Enceladus Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Jeg har lyst å forsøke å lage et luftskip. Da trenger jeg en eller an form for gass. Noen som vet hvilke som egner seg? Og hvor gassen kan fås kjøpt? Og så trenger jeg et lett materiale som kan holde på gassen, helst over lengre tid. Forslag til materialer og hvor det kan skaffes? Luftskipet skal kunne løfte en viss vekt med maskineri. Så da er de to punktene ovenfor viktige. Lett gass og lette materialer. Har aldri gjort noe slikt før men tenker at en bare må begynne en plass. Halve morroa blir jo å finne ut av ting og gjøre eksperimenter Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 (endret) Helium er nok den beste(letteste) gassen du kan få uten å lage en potensiell brannbombe Hvor mye skal den løfte, målt i kg? Endret 6. juli 2010 av khaffner Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2010 Vet ikke hvor mye den skal løfte enda. Har tenkt å stikke innom en rc butikk og kjøpe et billig helikopter og demontere for deler. Helium tror jeg at jeg kanskje kan skaffe fra partybutikken rett nedi gata her. Okei men da trenger jeg bare et veldig tett og lett materiale. Mon tro hva det skal være Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Hvor stort skal luftskipet ditt være? Lite, veldig stort...osv. Hadde vært enkelt om vi visste ca hvor mye. Noen få kilo eller mange kilo...osv Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Det blir anntar jeg ikke noe stort skip. Det må kunne ta en viss vekt av utstyr. Er veldig vanskelig å vite dimensjoner og vekt før jeg får eksperimentert litt og finner ut hva som er gjennomførbart. Leter fortsatt etter duglige materialer til gassen. Om noen har forslag så post de Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Er ikke helt sikker på hvilke materialer som du kan bruke til gassen, men når du sier materialer til gassen mener du da hva ballongen gassen skal være inne i bær være laget av? Eller noe annet? Hvis det er ballongen så kunne du prøve å finne ut hvilket stoff store luftballonger bruker. Men det kan hende det er dyrt. Jeg har ikke erfaring med dette så det er vanskelig for meg, men bare spør så hjelper jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå