SirTommy Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Hei. Jeg har en Toshiba laptop her som jeg sliter litt med. Windows hjelpemidler starter hver gang jeg logger inn. Jeg må slå de av en og en for å få de bort, og jeg kan ikke finne noe innstillinger for å slå dette av. Er det noen av dere som vet hvordan jeg kan løse dette? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Hadde det samme problemet en gang jeg også (aner ikke hvordan det oppstod)... den gangen mener jeg at jeg bare gikk inn i kontrollpanel/hjelpemidler (eller noe) og krysset av et valg for oppstart... meeeeen siden jeg ikke er på Win7 nå så kan jeg ikke hjelpe ytterligere. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Last ned Autoruns fra Sysinternals. Der får du oversikt over alt som startes automatisk når Windows starter, på hvilken måte det er spesifisert at det skal startes, osv. Og du kan slå av og på ting etter ønske & behov. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 (endret) Er du på Vista eller 7? I Windows 7 går du inn i (jeg har engelsk Win7, sorry) Control Panel - Ease of access Center - Explore all settings. Der kan du krysse av det man vil ha av hjelpemidler, eller omvendt. Du har sikkert, en eller annen gang - kanskje med et "optimaliseringsprogram"? - slått på disse hjelpemidlene, for de skal ikke være på som default. Eller du aktiviserte dem da du la inn Windows første gang. Det går sikkert å slå av hele sulamitten i "services" også, men ettersom jeg ikke vet hva denne tjenesten heter, kan jeg ikke hjelpe deg videre der. Edit: utilmon.exe, tror jeg den heter. Man kan slå den av i services (gå inn på properties og sett den til disabled), eller i msconfig - oppstart. Det første er det beste. Endret 6. juli 2010 av thomit Lenke til kommentar
SirTommy Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Jeg har win7. Har prøvd å laste ned autoruns for windows, men finner ikke noe der som jeg tror kan ha med det å gjøre. Jeg finner heller ingen prossess i tjenester som heter utilmon. :/ Alle instillinger på kontrollpanel er såvidt jeg kan se slik de skal være, altså avslått. Jeg finner heller ingen plass der hvor jeg kan huke av. Det er mer som en slags veiviser jeg må gjennom, og den har jeg gjort flere ganger. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Har det vært sånn hele tiden, eller er det noe som har dukket opp i det siste? Dette høres plagsomt ut, kanskje du til syvende og sist bare må bite i gresset og installere Win7 på nytt - men da må du passe på å velge bort hjelpemidler under installeringen ... synes jeg husker at man fikk et valg om det. Endret 7. juli 2010 av thomit Lenke til kommentar
SirTommy Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Vel, det er faktisk kun på min bruker, ikke på dama sin. Og nei det har ikke alltid vært sånn, skjedde plutselig. Første gangen jeg merka det var når jeg logga inn på min bruker, nå derimot skjer det bare jeg er i logon-screen. Men det er altså ikke der når dama logger på med sin bruker. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Er det forresten ikke noe man kan velge å avinstallere? På samme sted der man vanligvis går for å avinstallere programmer - der står det i venstre ramme hos meg: "Turn Windows features on or off" ... Sjekk der. Lenke til kommentar
SirTommy Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 Finner ikke noe der heller Lenke til kommentar
thomit Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Hmm ... lage deg ny brukerkonto? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Hmm ... lage deg ny brukerkonto? Hva dukker opp hvis du går inn på din profil (Kontrollpanel/Brukere..). Har ikke Win7 på jobb, så husker ikke alle alternativene der... Google f.eks "Disable Accessibility Win 7" Her... Endret 8. juli 2010 av oslo72 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå