Fillern1 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Hei, jeg har akkurat vært ute og handla en minnekortleser på Clas ohlson som virket lovende. Problemet er bare at hver gang jeg setter i et minnekort krever den at jeg formaterer kortet først. Og når jeg skal legge inn bilder jeg har tatt på kameraet på PCen, så fungerer det svært dårlig. Jeg har prøvd med flere minnekort og flere usb-kabler, men samme resultat. Jeg bruker windows 7 pro 64bit og minnekortleseren er i linken under: minnekortleser Enhver hjelp er satt pris på Hilsen Philip Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 (endret) Ikke velg formater! Kan være at det er noe feil på kortet. Prøv Recuva og se om det skjønner noe av kortet. Hvis den gjør det - be den om å kopiere alle bilder over på PC. Formater så kortet i kamera. Og se om Windows liker det bedre da. edit: Du har prøvd en omstart på PC'en? Det hender at det er nok til at Windows for summet seg. Endret 6. juli 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
Fillern1 Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2010 (endret) Har prøvd å restarte pcen, og recuva skjønte ikke at det stod i noe i den porten kortet står i Edit: hvis jeg velger formater, funker ikke det heller fordi windows ikke vil av en eller annen grunn, men jeg formaterer alltid på kameraet. Endret 6. juli 2010 av Fillern1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Høres ut som om at minnekortleseren er bare skrot. Lenke til kommentar
Fillern1 Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2010 Høres ut som om at minnekortleseren er bare skrot. Hvis jeg prøver via USB rett fra kameraet, skjer ingenting. Jeg tror det heller er noe rart med win 7. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Høres ut som om at minnekortleseren er bare skrot. Hvis jeg prøver via USB rett fra kameraet, skjer ingenting. Jeg tror det heller er noe rart med win 7. Det er mulig. Eller USB portene på PC'en. Lenke til kommentar
hubbix Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Høres ut som om at minnekortleseren er bare skrot. Hvis jeg prøver via USB rett fra kameraet, skjer ingenting. Jeg tror det heller er noe rart med win 7. Det er mulig. Eller USB portene på PC'en. Prøv med oppdatering av USB drivere Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hvis jeg prøver via USB rett fra kameraet, skjer ingenting. Jeg tror det heller er noe rart med win 7. Er USB-kabelen koblet direkte i PC'en, eller via skjøteledning, hub eller noe annet? Har hatt enkelte USB-ting som bare ikke vil fungere via USB-skjøteledning. Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Har du prøvd å skru av strømsparingen på USB? Denne funksjonen har laget litt problemer for meg i W7 med bruk av USB minnekortleser, men alt fungerte så mye bedre når jeg skrudde av strømsparingen til USB-portene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå