber innen dette selv og vet hva som må til.

Det er helt greit det. Men jeg vil heller at han heller skal kontakte meg, å hjelpe meg. Send meg en PM. Så kan vi ta det over mail. Jeg har sakt det tidligere, og sier det igjen, jeg trenger all hjelpen jeg kan få! Er ikke det bedre da? Hvis det allerede er en her som driver nettbutikk, gi meg noen tips? Jeg er ny til dette. Jeg har kanskje ikke erfaringen eller kunnskapene, men jeg lærer raskt og jeg jobber som et dyr!

Lenke til kommentar

No vil ikkje eg bryte inn i denne heite diskusjonen her, men TS har vel påpeikt at han ikkje planlegg noko overskot av dette, har han ikkje? Av det les eg: "Dette er ikkje ei bedrift eg startar for å leve av i framtida".

men allikevel sier han at når dette blir seriøst.. blablabla..

alt skurrer, og det er ingen orden i det hele tatt. jobb i Nova Vista sa du? som reklamebilsjåfør? ser ikke navnet ditt noen steder på siten eller i registeret til Nova Vista. alle kan vel vinne over folk som er 10-30år eldre enn seg i jobbintervju? det hjelper å kunne snakke norsk f.eks.

hvem har lyst til å drive Bedrift med risiko for moro skyld?

Lenke til kommentar

No vil ikkje eg bryte inn i denne heite diskusjonen her, men TS har vel påpeikt at han ikkje planlegg noko overskot av dette, har han ikkje? Av det les eg: "Dette er ikkje ei bedrift eg startar for å leve av i framtida".

men allikevel sier han at når dette blir seriøst.. blablabla..

alt skurrer, og det er ingen orden i det hele tatt. jobb i Nova Vista sa du? som reklamebilsjåfør? ser ikke navnet ditt noen steder på siten eller i registeret til Nova Vista. alle kan vel vinne over folk som er 10-30år eldre enn seg i jobbintervju? det hjelper å kunne snakke norsk f.eks.

hvem har lyst til å drive Bedrift med risiko for moro skyld?

Jeg kjører ikke reklame bil, nei nei nei. Jeg er med i salgsavdelingen.

Jobber meg oppover. Nova vista driver ikke bare med reklamebiler. Det hjelper å kunne snakke norsk..? hva mener du med det?

Hvis du er veldig god på dette kan du ikke heller komme med noen tips? Hjelpe litt til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...