Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen tanker rundt Volvo V70 D3?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva du synst om en volvo V70 D3?

Bilen har en motor på 163HK!

Jeg har lite erfaringer med Volvo, kan noen hjelpe meg å si hva som er fordeler og ulemper med bilen?

Er det andre bilmerker som er bedre i den klassen?

På forhånd takk!

Endret av vggi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Papsen har en V70 2.0 Diesel Comfort Edition. To forskjellige biler, men jeg legger inn under "volvo erfaring".

Helt grei bil å kjøre, meget lydløs og man merker ikke motorens dur engang. Vår bil akselerere svært tregt (0-100 på over 12 sek :thumbdown: ). Fin bil, men vil tro du kan finne en like grei bil til en billigere penge om du ikke er ute etter alt duppedittet på volvoen som f. eks. dieselvarmer, elektrisk håndbrekk og ryggesensor.

Er du ute etter spreke biler med litt god plass ville jeg heller gått for en audi A6. Gå tilbake noen år og du finner vanvittig fine biler til brøkdelen av det en ny volvo koster.

Lenke til kommentar

Volvo er flotte biler. Når jeg ser på bil skal jeg vurdere andre bilmerker som f.eks audi. Volvo V70 D3 har litt utstyr som regnsensor, ryggesensor, elektrisk håndbrekk, dieselvarmer osv.. Det er viktig at det er god plass i bilen, volvo V70 skal har ganske god plass!

Lenke til kommentar

Hvis plass er viktig ville jeg heller sett på Skoda Superb stasjonsvogn. Selv med en på 185 i førersetet er det plass til meg på rundt 183 bak, og da har jeg GOD beinplass. Bagasjerommet er også stort, bare pass på at du ikke kjøper den platen du legger over. Regnet litt på det med målene Skoda oppga, og du mister cirka 90 liter av bagasjeromsplassen bare for å ha en plate du kan skli ut litt. Du får dog de små rommene under, men det går mye av plassen, så det er vel noe av det dummere du kan kjøpe.

På Finn.no ligger det noen som blir importert fra Sverige, ender på cirka 340.000 norske med største utstyrspakken og en diesel som yter 140 HK. Blir noe mer for 170-hesteren, men selv med norske priser tror jeg den kan konkurrere prismessig med Volvoen.

Lenke til kommentar

Volvo er flotte biler. Når jeg ser på bil skal jeg vurdere andre bilmerker som f.eks audi. Volvo V70 D3 har litt utstyr som regnsensor, ryggesensor, elektrisk håndbrekk, dieselvarmer osv.. Det er viktig at det er god plass i bilen, volvo V70 skal har ganske god plass!

Som skrevet over vil ikke jeg heller anbefale deg V70 om du skal ha god plass. Det er ikke trangt i den, men det er langt i fra super-god plass.

Lenke til kommentar

Jeg tror absolutt at V70 er et godt valg! Vis du vil ha hakket kvassere utseende, kan du se på V60 som kommer snart. Den har litt mindre bagasje rom, men skal ellers være lik plass messig.

Foreldrene mine har 2.0D på 136HK i sin V50 og jeg synes dette er en veldig gøy bil å kjøre. Den drar greit (krever though at du husker å gire, diesel hestene varer ikke lenge på registeret) D5 har jeg testet ut i XC90, så det blir ikke helt representativt å sammenligne kraften i. Har sittet på i en V70 med D5, men klarte ikke å lure taxi sjåføren til å gi full pinne :( Virket som at den gikk bedre per gir.

Lenke til kommentar

Det er ingen varebil jeg planlegger å kjøpe. En V70 vil jeg tro har greit med plass.

Jeg takker for svarene dere har gitt. Jeg skal ta med det dere sier i betraktning når jeg eventuelt bestemmer meg endelig!

Er det noen her som har volvo eller en V70 vil jeg gjerne høre hva dere har av erfaringer med bilene?

Lenke til kommentar

Sånn som det ser ut nå vil jeg tro det blir volvo :)

Jeg er veldig usikker på hva jeg skal velge av manuell og automat, jeg har manuell nå og lurer på å velge automat, hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar

Sånn som det ser ut nå vil jeg tro det blir volvo :)

Jeg er veldig usikker på hva jeg skal velge av manuell og automat, jeg har manuell nå og lurer på å velge automat, hva ville dere gjort?

manuell. ikke drep meg, men har hørt at auto og tiptronic girkasse er temmelig svake.

Lenke til kommentar

Det er ingen varebil jeg planlegger å kjøpe. En V70 vil jeg tro har greit med plass.

Jeg takker for svarene dere har gitt. Jeg skal ta med det dere sier i betraktning når jeg eventuelt bestemmer meg endelig!

Er det noen her som har volvo eller en V70 vil jeg gjerne høre hva dere har av erfaringer med bilene?

Jeg har en litt eldre V70 bensin (2004) og kan vel trygt anbefale den hvis man er ute etter en bil med grei plass og god komfort.

Nå skal det sies at jeg ikke har veldig mange andre erfaringer med nyere biler i samme klasse, men for min del er jeg hvertfall fornøyd.

For å gi et bilde på hvor god plass det er i denne bilen så kan jeg jo nevne at vi brukte den på hyttetur, 4 voksne med hvert sitt par ski og hvert sitt snowboard, 5 par truger, en 32" flatskjerm fortsatt i esken og alle hadde pakka for helgetur, det gikk helt greit (med skiboks vel og merke).

Jeg er selv 180 og har aldri fått klager av de som sitter bak meg over at det er dårlig plass heller...

/Espen

Lenke til kommentar

Det var ukjent for meg. Så vidt jeg vet fins kun DRIVé som 1,6-liter med 109 hestekrefter.

Det var visst jeg som tok feil. Bilen jeg har sett på var en volvo V70 D3 med 163HK.

Endret av vggi
Lenke til kommentar

Fikk min 2011 D3 for tre uker siden. Hadde før den "gamle" 2009 2.4 163hk V70. Den nye D3 2 literen er veldig bra oppgradering av den seige drivlinjen som var i 2.4. Den nye girer på en helt annen måte og føles kvikkere.

Går du for D3 bør du etter min mening ha automat og Driver Support pakken.

Skal du ha manuell kan du likså godt gå for DRIVe da den holder akkurat. Men vent til uke 20 neste år da den kommer med nye 115hk 270nm og 6-trinns kasse da.

Lenke til kommentar

Fikk min 2011 D3 for tre uker siden. Hadde før den "gamle" 2009 2.4 163hk V70. Den nye D3 2 literen er veldig bra oppgradering av den seige drivlinjen som var i 2.4. Den nye girer på en helt annen måte og føles kvikkere.

Går du for D3 bør du etter min mening ha automat og Driver Support pakken.

Skal du ha manuell kan du likså godt gå for DRIVe da den holder akkurat. Men vent til uke 20 neste år da den kommer med nye 115hk 270nm og 6-trinns kasse da.

Jeg har gått for volvo v70 D3 med manuell gir. Jeg bestilte ikke med Driver Support pakken. Jeg syntes DRIVEe modellen ble litt for svak siden jeg skal kjøre litt med henger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...