eXa Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Jeg hater bonuspoeng og fordelskort og slike greier. Syns det er idioti og at det er mye bedre å heller holde lave(re) priser. Edit: Enklere for deg og enklere for meg. Endret 8. juli 2010 av eXa Lenke til kommentar
mrblc Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Vil bare slenge inn at jeg har erfaring med XSPC sine radiatorer.. de er ikke noe å samle på.. lakken detter av så fort du ser på den, og de var rett og slett billig bygd. Generelt har XSPC mye bra produkter, men akkurat der skuffet de skikkelig. Jeg kan ikke forstå hva folk har imot HWLabs sine radiatorer.. har en selv og den funker utrolig bra. Dog.. det er ingen av de som slår Feser der.. Alt ved de gjenspeiler god kvalitet og bra ytelse. Kjører en rigg med en HWLabs og en Feser nå, og holder på å skru sammen en som vil ha 2 Feser radiatorer.. et valg jeg definitivt IKKE angrer på. Ang. vifter... jeg har begynt å sverge til P serien til Noctua. Fargen er kanskje ikke den beste men støynivået kontra kjøleeffekt er så bra at jeg må fortelle folk at pc'en står på.. Jeg er glad for å se at noen tar opp tråden der tydeligvis flere av oss har tenkt det, men.. det krever litt mer enn å gå i null for å drive forretning i Norge. Jeg har selv holdt på som selvstendig næringsdrivende i 3 år, og hvis du ikke reserverer for det, kommer staten til å slå deg konkurs allerede første året i drift. Ønsker å se at dette lykkes, men det er dessverre ingen enkel modell her i Norge. :/ Lenke til kommentar
"Ole-Andreas" Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 Vil bare slenge inn at jeg har erfaring med XSPC sine radiatorer.. de er ikke noe å samle på.. lakken detter av så fort du ser på den, og de var rett og slett billig bygd. Generelt har XSPC mye bra produkter, men akkurat der skuffet de skikkelig. Jeg kan ikke forstå hva folk har imot HWLabs sine radiatorer.. har en selv og den funker utrolig bra. Dog.. det er ingen av de som slår Feser der.. Alt ved de gjenspeiler god kvalitet og bra ytelse. Kjører en rigg med en HWLabs og en Feser nå, og holder på å skru sammen en som vil ha 2 Feser radiatorer.. et valg jeg definitivt IKKE angrer på. Ang. vifter... jeg har begynt å sverge til P serien til Noctua. Fargen er kanskje ikke den beste men støynivået kontra kjøleeffekt er så bra at jeg må fortelle folk at pc'en står på.. Jeg er glad for å se at noen tar opp tråden der tydeligvis flere av oss har tenkt det, men.. det krever litt mer enn å gå i null for å drive forretning i Norge. Jeg har selv holdt på som selvstendig næringsdrivende i 3 år, og hvis du ikke reserverer for det, kommer staten til å slå deg konkurs allerede første året i drift. Ønsker å se at dette lykkes, men det er dessverre ingen enkel modell her i Norge. :/ Er enig med deg når det gjelder radiatorene. Men feser sine er litt dyre.. Har du prøvd EK sine? deres 240 rad kjøler faktisk veldig bra! Jeg vet at det å drive en bedrift ikke er enkelt, og kommer til å ta tid og penger. (jeg har mye tid og penger skal ikke være noe problem, får bare vente litt med å kjøpe bil. ) Skal ned til noen venner jeg har i banken i dag, og høre hva de kan hjelpe med. Jeg får vite mer om produkter og slik i morgen, senest mandag. "OleAndreas" Lenke til kommentar
mrblc Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Ikke fått testet EK enda nei.. Det er noe med å finne noe som funker, og så blir man stående der til det ikke funker lengre.. Bra du er forberedt. Jeg vet jeg har møtt min porsjon med utfordringer så langt.. Lenke til kommentar
"Ole-Andreas" Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Da kan jeg gledelig informere at XSPC er med på prosjektet. Så hvis dere som forbrukere kan velge ut noen produkter hos dem som dere liker veldig godt. Hadde det vært fint. Så skal vi begynne å bestille inn. Endret 8. juli 2010 av "Ole-Andreas" Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 XSPC sine radiatorer gir mye mer bang for buck enn HW-Labs og Feser. Jeg er klar over at lakken detter fort av, men dette har skjedd med mine Swiftech og Termochill og. Av XSPC sine produkter burde du ha: Reservoir (gjerne 2 forskjellige, single og dual bay) RX240 og RX360 (RS er ikke noe å ha på) Laing DDC Reservoir (dette er reservoir OG pumpetopp til MCP355/DDC) Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hva med vannkjølte strømforsyninger? Tror nesten ikke det fins på det norske markedet. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Vet ikke helt hvor aktuelt det er for dere å passe på å ha de beste luftkjølerne på markedet , men antar at det kan være aktuelt å hente toppkandidatene som er testet på feks www.frostytech.com ? Personlig så er jeg på utkikk etter en luftkjøler som er ca 150-158mm høy og som yter bra og ikke minst kjapt med veldig lite støy i forhold til stock kjøler. Lenke til kommentar
"Ole-Andreas" Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 Hva med vannkjølte strømforsyninger? Tror nesten ikke det fins på det norske markedet. De er jo svin dyre. Slikt har vi ikke råd til å ta inn i begynnelsen.. men kanskje senere! Vet ikke helt hvor aktuelt det er for dere å passe på å ha de beste luftkjølerne på markedet , men antar at det kan være aktuelt å hente toppkandidatene som er testet på feks www.frostytech.com ? Personlig så er jeg på utkikk etter en luftkjøler som er ca 150-158mm høy og som yter bra og ikke minst kjapt med veldig lite støy i forhold til stock kjøler. Ser den. Nå satser vi for det meste på vannkjøling da. og kanskje litt moddings utstyr. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Evga 4-way blokka hadde vært fint og sett på "åpnings"-dagen Lenke til kommentar
"Ole-Andreas" Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 Evga 4-way blokka hadde vært fint og sett på "åpnings"-dagen Hvis det er noe du trenger, så er det bare å sende en PM til meg med hvilken, så avtaler vi nærmere. Alle som skal ha litt "spesielle" ting kan bare sende meg en Mail eller en PM. Mail: [email protected] (bruker denne da den andre er direkte reklame) Lenke til kommentar
Gamma_G81 Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hei. Er ikke akkurat så veldig aktiv å legge inn poster på forumet,men dinne virker meget intr.. Er ikke mer en 7-8 mnd siden jeg byggde mitt vannkjøling system, å skulle gjærne ha hatt ei norsk side å forholde meg til. (siden jeg ikke hadde noe peiling) Jeg brukte maaange timer på alle slags sider å forum fra forskjellige butikker. Så jeg syns ditte er tøft gjort av dere, å viss dere har konkuranse dyktige varer, så betaler jeg heller noen kr ekstra viss varene blir sendt rimelig fort (sef forbehold om lagerstatus osv) å service er bra å dere gidder å svare når folk tar kontakt,nok av siden som ikke gjør det. Blir spendene når ting er oppe å går! sorry skrive feil,jævla laptop tastatur.. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Et tips om dere skal ha litt reklamefinansiert er å ha en skikkelig oversiktelig og god guide til overganger, slangetykkelse og gjerne med noen bilder av systemer med de ulike slangene brukt slikt at folk får rett størrelse, forstår forskjellene bedre osv. Feks skjermkortkjøler med ulike koblinger og slangetykkelser påmontert så folk får en korrekt følelse av tykkelse og størrelse Tror at i Norge er det kanskje greit å konvertere alt til mm slik at info om slanger viser indre diameter i mm, ytre diameter mm osv. Jeg handla innovatek slanger og nipler kun pga dette i mitt første sett. Tanken må være at det må gjøres så enkelt at folk gjør rett valg, bestiller korrekt tilbehør første gang. Bilder er alltid bra! Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Dere må skrive tommer slik at man kan sammenligne, men gjerne bruk (mili)meter i tillegg. Bilder er bra ja! Skal dere ha reklamefinansiert må dere ha gode og enkle guider med mye bilder. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Om det tas inn vannblokker til skjermkort så må/bør det spesifiseres hvilke skjermkort disse faktisk passer til... fraviker skjermkort produsenten fra referanse kortet så stemmer ikke vannblokken lenger... Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Ja, viktig. Og si f.eks Fullcover-blokker passer kun til en type skjermkort (feks 5870), og disse er dyre. MEN, de dekker alt på skjermkortet, har god ytelse og er lette å innstalere. Multiblokker (ala Fusion GPU og MCW-60) passer til mange skjermkort, er billige og har veldig god ytelse på GPU-en, men krever at du kjøper kjøleribber til RAM, VRAM osv. Disse er derfor mer tungvindt å innstalere, og kan kreve en vifte for å kjøle ned kjøleribbene. Har du litt erfaring kan disse lønne seg i lengden da du slipper å kjøpe ny blokk når du bytter skjermkort. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Denne og denne tanken hadde det vore flott om du fekk inn. Den første av dei har eg brukt ei stund, og den er berre å anbefale. Den andre har eg ikkje prøvd, men skal bestille så snart butikken din er oppe og går, mykje fordi den er dødsstilig! Edit: Oisann, den første av dei var visst Swiftech, var sant.. Endret 8. juli 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
"Ole-Andreas" Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 Ja, viktig. Og si f.eks Fullcover-blokker passer kun til en type skjermkort (feks 5870), og disse er dyre. MEN, de dekker alt på skjermkortet, har god ytelse og er lette å innstalere. Multiblokker (ala Fusion GPU og MCW-60) passer til mange skjermkort, er billige og har veldig god ytelse på GPU-en, men krever at du kjøper kjøleribber til RAM, VRAM osv. Disse er derfor mer tungvindt å innstalere, og kan kreve en vifte for å kjøle ned kjøleribbene. Har du litt erfaring kan disse lønne seg i lengden da du slipper å kjøpe ny blokk når du bytter skjermkort. Hvor mye er dere egentlig villig til å betale for en full cover vannblokk? Bare lurer, for jeg har fått litt prislister og slikt.. Lenke til kommentar
FarvelDiskusjon Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Har sendt deg en PM Ole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå