CypheroN Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Finfin kamp. Så den på pub/restaurant, ekstra bra stemning. Kult med mål på 2,5 min overtid også. Lykke til i finalen, Nederland. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Skal det uttales "Schneijder" eller "Sneijder"? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Etter det jeg har oppfattet av nederlendere uttales det Schneijder. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Robben er kort, atletisk og rask. Han kan score når som helst. Forresten: Er han i ferd med å miste håret? 26 år? Stakkars jævel, men han har jo nok penger da. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Vurderer å dra ned til Nederland igjen jeg. Lenke til kommentar
Hanojr Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Må berømme dommeren også som har full kontroll gjennom hele kampen. Gøy å se dommere som har så god tone med spillerne. Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Forresten: Er han i ferd med å miste håret? 26 år? Stakkars jævel, men han har jo nok penger da. Wayne Rooney er jo enda yngre.. men det finnes vel verre ting i livet. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Wayne Rooney er for stygg til at det gjør noen forskjell og for rik til å måtte bry seg. Lenke til kommentar
ostebonden Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Utrolig at Van Bommel har sluppet unna med ett gult kort tilsammen på de to siste kampene. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Enten har han ekstrem respekt blant dommerne i VM, eller så er han bare en spiller med virkelig flaks. Han har fortjent mange kort hittil i VM. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Wij zijn er weer bij, en dat is prima, viiiivaaaaaa hollandiaaa!! 1 Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Etter det jeg har oppfattet av nederlendere uttales det Schneijder. nei Man legger trykk på S`en og ij er en egen bokstav i alfabetet som utales ei. Så det blir noe slik Sneider på norsk Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Finfin kamp. Så den på pub/restaurant, ekstra bra stemning. Kult med mål på 2,5 min overtid også. Lykke til i finalen, Nederland. Tapte 1000 kroner på det, så nei. Ikke særlig kult Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Finfin kamp. Så den på pub/restaurant, ekstra bra stemning. Kult med mål på 2,5 min overtid også. Lykke til i finalen, Nederland. Tapte 1000 kroner på det, så nei. Ikke særlig kult Tapte 1000 eller vant ikke 1000? Den første er ganske mye kjipere. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Vant ikke. Heldigvis var det ingen i gruppa som hadde valgt ut 3-2, så jeg slapp å punge ut selv Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Morsomt med Nederland. Men skal bli vanskelig å heie på et lag som har Robben på banen i finalen. Robben har egenhendig ødelagt intrykket av Nederland. Jepp. Synd, liker egentlig Nederland som fotballag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Nederland er en gjeng med kvalme råtasser Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Etter det jeg har oppfattet av nederlendere uttales det Schneijder. nei Man legger trykk på S`en og ij er en egen bokstav i alfabetet som utales ei. Så det blir noe slik Sneider på norsk Hmm. Er nok det at man legger trykket på S'en som gjør at det kan misforståes der ja. At ij er en egen bokstav visste jeg. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 [quote name='DJ_Dark' date=' 7. juli 2010 - 10:19' Hmm. Er nok det at man legger trykket på S'en som gjør at det kan misforståes der ja. At ij er en egen bokstav visste jeg. Hehe, ja er nok mange måter å si det på da det er forskjellige dialekter. Men på "bokmål" nederlandsk så er det Sneider som blir mest riktig, Schneider blir med tysk hehe Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Muligens der jeg blir lurt. Har kompiser fra alle mulige steder i Nederland, så det er nok litt forskjell der og ja. Men sier de det like spisst på s'en som det vi nordmenn gjør på bokmåls-norsk? S'en blir jo da veldig spiss, så jeg synes det er mer en mellomting av Sneijder og Schneijder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå