Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sosial Angst - Møte min store kjærlighet

screenman

Anbefalte innlegg

Jeg er 16 år.

Jeg endelig møte min store kjærlighet, som jeg har møtt over nettet, jeg har kjent hun over nettet i snart et år nå. I uke 31 skal jeg besøke hun, og overnatte.

Jeg er utrolig redd og nervøs for da jeg skal besøke hun. Grunnen er det at jeg har sosial angst. Jeg er redd for om at jeg ikke klarer å si stort. Redd for at jeg ikke klarer å snakke tydelig. Redd for å hele tiden få panikk. Jeg redd for alt sånt, som kan skje på grunn av den sosiale angsten.

Til høsten skal jeg begynne å gå til behandling for angsten. Men det er jo ikke før til høsten, og hun skal jeg besøke nå om bare noen uker.

Det jeg lurer på er om jeg kan gå til fastlegen min og få utskrevet en eller flere typer tabletter som jeg kan ta da jeg skal besøke hun, som kan hjelpe, og svekke angsten, ihvertfall en del. Jeg har hørt at medikamenter ikke er noe som hjelper så mye, men ihvertfall kan hjelpe litt. Kan jeg få utskrevet noen type tabletter mot angsten ved å oppsøke fast legen min?

Er det ellers noen andre tips til hva jeg kan gjøre for å dempe angsten, da jeg besøker hun?

Jeg er takknemlig for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si det til hun, hvis dere blir sammen også videre vil hun finne ut av det.

Piller bør ikke brukes, da svekkes kanskje oppmerksomheten og hun kan få et feil inntrykk av hvordan du er. Du bør heller bare si det, og prøve så godt du kan. Hun forstår nok hvis du forteller hun, men ikke gå rett på sak.

Du bør bare prøve så godt så mulig, går det galt forteller du henne om problemet. Hvis hun ikke liker det for den du er, så la henne gå.

Du skal leve et lykkelig liv som den du vil være og vet du ;)

Ønsker deg lykke til og bare ta det helt kult.

Ingen vits og drite seg ut med piller. Førsteinntrykket er det viktigste.

Vil du ha mer tips bare spør om det i posten ;)

Lenke til kommentar

To av mine kjærester har hatt angst. Jeg har kanskje angst selv, det vet jeg ikke. Det var en "lettelse" når den første av disse fortalte om angsten sin før forholdet. Jeg visste allerede at hun hadde det på grunn av måten hun alltid var på, men på den måten var det "åpent" for å hjelpe med å peke på hva som kan være angst og hva som ikke er det.

Du bør ikke nødvendigivs si noe før dere blir sammen, om dere blir sammen, men en eller annen gang på veien. Det kan hjelpe henne, det kan hjelpe deg, og det hjelper henne å hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...