Gå til innhold

Bestille via bedrift?


Anbefalte innlegg

Heisann! Moren min driver for seg selv, og jeg lurer da på noen ting.

 

1. Siden hun da driver for seg selv (eget "firma"), kan jeg da benytte meg av bedrift's priser? (bestille i hennes navn, om det er greit for hu såklart)

 

2. Siden hun da er frisør, kan jeg foreksempel gå på Komplett sine bedrifts sider og kjøpe PC deler? Sjekker de firmaet om det "trenger det" / "har bruk for det"?

 

3. Er det noen grense på hvor mye jeg kan kjøpe via bedrift?

 

4. Hva går prisene ut på, tar dem vekk moms på bedriftsvarer? Foreksempel komplett, hva baserer de bedriftspriser på?

 

5. Flere butikker med bedriftspriser?

 

Vennligst forklar dette så godt dere kan, jeg har spurt på et annet forum, men følte ikke at jeg forsto det helt, kanskje noen av dere kan forklare det med tskje :)?

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

kan prøve meg med noen antagelser:

 

1. Hun blir vel egentlig da eier av produktene, sålenge de er kjøpt i hennes navn

2. Komplett sjekker ikke om hun har behov for det, men regnskapsfører / revisor sjekker det. Ved bokføringskontroll vil hun få problemer hvis hun som frisør kjøper mange gaming pcr osv.

3. Ingen grense, men en frisør har ikke behov for flere enn 1 pc per ansatt f.eks maks.

4. Er din mor moms registrert så får hun tilbake moms på varer kjøpt til drift osv. Du må uansett betale moms til komplett. Det står på komplett om prisene er med eller uten moms.

5. De fleste nettbutikker selger til bedrifter. Merk deg at komplett sine bedriftspriser er akkurat like de til privatpersoner, men bedriftsprisene vises uten moms!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...