Gå til innhold

Galaxy S2 - 1280x720 pixler, Super Amoled 2, 4,3" skjerm, 2GHz prosessor.


Galaxy S2  

86 stemmer

  1. 1. Vil denne knuse iPhone 4 lett?

    • Ja.
      66
    • Nei.
      15
    • Vet ikke.
      5


Anbefalte innlegg

Når jeg sier at jeg liker den, så er det på grunnlag av oppløsningen og PPI(pixel per inch) Dette vil øke film og bildeopplevelse.

 

Jeg ser ikke pixlene når jeg ser film på min omnia HD som kun har 640 x 360. Kan ikke forstå at 960 x 640 skal gjøre filmopplevelsen til noe stor bedre.

 

Det er ved detaljvisning, som tekst og stillbilder, hvor pixlene virkelig har en betydning. "hva står der, jeg må zoome"-opplevelsen vil bli betydelig redusert.

 

I all verden? Klart det gir et bedre og klarere bilde med flere pixler, så lenge filen er laget for oppløsningen. Men om det er myye forskjell. Nei. Men litt vil det alltid vær. Det er det samme som å se 720p og 1080p. Det er ikke all verden forskjell, men nok til å se det greit. iPhone 4 vil få eg meget glatt og fint bilde. Desverre så er det nok litt liten skjerm(for min smak). Hadde skjermen vært 4,2" så ville dette økt brukeropplevelse på film, spill, bilder, surfing og annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skrev stort bedre. Såklart høyere oppløsning vil se glattere ut, men når oppløsningen ikke plager deg, når du ikke engang enser det uten å titte nøyere, da er det heller ikke en egenskap du savner i særlig grad.

 

Når jeg sammenlignet omnia HD (640x360) mot iphone 3gs (480x320) på filmtitting utgjorde ikke oppløsningen stor forskjell, det var kontrast og fargeforskjellen som gjorde opplevelsen mye bedre på HD (amoled mot lcd).

 

Webbrowsing har en helt annen nytte av høy oppløsning. Nettopp derfor burde også datamaskiner snart henge seg på denne utviklingen, dataskjermer har elendig ppi.

 

edit: for å si det slik; du vil nok få bedre filmopplevelse på din desire enn på iphone 4...

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Enig med deg her apegryn. Men en ting jeg har merket med min Desire kontra 3gs, er at når man går tilbake til 3gs, så er det første du tenker "wow her ser jeg pixlene veldig godt". Men nå har jo Desire 800x480 noe som er 2,5 ganger så mye pixler som 3gs. Når man ser på bilder og film, så blir det litt steinalder vs nåtid. Dette er å sette det litt på spissen.

 

Men nå har iPhone virkelig kommet seg med oppløsningen. Noe jeg syns er positivt. Det er veldig rask utvikling i mobilmarkedet. Alle konkurrer som bare det. Og det er du og jeg som sitter igjen med supre produkt.

 

Gleder meg til en 1280x720 med Super-AMOLED2 hva nå en det måtte være.

Endret av Desire86
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Den nåværende galaxy knuser iphone 4 allerede... http://www.gsmarena.com/samsung_i9000_galaxy_s_vs_apple_iphone_4-review-500.php

Tull, det er ikke snakk om at noen "knuser" noen. De to er svært så jevne over hele linjen, og testen har en noe merkverdig poengutdeling på noen punkt. F.eks punktet "Music player", der er iPhone 4 definitivt den beste musikkspilleren mht lydkvalitet i følge testen, men taper fordi anmelderen ikke liker iTunes!? WTF? Eller "Still camera", der iPhone gjennomgående tar bedre og skarpere bilder, men taper fordi den ikke har så mange innstillinger man kan fikle med (mens motivet forsvinner i det blå...). Telefonkamera er til for raske snapshots når man ikke har et skikkelig kamera for hånden, ikke for å fikle med kamerainnstillinger. :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

De to tingene som jeg mener iphone 4 vil 'revolusjonere', uten å ta på meg noe fanboyhatt, er gyroskopet og facetime funksjonen.

Morsomt å se tilbake på slike tråder. Er det noen som bruker Facetime nå etter at det ikke lenger er nytt og "shiny"? Finnes det noen gode bruksområder for gyroskopet?

 

Jeg spør fordi jeg lurer, selv om man sikkert kan tolke spørsmålene som stikk mot iOS. Det er ikke slik ment, for alt jeg vet kan det jo godt hende at både gyroskopet og Facetime er mye brukt i dag ... jeg vet ikke, ergo spør jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...