Rkskaar Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Har akkurat anskaffet meg mitt førtste spill til Pc, No Ones Lives Forever 2. Men etter jeg har innstallert spillet, trykker meg igjennom førstemenyen, så dukker denne feilmeldingen opp: Error initializing the renderer. In order to play On One Lives Forever 2 you must have DirectX 8.1 installed and a video card that supports hardware TnL. Jeg har DirectX 9.0a innstallert, men hva er TnL? AMD XP 1600 Matrox G550 Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
joac Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Har akkurat anskaffet meg mitt førtste spill til Pc, No Ones Lives Forever 2.Men etter jeg har innstallert spillet, trykker meg igjennom førstemenyen, så dukker denne feilmeldingen opp: Error initializing the renderer. In order to play On One Lives Forever 2 you must have DirectX 8.1 installed and a video card that supports hardware TnL. Jeg har DirectX 9.0a innstallert, men hva er TnL? AMD XP 1600 Matrox G550 Noen som kan hjelpe? tnl er transform and lightning UNSUPPORTED VIDEO CARDS: Any video card that's not equipped with Hardware T&L (Transform and Lighting) will suffer either poor performance or complete malfunction. Even though the Matrox Millennium G550 and S3 Savage Chipsets are known to have T&L support, these cards only support this feature through their "Software" and do not meet the minimum requirement of support through "Hardware." Please review Section V. for the supported Video Card Chipsets list. http://www.gamershell.com/news_OfficialBNo...ivesForev.shtml Ser desverre ut til at kortet ditt ikke støtter dette spillet Imidlertid, leste jeg noe om at det gikk an å simulere hardware support med et program. Dette fant jeg her: http://www.ferrago.co.uk/story/491 seeker (23/10/2002 12:34:43) Reply, Report Would not play on my computer. I am frustrated. Error comes on says "you have to have Direct 8 and a video card that is compatable with tnl. What is that? I have direct 8 Jumpman (28/10/2002 16:39:00) Reply, Report I get the same message. I have downloaded the latest drivers, etc, etc and still no go. I'm bummed- Can anyone help? rajeev (30/10/2002 20:09:50) Reply, Report hi seeker, the game nolf2 works on a 3d accelerator card with tnl support.. (Transform and lighting). Previously tnl was done by software, but now some new games require an hardware tnl support. Many old 3d cards do not have this feature.. so new games like nolf2 and spiderman:the movie cannot be played without this support. Arnie (31/10/2002 15:20:38) Reply, Report You can use 3D-Analyse, it will emulate hardware TnL it works fine with my 64mb Radeon just search for it in google or go to the german site http://www.tommti-systems.de/start.html but there are plenty of pop ups Lenke til kommentar
Rkskaar Skrevet 18. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2003 Det var et godt og langt svar.. Jeg skal prøve den løsningen i kveld. Takker! Lenke til kommentar
joac Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Det var et godt og langt svar.. Jeg skal prøve den løsningen i kveld.Takker! Ingen årsak, håper det funker.. btw: de svarene kom ved å lime inn feilmeldingen på google så hvis det fremdeles ikke funker så kan det være du finner mer info der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå