Gå til innhold

Hvorfor er vampyrer og vampyr-tema plutselig så populært?


Anbefalte innlegg

Jeg har lest første boken og sett første filmen av Twilight, og må bare få kommentere at filmen suger kraftig i forhold til boken (selv om den også er noe møl). I boken får man til en hvis grad forklart hvorfor folk gjør det de gjør, mens i filmen blir dette helt borte.

 

Twilight boken er forresten den eneste boken jeg har fått kommentar på fra vilt fremmede mens jeg har lest. Jeg geleidet min mormor på sykehus, og bar boken i hånden da jeg skulle lese den mens jeg ventet. En tilfeldig sykepleier så det og sa "Jasså, skal du lese jentebok?".

 

Ellers har vel historier om vampyrer, varulver og annet skrømt vært populært i ganske mange århundrer, men det går vel i bølgedaler hva som er populært akkurat nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

30daysnight7.jpg

Dette er en vampyr.

 

Jeg har vært vampyrfan siden jeg var liten. Og for min del er det er det brutaliteten som alltid er underliggende som fascinerer. Å leve evig med heite goth chicks er jo ikke ille heller.

 

Hvorfor Twilight er så populært vet jeg ikke. Det blir feil av meg å si at bøkene er dritt, siden jeg ikke har lest dem, men jeg gjør det likevel. Twilight er dritt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jeg må si jeg elsker twilight. Stemningen suger meg inn i filmene. Gleder meg til nr 3.

Og jeg er ingen fjortis eller fan av fjortis filmer.Til og med mamma ble sittende å se twilight new moon sammen med meg da jeg var hjemme :)

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg elsker twilight. Stemningen suger meg inn i filmene. Gleder meg til nr 3.

Og jeg er ingen fjortis eller fan av fjortis filmer.Til og med mamma ble sittende å se twilight new moon sammen med meg da jeg var hjemme :)

Å si at du ikke er fan av fjortisfilmer motbeviser du jo allerede i første setning. Den sier også at du ikke er noen fan av Vampyrfilmer...

Men en ting har du rett i, det er at stemningen suger!

Lenke til kommentar

Pfftt. Twilight er bra, det er ikke uten grunn de har blitt så populær.

Kansje den er bra under kategorien "high school-kjærlighets-drama-piss", men IKKE som Vampyrfilm. Hadde de på 14 visst hvordan en vampyfilm skal være, og turt å ha egen smak (ikke følge hva andre sier), så hadde twilight aldri blitt så "in" som den er nå...

Lenke til kommentar

Du er alt for opptatt med å sette filmer i båser. Godta ting som dem er, så går ting fint

 

kan vel konkludere med at den filmen ikke er noe for meg og noen av dere og ferdig med det, back on topic så har vel vampyrer alltid fasinert folk?, sett og lest mye rart folk gjorde før i tida når de mistenkte noen for og være vampyr heh.

Lenke til kommentar

Du er alt for opptatt med å sette filmer i båser. Godta ting som dem er, så går ting fint

Hørt om ordet kategori, er vel det du mener med å "sette i bås"...

Og selv om noe er populært, er det nødvendigvis ikke bra, men det finner du ut etter hvert :)

Lenke til kommentar

Tja, slik jeg har forstått det er det tre filmer? Jeg har sett nummer to i rekken tror jeg.

 

Vampyrer og varulver har jo gått igjen i mange mer eller mindre erotiske kult-filmer... Det er vel et eller annet som må appellere til unge jenters underliv som gjør denne filmen så populær. Seriøst; når jeg så film nummer to - det virka jo som jenta var så kåt at hun omtrent ikke gjorde annet enn å tenke på hvordan det var å ha seg med denne vampyrgutten.

 

Det er jo laget slik - at gutta (vampyrene?) skal bli noen sexobjekter for unge jenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...