Jann - Ove Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 "spesiell avtale" gir ikke rom for å fravike essensielle forbrukerrettigheter. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 OA: Sleeving fra mdpc-x tror jeg flere hadde virklig likt Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) "spesiell avtale" gir ikke rom for å fravike essensielle forbrukerrettigheter. Det er eg einig i. Eg trur nok du må spesifisere dette og lage eit slags regelverk eller avtale på nokon måte. Då vert iallefall sjansen for at du blir sittande med noko ein kunde har bestilt, men ikkje ville ha likevel, minimal. OA: Sleeving fra mdpc-x tror jeg flere hadde virklig likt Dette er eg også einig i. Endret 7. juli 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Angående det med og bestille ting på forespørsel så er det så enkelt og si at "Angrefristen gjelder ikke pga. blabla" Siden dette er noe de har som "tilbud" til kunder som vil ha enkelte ting som det ikke er poeng og ta inn siden det ikke blir solgt mye av. Kan gjøres enkelt mener nå jeg. Endret 7. juli 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Sitter her å tenker litt. Når det gjeller betalingsmåte, Hva føler dere at er tryggest? Postoppkrav? Overføring av penger? Paypal? Visa? Hvis jeg hadde lagt det ut som en mulighet å forhåndsbestille produkter, altså sånn at med en gang produktene kommer på markedet, eller i butikken så blir de sendt til deg, er det noe dere føler at dere ville benyttet? Hvis dere skulle ha noen spesielle deler fra utlandet, hadde det vært greit for dere da å forhåndsbetalte? Slik at vi ikke sitter med skjegget i postkassen hvis dere ombestemmer dere? Her er folk forskjellige så jeg vil høre deres meninger! Sitter her å tenker litt. Når det gjeller betalingsmåte, Hva føler dere at er tryggest? Postoppkrav? Overføring av penger? Paypal? Visa? Hvis jeg hadde lagt det ut som en mulighet å forhåndsbestille produkter, altså sånn at med en gang produktene kommer på markedet, eller i butikken så blir de sendt til deg, er det noe dere føler at dere ville benyttet? Hvis dere skulle ha noen spesielle deler fra utlandet, hadde det vært greit for dere da å forhåndsbetalte? Slik at vi ikke sitter med skjegget i postkassen hvis dere ombestemmer dere? Her er folk forskjellige så jeg vil høre deres meninger! Uansett så må du/dere ta høyde for at folk KAN bruke angrefristloven ved nettkjøp, og at hvis og om produktet går istykker være seg 3 eller 5 år alt ettersom hva som produktets forventede levetid så må importør/butikk påkoste erstatningsvare om dette skjer etter 1-2 år Dette er jeg klar over. Men hvis jeg inngår en spesiell avtale med kunder som skal ha spesielle ting så forventer jeg egentlig at de skal holde den avtalen da. Men angrefrist er ikke noe problem. Har jo litt å gå på så det skal gå fint. eller et bonus system der folk får poeng når angrefristen er oversittet, som kommer til nytte ved neste gangs kjøp eller oppsamling av poeng Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Likte forslaget ditt Idle, noe som kommer til gode til faste kunder Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Angående det med og bestille ting på forespørsel så er det så enkelt og si at "Angrefristen gjelder ikke pga. blabla" Siden dette er noe de har som "tilbud" til kunder som vil ha enkelte ting som det ikke er poeng og ta inn siden det ikke blir solgt mye av. Kan gjøres enkelt mener nå jeg. Om varen ikke finnes i sortementet ja. Mener angrefristen ikke gjelder om en kunde spør om å få bestilt en vare som ikke finnes i butikkens normale varesortement og butikken skal ikke ha denne varen listet opp noe sted, men kan sikkert skrive noe slikt som at 'en vare kan fremskaffes på forespørsel 'fotnote angrefrist gjelder ikke ved spesial bestilling' Endret 7. juli 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Likte forslaget ditt Idle, noe som kommer til gode til faste kunder Korleis skulle i så fall slike bonuspoeng brukast? Om det er snakk om rabattar eller liknande set eg meg litt tvilande, dersom det i utgangspunktet er meininga at det ikkje skal bli rare overskotet. Då vil det liksom ikkje vere noko å ta avslag frå... Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Likte forslaget ditt Idle, noe som kommer til gode til faste kunder Korleis skulle i så fall slike bonuspoeng brukast? Om det er snakk om rabattar eller liknande set eg meg litt tvilande, dersom det i utgangspunktet er meininga at det ikkje skal bli rare overskotet. Då vil det liksom ikkje vere noko å ta avslag frå... mener jo at butikken har satt en pris de ønsker å selge for, legger på noen få % på prisen som godtgjøres som bonus penger når angrefristen er oversittet, Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Idle: Ja, var det jeg mente Lenke til kommentar
"Ole-Andreas" Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Blir ikke det litt mye stress da? Hva med å alltid holde prisene så lave som mulig da? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 jo, såklart er lave priser og god service det viktigste:) Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Eigentleg einig. Det kunne vore greitt å gjere det slik for å halde på kundane, men samtidig er det jo ingen konkurrentar i Noreg heller, så det er liksom ikkje nokon fare med akkurat det. Og som de seier er det jo betre å berre halde prisane lave heile tida. Edit: For min del er det faktisk ikkje først og fremst prisane (så klart dei også) som gjer at eg ville handla der, men service og frakt/frakttid. Alt vert liksom lettare når det er norsk. Skal ein bestille noko frå utlandet kan ein rekne med to veker frakttid, mens det i Noreg aldri tek meir enn fire dagar før det er framme (til ei kronglete bygd på Vestlandet). Endret 7. juli 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Blir ikke det litt mye stress da? Hva med å alltid holde prisene så lave som mulig da? Bare ikke ha de for lave, er jo viktig at butikken overlever også Hvor stort vannkjølingsmarkedet er i norge er vel kanskje noe usikkert Lenke til kommentar
"Ole-Andreas" Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 jo, såklart er lave priser og god service det viktigste:) Eigentleg einig. Det kunne vore greitt å gjere det slik for å halde på kundane, men samtidig er det jo ingen konkurrentar i Noreg heller, så det er liksom ikkje nokon fare med akkurat det. Og som de seier er det jo betre å berre halde prisane lave heile tida. Som sakt, så er ikke planen for meg å bli rik på dette.. Jeg bare fyller noe som mangler her i Norge, og Håper at jeg gjennom et forum og en "artikkel" seksjon og kanskje litt reviews kan få inn litt på reklame delen. Det jeg tjener på produktene skal gå direkte til drift og utbedring av nettsiden. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Åh, eg kan ikkje gjere anna enn å digge den innstillinga! Endret 7. juli 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Spennende. Jeg får følge med på hvordan dette går, det så veldig lovende ut. Kanskje blir det vannkjøling på meg og... Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Jeg liker det jeg leser. Kunne du tatt kontakt med meg Ole Andreas? Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Spennende. Jeg får følge med på hvordan dette går, det så veldig lovende ut. Kanskje blir det vannkjøling på meg og... Eg har ein følelse av at veldig mange har denne innstillinga. Liksom at det er så vanskeleg å skaffe seg vasskjøling fordi det omtrent ikkje er nokon som sel slikt i Noreg. Så no får vi berre håpe at fleire ser på dette som ei mogelegheit for å endeleg skaffe seg denne typen kjøling. Endret 7. juli 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå