Gå til innhold

Aksjekjøp i gründerbedrift


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg vet ikke om dette er korrekt plass å legge innlegget mitt, så fint om noen kan flytte det dersom det finnes en mer passende plass.

 

Det har seg slik at en god venn av meg har hatt et aksjeselskap i snart to år med gode resultater til tross for harde tider. Han har nylig gitt meg tilbud om å kjøpe aksjer i selskapet hans. Slik jeg har forstått det kan det være gode penger å tjene på dette så sant selskapet fortsetter å gå bra eller blir solgt til en konkurrende virksomhet.

 

 

Per i dag eier min venn 51% av butikken. Hans kompanjong eier 10% og de resterende 39% er eid av en tredjepart som ikke har direkte relasjon men har hjulpet de to en del i oppstarten med både kapital, god kunnskap og tilgang til viktige kontaktpersoner. Sistepart har i dag kun en aktiv rolle som investor.

 

Hvordan foregår et slikt kjøp og hvordan forholder man seg i ettertid? Jeg er kun kjent med aksjekjøp via DnB Nor sin nettbank - noe som ikke kan sammenlignes. Jeg regner med at man ikke kan følge den eventuelle verdien min i et AS on-line når jeg vil.

Setter umåtelig stor pris på innspill og tips videre i denne sammenheng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...