garb Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 (endret) Har 2 PCer i hjemmenettverk. Den ene er satt opp med Windows 7 og trådløs forbindelse til DIR655 router. Den andre er satt opp med XP og kablet til samme router. Jeg bruker Windows 7 PCen til å spille filer (musikk/film) som ligger lagret på disk på XP-PCen. Filene ligger på delt mappe på XP-PCen. Det jeg opplever er følgende: - når jeg skal åpne den aktuelle filen velger jeg "Åpne" - "Nettverk", og da kommer en liste av PCene mine som står i nettverket opp - MEN; det tar utrolig lang tid før XP-PCen dukker opp på listen - tar gjerne 15-20 sekunder hver gang - OG; når jeg skal åpne en ny fil må jeg gjennom prosessen en gang til - den starter med at jeg må velge "Nettverk" - vente til XP-PCen kommer opp, og deretter bla meg frem til den aktuelle mappen/filen (vanligvis kommer den samme mappen opp hver gang, slik at jeg slipper å bla meg frem) Utrolig frustrerende, spesielt når jeg skal høre/se gjennom mange filer på kort tid. ---- >>>> Noen råd? Edit; Windows 7 PCen var tidligere satt opp med XP, og da opplevde jeg ingen problemer, så det skal ikke være noe med oppsettet til routeren ... Edit 2; Satte en tredje PC (med XP) i nettverket for å sjekke om den "fant" den andre XP PCen raskere, og det gjorde den. Ingen forsinkelse. Så det er nok noe med forbindelsen mellom Windows 7 og XP som er problemet ...? Endret 6. juli 2010 av garb Lenke til kommentar
myhken Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Har du XP Mode eller Windows Virtual PC installert på Windows 7 pcen? Jeg har opplevd at når dette er installert, så kan det noen gang ta "lang" tid å få kontakt med nettverksdisker. Vet ikke helt hvorfor. Lenke til kommentar
garb Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 Har du XP Mode eller Windows Virtual PC installert på Windows 7 pcen? Jeg har opplevd at når dette er installert, så kan det noen gang ta "lang" tid å få kontakt med nettverksdisker. Vet ikke helt hvorfor. Hvordan finner jeg ut hva jeg har installert? (må innrømme at jeg ikke vet hva XP Mode og Windows Virtual PC er engang ...) Lenke til kommentar
myhken Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Se under startmenyen etter XP Mode eller Virtual PC. Hvilken versjon av Windows 7 har du? Er det Home Premium så har du ikke XP Mode. Har du Pro eller Ultimate og du ikke har lastet ned XP Mode, har du det heller ikke. Det følger ikke med standard, du må aktivt laste det ned selv. Lenke til kommentar
garb Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Se under startmenyen etter XP Mode eller Virtual PC. Hvilken versjon av Windows 7 har du? Er det Home Premium så har du ikke XP Mode. Har du Pro eller Ultimate og du ikke har lastet ned XP Mode, har du det heller ikke. Det følger ikke med standard, du må aktivt laste det ned selv. Har home premium. Kan ikke finne hverken XP mode eller Virtual PC i startmenyen ... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Var jo det jeg sa.. "Er det Home Premium så har du ikke XP mode". Så da er ikke det problemet ditt. Er mer usikker på hva det kan være da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå