sinnaelgen Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 jeg har opprettet en tabell i open ofice writer ( norsk versjon) . scellene/rutene er formater med forskjellig bakgrunnsfarge. når jeg kopierer innholdet fra en scelle til en annen kommer ikke bakgrunnsfargen med. hvorfor ? hvordan får jeg kopiert innholdet med bakgrunnsfargen til en annen scelle ? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Bakgrunnsfargen til cellen eller til teksten? Dersom det er bakgrunnsfargen til cellen, så får du med deg all formatering ved å merke og kopiere hele raden. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) problemet mit er at jeg trenger å kopier en eller flere sceller ( avhengig hvordan det skal være ). må jeg kopiere linjen til den under så må jeg også endre farger på neon av scellene etter på tabellen brukes i forbindelse med noe jeg programmerer. fargene brukes bare for å fremheve noen valg. her er det viktig at markeringen ( fargen ) blir riktig eller så er det ingen poeng med fargemarkeringen. nå har jeg sagt det før ( i en annen sammenheng) . det er ikke bare det at open ofice er anmelders en MS ofice . mange av funksjonen er og så mye mere tungvinte å bruke. og så snakkes det om at man greier seg med dette kontorprogrammet. etter å ha teste lit så virker det ikke ,- hverken å kopier en kolonne eller linje. bakgrunnsfargen kommer ikke med. det er kunn fargen på teksten som taes med . Endret 7. juli 2010 av den andre elgen Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Du kan jo kjøpe MS Office, om du verkeleg er so misnøgd med OOo ... Noko godt svar har eg ikkje. Om du har satt bakgrunnsfargen via Tabell --> Tabellegenskaper (dette er det same som å høgreklikke i cella og velge Tabell), ser det ikkje ut som du kan få med bakgrunnsfargen når du kopierer og limer inn. Om du derimot har satt bakgrunnsfargen via ikonet på Tabell-verktøylinja, eller ikonet på Format-verktøylinja, eller via høgreklikk i cella --> Avsnitt, vil den verte med når du kopierer og limer inn. Ulempa med denne metoden er at fargen ikkje vil fylle cella heilt. Slik opplever eg det iallfall, i OOo 3.2.0 i Kubuntu. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Du kan jo kjøpe MS Office, om du verkeleg er so misnøgd med OOo ... Noko godt svar har eg ikkje. Om du har satt bakgrunnsfargen via Tabell --> Tabellegenskaper (dette er det same som å høgreklikke i cella og velge Tabell), ser det ikkje ut som du kan få med bakgrunnsfargen når du kopierer og limer inn. Om du derimot har satt bakgrunnsfargen via ikonet på Tabell-verktøylinja, eller ikonet på Format-verktøylinja, eller via høgreklikk i cella --> Avsnitt, vil den verte med når du kopierer og limer inn. Ulempa med denne metoden er at fargen ikkje vil fylle cella heilt. Slik opplever eg det iallfall, i OOo 3.2.0 i Kubuntu. nettopp det er det som er problemet. jeg fyller scellen helt med fargen om man er misfornøyd med OO eller ikke det er ikke det det dreier seg om , men om at tingene må funger som man forventer. det holder ikke å si at OO er et bra alternativ til MS office når måten man gjør tingen på er så mye mere tungvindt. da blir det bare et (dårlig) alternativ. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) det holder ikke å si at OO er et bra alternativ til MS office når måten man gjør tingen på er så mye mere tungvindt.da blir det bare et (dårlig) alternativ. Ser ting trenger å bli satt litt i perspektiv her. Min påstand: Det kan ikke være dårlig når det er gratis... Og en annen ting: Når du finner feil eller "missing features", så er det meget fordelaktig at du kan innrapportere det herfra. Da kan feilen være rettet opp i neste versjon. Btw: Ekspertene i Open Office bruker dette forumet. Endret 7. juli 2010 av geir__hk Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 det holder ikke å si at OO er et bra alternativ til MS office når måten man gjør tingen på er så mye mere tungvindt.da blir det bare et (dårlig) alternativ. Ser ting trenger å bli satt litt i perspektiv her. Min påstand: Det kan ikke være dårlig når det er gratis... Og en annen ting: Når du finner feil eller "missing features", så er det meget fordelaktig at du kan innrapportere det herfra. Da kan feilen være rettet opp i neste versjon. Btw: Ekspertene i Open Office bruker dette forumet. så du mener at alt som er gratis er bra ? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 så du mener at alt som er gratis er bra ?Bra i den forstand at man kan forkaste det som et alternativ dersom man ikke er fornøyd. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) så du mener at alt som er gratis er bra ?Bra i den forstand at man kan forkaste det som et alternativ dersom man ikke er fornøyd. man vraker jo ting som ikke er bra så hvordan kan du men at noe er fra hvis man bare kan velge det bort . det heter at "det bra et man kan velge det bort" som har en helt annen betydning. nå sier jeg ikke at OO er dårlig men at mange av fusjonene der er fryktelig tungvint å bruke. er det ikke noe sted for å rapportere feil som er på et skandinavisk språk. det blir da letter å forklare problemene hva mer du med Btw ? Endret 7. juli 2010 av den andre elgen Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 er det ikke noe sted for å rapportere feil som er på et skandinavisk språk. det blir da letter å forklare problemene Lettare for, men samtidig veldig lite produktivt, då dei færraste som er med å utvikle OOo forstår norsk, og det er jo ikkje fornuftig å ha feilrapportar spreidd utover fleire stader. hva mer du med Btw ? Btw er ei forkorting for «by the way», altso «forresten» på norsk. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 er det ikke noe sted for å rapportere feil som er på et skandinavisk språk. det blir da letter å forklare problemene Lettare for, men samtidig veldig lite produktivt, då dei færraste som er med å utvikle OOo forstår norsk, og det er jo ikkje fornuftig å ha feilrapportar spreidd utover fleire stader. hva mer du med Btw ? Btw er ei forkorting for «by the way», altso «forresten» på norsk. hva med dem som over setter programmet til andre språk ? jeg hadde sett for meg et sted der man valgte språk før man skrev inn beskrivelsen av problemene. nå er jeg usikker på hvor god det vil fungere hvis jeg skriver inn en beskrivelse av problemene og så bruker goggle oversetter før jeg så kopiere inn den oversatte teksten ? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 det holder ikke å si at OO er et bra alternativ til MS office når måten man gjør tingen på er så mye mere tungvindt.da blir det bare et (dårlig) alternativ. Ser ting trenger å bli satt litt i perspektiv her. Min påstand: Det kan ikke være dårlig når det er gratis... Og en annen ting: Når du finner feil eller "missing features", så er det meget fordelaktig at du kan innrapportere det herfra. Da kan feilen være rettet opp i neste versjon. Btw: Ekspertene i Open Office bruker dette forumet. det virker ikke helt enkelt å få melde om feilen/problemene med open ofice . slik det er forklart så må jeg først registrer meg . selv om det ikke kom helt frem så virker det som jeg må bli en del av A-team - et test team før jeg kan rapportere inn feil jeg har ikke tid til å drive å teste ut disse programmene Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 det virker ikke helt enkelt å få melde om feilen/problemene med open ofice .slik det er forklart så må jeg først registrer meg . Det var da fryktelig så negativ vi skulle være da Selvfølgelig må du registrere deg, for det er jo et forum. Samme prinsipp som diskusjon.no. selv om det ikke kom helt frem så virker det som jeg må bli en del av A-team - et test team før jeg kan rapportere inn feil jeg har ikke tid til å drive å teste ut disse programmene Dersom du registrerer deg på forumet som jeg nevnte for noen dager siden, så ville du ha funnet en "sticky" tråd som viser hvordan du går frem. Det er ikke så vanskelig som du tror det er. Og det er ikke slik at om du registrer deg, så er du forpliktet til å teste ut masse - det er feil. Om du rapporterer om så kun én feil, så holder det. Du må jo tross alt finne feilene først. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) det virker ikke helt enkelt å få melde om feilen/problemene med open ofice .slik det er forklart så må jeg først registrer meg . Det var da fryktelig så negativ vi skulle være da Selvfølgelig må du registrere deg, for det er jo et forum. Samme prinsipp som diskusjon.no. selv om det ikke kom helt frem så virker det som jeg må bli en del av A-team - et test team før jeg kan rapportere inn feil jeg har ikke tid til å drive å teste ut disse programmene Dersom du registrerer deg på forumet som jeg nevnte for noen dager siden, så ville du ha funnet en "sticky" tråd som viser hvordan du går frem. Det er ikke så vanskelig som du tror det er. Og det er ikke slik at om du registrer deg, så er du forpliktet til å teste ut masse - det er feil. Om du rapporterer om så kun én feil, så holder det. Du må jo tross alt finne feilene først. når man ikke er stødig i engelsk så går det slik. man forstår ikke alltid hva som står der. Endret 11. juli 2010 av den andre elgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå