Gå til innhold

En kort oppsummering om Norge. Spydig og krenkende!

Anbefalte innlegg

Hey! Jeg googlet litt når jeg kjeda meg og plutselig popper denne linken opp!

Jeg ble ærlig talt sur når jeg så dette her! Dette er altså en oppsummering av Norge.

1/40 av hele teksten er positiv, og måten han forklarer hvorfor det er så lite kriminalitet i Norge, og hvorfor vi sier at vi ikke er rassister men at vi likevel elsker å kaste ut utlendinger, blir jeg kvalm av!

Denne teksten ble skrevet i 1995 av en "nordmann" som kaller seg Pål D. Ekran.

Jeg forstår likevel ikke at en nordmann kan hate landet og nasjonaliteten sin slik!

Noen meninger? Er det bare jeg som syns denne teksten er spydig og krenkende?

(Anbefaler å lese hele teksten))

Endret av Hooooody
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JEG ble i hvertfall irritert over at en nordmann kan skrive DETTE her om landet sitt... Det var jo en godt skrevet tekst, men hva er liksom meningen med teksten? Er ikke det meningen at man skal være stolt over landet sitt? :p

Lenke til kommentar

and the fact that the Germans are driving up Norway each summer, eating German food and throwing German beer cans around doesn't make anything better (they don't waste their money on the expencive Norwegian food, smart as they are). :!:

Lenke til kommentar

Hey! Jeg googlet litt når jeg kjeda meg og plutselig popper denne linken opp!

Jeg ble ærlig talt sur når jeg så dette her! Dette er altså en oppsummering av Norge.

1/40 av hele teksten er positiv, og måten han forklarer hvorfor det er så lite kriminalitet i Norge, og hvorfor vi sier at vi ikke er rassister men at vi likevel elsker å kaste ut utlendinger, blir jeg kvalm av!

Denne teksten ble skrevet i 1995 av en "nordmann" som kaller seg Pål D. Ekran.

Jeg forstår likevel ikke at en nordmann kan hate landet og nasjonaliteten sin slik!

Noen meninger? Er det bare jeg som syns denne teksten er spydig og krenkende?

(Anbefaler å lese hele teksten))

Hvorfor skal du synes den er spydig og krenkende?

Men den innholder en del feil og overdrivelser. Første det med at alle er rasister og ønsker å kaste ut innvandre er feil. At mange nordmenn har en beinrad og ikke ønsker uproduktive innvandre synes jeg er en bra ting, men iforholdtil holdninger er nordmenn ganske flinke. Men man kan spørre "Hvorfor diskriminerer mange i ansettelseprosessen?" Det kommer av dårlig erfaring. F.eks. noen jeg kjenner ansettet 2 arabere og trodde det skulle gå bra, men de ender opp syke hele tiden og gjør ikke spesielt god jobb når de er der heller. Veldig flink til å kreve sine rettigheter, men ikke å utføre sine plikter. Det er ikke lov å sparke ansatte i Norge for å være uduglige. De fortalte meg at neste gang vil de aldri ansatte en araber igjen. Dette er hva som skjer når man tar inn uproduktive innvandre. Da får folk en dårlig holdning til dem.

Norge har også ganske lav kriminalitet per capita. Ihvertfall utenfor Oslo. Men det er riktig at nordmenn overdriver hvor trygt landet deres er. Det er mange land som er tryggere enn Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Angående rasisme, så har selv CIA (i USA) utrykt bekymring for rasismen i Norge, og jeg har også opplevd en veldig stor forandring på bare ti år.

Det er ikke snakk om innvandring i det hele tatt, men om holdninger til andre folkeslag.

Ingen liker å motta krigsskadde fremmedkulturelle flyktn... jeg mener "innvandrere".

Ingen.

Iranere ville ikke likt om du eller jeg tok med oss vår vestlige kultur og kom til landet deres og hengte med andre vestlige.

MEN det er vår plikt -- en plikt for alle som ønsker å kunne flykte om man selv blir forfulgt i framtiden eller man havner i krig selv.

(Husk; krigsskade er ikke bare fysisk skade, tvert i mot -- det er som oftest psykiske problemer som plager mennesker som har opplevd krig og ekstrem fattigdom.

Og norge tar ikke i mot innvandrere per dags dato, såvidt jeg husker.)

Grunnen til at norge er et rikt land i dag, kan faktisk skyldes innvandring:

Uten Farouk Al-Kasim ville kanskje norge solgt seg oljerettighetene sine til USA eller England, som hadde kompetanse på området.

Førstegenerasjonsinnvandrere er kanskje ikks så bra.

Men har, unnskyld meg, rasistene tall på hvordan andregenerasjon og tredjegenerasjonsinnvandrere gjør det her i landet, i forhold til den lite lønnsomme førstegenerasjonen?

Ikke?

Når de FLESTE innvandrere her i landet IKKE er førstegenerasjon, er det litt mye fokus på den første generasjonen.

Jeg er for øvrig ikke mye uenig i teksten.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Angående rasisme, så har selv CIA (i USA) utrykt bekymring for rasismen i Norge, og jeg har også opplevd en veldig stor forandring på bare ti år.

Det er ikke snakk om innvandring i det hele tatt, men om holdninger til andre folkeslag.

Ingen liker å motta krigsskadde fremmedkulturelle flyktn... jeg mener "innvandrere".

Ingen.

Iranere ville ikke likt om du eller jeg tok med oss vår vestlige kultur og kom til landet deres og hengte med andre vestlige.

MEN det er vår plikt -- en plikt for alle som ønsker å kunne flykte om man selv blir forfulgt i framtiden eller man havner i krig selv.

Hva slags holdninger? SSB har gjort undersøkelser flere ganger og det viser at holdningene til nordmenn forbedrer seg. Det er færre som har noe imot å bo ved siden av innvandre eller har noe imot forhold mellom raser. Det flere har noe imot er hensynsløs asylinnvandring, og det har ingenting med rasisime å gjøre, men fordi man ønsker det beste for Norge og da er det ikke lurt å bytte ut befolkningen sin med uproduktive innvandre som har en tendens til å ha ganske ekstreme verdier i tilegg.

Norge har ingen plikt til å ta imot Iranere eller Somaliere. Det har vært vanlig at når et land er i krig og et folkeslag er forfulgt så kan de rømme til nabolandet, men dereter drar de hjem igjen når krigen er ferdig. Det er ganske forskjellig å bruke masse penger til å dra til et land milevis unna, fra et land som ofte ikke en gang er i krig og dereter bli der permanent. Det høres i mine ører ut som vanlig innvandring utifra økonomiske interesser. Det er også mange land som ikke utfører denne "plikten" din, f.eks. Japan, New Zealand og Danmark.

Men ikke bare det, det har negative konsekvenser for alle. Det fører til global overbefolkning, fordi de som blir igjen kommer forsatt til å få masse barn, og de som kommer til vesten får også flere barn. Det skader naturligvis økonomien og samfunnet i de landene de kommer til. I tilegg kunne de pengene ha blitt brukt på å hjelpe dem der de er. Hvis du synes det er så viktig å hjelpe folk, hvorfor ikke hjelpe 10 mennesker nede i Afrika enn 1 person i Norge?

Grunnen til at norge er et rikt land i dag, kan faktisk skyldes innvandring:

Uten Farouk Al-Kasim ville kanskje norge solgt seg oljerettighetene sine til USA eller England, som hadde kompetanse på området.

For et tulleargument. Farouk Al-Kasim var nok ingen asylsøker, og jeg tviler nok sterkt på at Norge bare ville ha solgt oljerettighetene sine til USA.

Førstegenerasjonsinnvandrere er kanskje ikks så bra.

Men har, unnskyld meg, rasistene tall på hvordan andregenerasjon og tredjegenerasjonsinnvandrere gjør det her i landet, i forhold til den lite lønnsomme førstegenerasjonen?

Ikke?

Når de FLESTE innvandrere her i landet IKKE er førstegenerasjon, er det litt mye fokus på den første generasjonen.

Så alle som ikke er for å ta imot masse asylsøkere som fører til kriminalitet og skader økonomien er rasister, javel!

Tredjegenerasjonsinnvandre finnes ikke noe særlig av i Norge, men de er naturligvis ikke noe særlig bedre enn andregenerasjon, fordi andregenerasjonsinnvandre har gått på norsk skole og levd i Norge hele sitt liv.

F.eks. andregenerasjonsinnvandre har forsatt mye lavere lønn og betaler dermed mindre skatt

http://www.ssb.no/emner/05/01/inntinnv/tab-2001-08-29-03.html

I tilegg har annen statistikk vist at asylsøkere som har bodd her lengre har forsatt lavere yrkesdeltagelse enn nordmenn. Det skulle ikke forundre meg om de var verre på andre områder også, men SSB gir ikke ut veldig mye statistikk.

PS: Mesteparten av statistikken viser begge generasjonene, men som vist over er andregenerasjon svake de også.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ta fjortis-publikasjonen så seriøst? Som Alinoe sier, dette er antakeligvis en skolestil av en som ikke er så god i engelsk, og rettet mot det humoristiske. La det bare få være med det. Jeg ser ingen grunn til å bli oppbrakt av noe slikt, med mindre en er ekstrem hårsår.

Og ja, en amerikaner er en feit, skytegal rasist som bor i campingvogn hvorav det eneste NY har av severdigheter er frihetsgudinnen, ghettoer og pølseboder på fifth avenue som ikke en gang er drevet av ekte amerikanere lenger. Der brukte jeg akkurat like lite fakta og like mye humor. Da manglet det bare å skrive på engelsk og levere som skolestil så hadde jeg foret dagens troll på discussion.com.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men ein ting stemmer: Vi er ein gjeng intolerante mennesker som har levd på berget "litt" for lenge...

og ein ting til kvifor får alle norske filmer ein bra karakter, uansett?

Endret av Alzamon
Lenke til kommentar

Herlig tekst, oppsummerer dette dyre, kalde, ufyselige og selvgode nisselandet så perfekt :thumbup:

Om noen synes dette landet er bra å bo i, så har de bra inntekt slik at de kan kjøpe all den dyre maten og reise mange ganger til syden bort fra kulda og drittværet.

Lenke til kommentar

Og ja, en amerikaner er en feit, skytegal rasist som bor i campingvogn hvorav det eneste NY har av severdigheter er frihetsgudinnen, ghettoer og pølseboder på fifth avenue som ikke en gang er drevet av ekte amerikanere lenger. Der brukte jeg akkurat like lite fakta og like mye humor. Da manglet det bare å skrive på engelsk og levere som skolestil så hadde jeg foret dagens troll på discussion.com.

Merkelig eksempel synes jeg. Lure på hva en ekte amerikaner er (innvandrer?) campingvogner i NYC? Javel, slik er merkelapper.

Som en amerikaner selv, kan jeg fortelle dere at dette ikke ble skrevet av noen som engelsk er sitt morsmål men heller er typiske feil for norsk talende gutter.

Selv har jeg en helt annen inntrykk av det gamle landet og sin folk. Norge er et fint land med mange fantastiske egenskaper men alle land har sine fordeler og ulemper, det er bare spørsmål om hva en synes er viktig. Det gjelder å finne balanse i vurderinger, ikke overdrivelser. Jeg har truffet mange nordmen som er både for kritiske og nasjonalistiske samtidig. De ville vise en utlendinger som jeg hvor godt det har det men så snart du blir enig så blir de for kritiske. Janteloven kanskje?

Lenke til kommentar

JEG ble i hvertfall irritert over at en nordmann kan skrive DETTE her om landet sitt... Det var jo en godt skrevet tekst, men hva er liksom meningen med teksten? Er ikke det meningen at man skal være stolt over landet sitt? :p

Du skal ikke være stolt over landet ditt med mindre du har grunn til det. Og de tingene du ikke kan være stolt av, må du være med på å bli kvitt eller forbedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...