Trollfjes Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Hva er det som er den store diskusjonen? KROPPEN SKAL BRUKES TIL ARBEID. Når kroppen er ferdig utviklet, ja. Sånn var det likeså under istiden, barn arbeidet ikke tungt, de arbeidet lett. I Afrika i dag derimot så er det en helt annen hverdag.. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Hva er det som er den store diskusjonen? KROPPEN SKAL BRUKES TIL ARBEID. Når kroppen er ferdig utviklet, ja. Sånn var det likeså under istiden, barn arbeidet ikke tungt, de arbeidet lett. I Afrika i dag derimot så er det en helt annen hverdag.. Hvordan skal du vite hvordan alle verdens barn under istiden arbeidet? Det jeg mener, er at uansett alder så er kroppen laget for å brukes til noe. Om man er under 16 og har alle teknikkene i boks ser jeg ingen grunn for å ikke begynne med vektløfting. Men så er det jo selfølgelig fåtall som har teknikkene i boks og ikke lar egoet overkjøre dem, og det er kanskje derfor vektløfting har fått et slikt dårlig rykte blandt unge. Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Hva er det som er den store diskusjonen? KROPPEN SKAL BRUKES TIL ARBEID. Når kroppen er ferdig utviklet, ja. Sånn var det likeså under istiden, barn arbeidet ikke tungt, de arbeidet lett. I Afrika i dag derimot så er det en helt annen hverdag.. Sjekk tråden min du, har du argument i mot fortsatt så er du god Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Barn har arbeidet hardt gjennom historien. Men så døde de også unge. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Selfølgelig blir skjelettet ødelagt av få reps, jo mindre reps jo mindre skjelett, 1+1=2. Når du er helt nede i 1 rep, så smuldrer hele beinbygningen opp. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Og så var det de kildene da... Edit: mulig jeg ikke hang helt med i svingene her Endret 21. juli 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Småkjekling og off topic er fjernet fra tråden. Forsøke å holde dere seriøse. Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Underholdende å se hvordan folk bruker "slik skal det være" eller "slik har det alltid vært" med tanke på om barn gjorde eller ikke gjorde tunge løft før i tiden. Evolusjonen skiter da langt i om du får vondt i ryggen når du er 30, eller knekker armen? Det handler utelukkende om å overleve og å reprodusere. Barn fra istiden ville reprodusert uavhengig av om de gjorde tunge løft, og de ville reprodusert lenge før det fikk noen påvirkning på kroppen sin. Naturen har bygget oss til å få barn og passe på de til de er i stand til å gjøre det samme. Det er alt. Jeg synes det er litt rart at man skal måtte bevise at det ikke er farlig for barn med styrketrening. Skal man også bevise at det ikke er farlig for voksne å drive med styrketrening? Eller at det ikke er farlig for barn å være med på Speidern? Det må jo være en grunn til at denne myten kom i første omgang? En eller annen artikkel, en bedrevitende tosk som ikke likte at sønnen ble sterkere enn ham, eller et vitenskapelig skriv? Hvis det ikke finnes noe sånt, så er det ingen grunn til å tro at barn skades av styrketrening, bortsett fra magefølelsen, som ikke er berømt for sin rasjonalitet. Hvis det finnes noe sånt - kilder! Og så tar vi en titt på de. Selvfølgelig er dårlig teknikk skadelig, og jeg vil også si det er større sannsynlighet for at barn trener med dårlig teknikk, men det er ikke et argument for at barn ikke skal trene med vekt i det hele tatt: "Nei Per, du kan ikke trene med vekter, for Pål her trener som en tulling." wat 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå