Gå til innhold

Minnekort leser krever formatering?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat vært ute og handla en minnekortleser på Clas ohlson som virket lovende. Problemet er bare at hver gang jeg setter i et minnekort krever den at jeg formaterer kortet først.

Og når jeg skal legge inn bilder jeg har tatt på kameraet på PCen, så fungerer det svært dårlig.

Jeg har prøvd med flere minnekort og flere usb-kabler, men samme resultat.

Jeg bruker windows 7 pro 64bit og minnekortleseren er i linken under:

minnekortleser

Enhver hjelp er satt pris på :thumbup:

Hilsen Philip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke velg formater!

Kan være at det er noe feil på kortet. Prøv Recuva og se om det skjønner noe av kortet. Hvis den gjør det - be den om å kopiere alle bilder over på PC. Formater så kortet i kamera. Og se om Windows liker det bedre da.

edit: Du har prøvd en omstart på PC'en? Det hender at det er nok til at Windows for summet seg.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Har prøvd å restarte pcen, og recuva skjønte ikke at det stod i noe i den porten kortet står i :dontgetit:

Edit: hvis jeg velger formater, funker ikke det heller fordi windows ikke vil av en eller annen grunn, men jeg formaterer alltid på kameraet.

Endret av Fillern1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Høres ut som om at minnekortleseren er bare skrot.

Hvis jeg prøver via USB rett fra kameraet, skjer ingenting. Jeg tror det heller er noe rart med win 7.

Det er mulig. Eller USB portene på PC'en.

Prøv med oppdatering av USB drivere

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Har du prøvd å skru av strømsparingen på USB?

Denne funksjonen har laget litt problemer for meg i W7 med bruk av USB minnekortleser, men alt fungerte så mye bedre når jeg skrudde av strømsparingen til USB-portene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...