Gå til innhold

Hva har Norge å by på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn helt generelt - friluftsloven. Du kan feriere hele sommeren nesten gratis med bil, telt og stormkjøkken. Nå vet jeg ikke mye om hvordan slikt fungerer i andre land, men her på berget har vi den i alle fall.

Mer spesielt; yttersida av Lofoten. Et veldig undervurdert reisemål. Sankthansaften på Eggum eller Unstad, kvelden varer evig med midnattsol over et endeløst hav - en opplevelse av de sjeldne.

Bilde 1

Bilde 2

Dette bildet tok jeg selv på Eggum i 2003.

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Hiver meg på denne jeg også...

Jeg har tenkt å sette meg på motorsykkelen i et par uker i August, men turstøvlene blir nok liggende hjemme (plass problemer på motorsykkelen.... <.<).

Har dere noen gode råd til kronglete veier, nydelig utsikt og genial mat?

På "må besøke" listen min så langt så har jeg:

Trollstigen / Geirangerfjorden / Vøringfossen / Årdal / Røros / Hallingdal og Lom...

Lenke til kommentar

Suleskarsveien.

Jeg har kjørt en del i Norge, men den er faktisk blant det aller råeste jeg har vært med på.

Prøvde å google litt etter bilder, men fant ingen som var bra nok til å beskrive veien. Den må rett og slett oppleves.

Edit:

Jeg føler også at en liten advarsel er på sin plass.

Se opp for gale sjåfører. Fortrinnsvis de lokale med RJ-skilter på bilen. Jeg fikk hjertet i halsen et par ganger da de kjørte mot meg i 90 km/t. Selv om jeg hadde høyre side av bilen utenfor veien, så var det ikke mer enn maks 20 cm. klaring...

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar

Suleskarsveien.

Jeg har kjørt en del i Norge, men den er faktisk blatn det aller råeste jeg har vært med på.

Er fra Stavanger, så den veien prøver jeg å komme opp til rett etter at de åpner den hver vår - var en genial tur i år med lunch oppå en av demningene :)

Kan ellers også anbefale Røldal->Sauda fra det området. Den er også vinterstengt, og er om mulig enda mer svinget og eventyrlig enn Suleskard.

Lenke til kommentar

Neinei, bilen min har RH skilter og sykkelen har RV skilter, så jeg er helt trygg :p

Veivalget blir nok litt av utfordringen på turen; det er utrolig mange "gamleveier" rundtomkring der vi har vært flinke til å legge den nye veien i tunnel. Tricket er å finne avkjøringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...