sindredl Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Heisann! Har akkurat fått meg en ny Sony Ericsson XPERIA X10 og lurer på om det er gratis å bruke GPS'en på den. den har jo egen GPS funksjon som tar inn gps satellitter som ikke skal være avhengig av mobil Internett? Takk for alle svar, - Sindre D.L Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 For alle mobiler med GPS integrert (som kalles A-GPS, da det bruker GPS signaler itillegg til signaler fra GSM-nettet for bedre posisjonsangivelse) er det i utgangspunktet gratis. MEN: De fleste mobilprodusenter kommer med f.eks. wayfinder navigator eller Google map, disse er det derimot IKKE gratis å bruke, fordi de er avhengige av å laste ned kart fra nettet underveis. For at det skal være gratis, så må du altså kjøpe (om det ikke følger med mobilen, noe jeg tviler på at det gjør) et GPS program, som f.eks. TomTom Navigator. Disse har kart inkludert, og ferdig lastet inn og trenger derfor ikke å være tilkoblet nettet for å laste inn kartene underveis. Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Er den bra? Vurderer å kjøpe meg den tlf...liten datamaskin.. Den ser helt rå ut..testet den litt i butikken.. Bare spare litt penger.. greit tips å laste ned TomTom navigator så jeg.. Slippe ekstra utgifter i Norge og utlandet. Lenke til kommentar
sindredl Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Er den bra? Vurderer å kjøpe meg den tlf...liten datamaskin.. Den ser helt rå ut..testet den litt i butikken.. Bare spare litt penger.. greit tips å laste ned TomTom navigator så jeg.. Slippe ekstra utgifter i Norge og utlandet. Om den er bra ja! hehe, det var ihvertfall en strålende oppdatering fra min gamle telefon. den har alt jeg kan ønske meg ihvertfall og mye mer. Eneste som skal være litt dårlig er batteritiden, men dette har jo noe med den store skjermen å gjøre. ( 4", faktisk større en Iphone) Vil anbefale den dingsen her : ) Tenkte å prøve å få tak i noe kart som lå fast på telefonen ja, som feks TomTom, så jeg kan bruke GPS'en gratis, Jeg har dog WLAN både hos mamma og hos pappa, så flyter litt på det. Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 kanskje spandere på seg ekstra batteri eller to da hvis man først kjøper den, alltid ha 2 ekstra i lomma.. full ladet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå