ogn Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Jeg driver på og setter opp en Windows 2000 server og ønsker at profilen skal lagres på serveren og ikke i documents and settings lokalt i tillegg. Det jeg har gjort til nå er: Under egenskaper for brukeren - profil, har jeg satt opp <server>profiles<profilnavn> Dette fungerer i grunn helt fint. Det jeg ønsker å bli kvitt er at profilen i tillegg legges lokalt under documents and settings i en mappe med den aktuelle brukerens navn. Er det mulig? Dette er sikkert et dumt spørsmål men; Hvordan får jeg renamet NTuser.dat til .man? Har prøvd gjennom command prompt, men får bare beskjed om at filen ikke finnes. Lenke til kommentar
JA Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Jeg tror du kan gjøre dette gjennom Policy. Uansett vil du få en midlertidig lokal profil hvis du ikke har kontakt med nettverket. Hvorfor skal du ha to profiler, den ene vil jo ikke - hvis det ikke settes opp riktig - være i bruk. Når det gjelder endelser på .man. Gå til utforsker, finn frem mappealternativer og velg å vise endelser for kjente filtyper. Da kan du enkelt skifte endelse fra .dat til .man. Mandatory profiler kan jo ikke endres, er du sikker du vil ha en slik på server og en lokal som kan endres? Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå