Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverkskort og usb adapter

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en USB adpater (D-link DWA 140), og en PCI express kort (D-link DWA 556).

Wlan 2.4 GHz, IEEE 802. 11b/g er det på begge dem.

Men når jeg har koblet til USB enheten så får jeg ganske god ping i spill som feks cs 1.6 og den er stabil. Men Mbit'en hopper mellom 1-10 mbit hele tiden, men fortsatt har jeg stabil ping.

Men på den PCI kortet så er det helt motsatt... Ustabil og dårlig ping men det er alt mellom 10-18 Mbit.

Er ikke dette litt underlig ?

Har endt med og bruke USB enheten framfor PCI kortet, fordi med USB enhenten så får jeg god ping og det trenger jeg siden jeg spiller nettspill. Men med PCI kortet så blir det en ustabil og rar ping :S

Takker for svar på forhånd :)

Endret av Hveding
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om nettverket hopper mellom 1-18mbit så er det jo uansett et tegn på at signalet er dårlig, faktisk såpass dårlig at det må være på grensen til å fungere i det hele tatt. Jeg tror at i stedet for å prøve å finne ut hvorfor det ène kortet oppfører seg anderledes enn det andre under dårlige forhold så er det bedre om du faktisk prøver å bedre forholdene.

Du kan bruke gratisprogrammet INSSIDER for å måle litt mer nøyaktig hvor godt signalet faktisk er:

http://www.metageek.net/products/inssider

En retningsspesifikk antenne er ofte den beste løsningen for et stasjonært system. Du kan få dem billig på ebay eller evt. bygge deg din egen på 20 minutter utav ting du finner på kjøkkenet:

http://www.freeantennas.com/projects/template2/index.html

Det fungerte bra som en billig løsning i et av nettverkene mine som bare trengte litt ekstra for å oppnå maksimal hastighet.

post-4879-1278459350,9811_thumb.jpg

(denne er "stealthet" svart med et ekstra lag svart tøy for å se litt penere ut i rommet). Ca +12db ekstra på maskinen den ble rettet mot.

Det er vanskelig å gi mer spesifikke råd uten å vite mer om dine lokale forhold, men jeg vil ihvertfall som sagt satt fokuset på å bedre signalet først og fremst før du feilsøker så mye annet.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...