Marbyz Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Hei, Den siste timen har jeg arbeidet med en Curriculum vitae, også kalt CV. Problemet er at retteprogrammet på Word understreker enkelte setninger med en orange-strek (Retteprogrammet kommer med forslag til forbedringer). Får å få alt symetrisk brukte jeg flere mellomrom etter hverandre, slik at alt kom på linje, men da kommer denne orange-streken fram, den ønsker å trekke sammen "åpenrommet", men dette passer ikke inn i symmetrien min. Hvordan får jeg fjernet denne oransje streken slik at ting forblir symetrisk og på linje. Har vært borti dette problemet før, men jeg husker ikke hvordan jeg fikk fikset det. Se eksempel: http://bildr.no/view/681743 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Hei! Anbefaler at du benytter deg av Tab til å lage mellomrom, på denne måten kan du også justere øverst avstanden som du ønsker å ha akkurat der. Lurt å få frem linjalen også så at det blir lettere å bruke denne funksjonen. Lenke til kommentar
Marbyz Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2010 Hei! Anbefaler at du benytter deg av Tab til å lage mellomrom, på denne måten kan du også justere øverst avstanden som du ønsker å ha akkurat der. Lurt å få frem linjalen også så at det blir lettere å bruke denne funksjonen. Om jeg bruker Tab hopper setningen flere centimeter bortover arket, jeg ønsker kun å flytte setningen et par mm. Lenke til kommentar
Marbyz Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2010 Gikk inn på grammatikk -> regler -> ignorer denne regelen. Og dermed var problemet borte. Flyttet filen til en annen pc for å dobbeltsjekke, og problemet oppstod ikke der, så det ser ut til å være i orden. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Du kan lage «tab stops», som definerer kor markøren skal gå til når du trykker på tabulator-tasten. Sjå t.d http://fortheloveofsoftware.blogspot.com/2009/07/word-2007-tabs-tips-and-tricks.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå