dePt Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 (endret) Heisann, Det nermer seg madammens bursdag og jeg er omtrent blottet for gode ideer. Det at hun skal mye ut å reise det kommende året, samt. at hun er midt i studiene fikk meg til å tenke i retninger av lesebrett. Jeg prøvde å forhøre meg litt om hvor prioritetene hennes ligger men svaret var litt Ole brumm, "Ja takk begge deler". Hun ønsker seg både muligheter til å lese bøker, samt se filmer og surfe. Alternativene begrenser seg vel da til en android tablet, da iPad er uaktuell mhp. pris. Tablet markeder er pr. dags dato relativt begrenset til kjipe kinesiske knockoffs av iPad som kjører android 1.5. Dette er ikke et alternativ i mine øyne. Kravene må være 7" skjerm eller større, full android 2.1 støtte, tilgang til wifi (3g er ikke nødvending, men et + om den støtter sim), god batterilevetid samt. fint dessign. Prisen burde heller ikke overstige 3000,- ferdig importert. Spørsmålene mine til dere er da som følger: 1. Er et android tablet det beste alternativet når et enkelt lesebrett ikke strekker til? 2. Vil det heller lønne seg å avvente til f.eks jul i håp om at nye levereandører (f.eks msi med tegra2) er kommet på markede? 3. Har noen et konkret tablet å vise til som kanskje kan dekke hennes behov? Takker for svar, -dePt Endret 6. juli 2010 av dePt Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Jeg er også nysgjerrig på svar her. Tenker samtidig at en liten laptop evt. netbook med touch-skjerm har et større bruksområde enn en tablet. F.eks. ala denne: Asus Eee PC T91. Men, har ikke sett slike i Norge enda. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 Har låst meg litt fast på notion ink adam, men denne får jeg vel ikke fatt på før i november, som er noe i seneste laget. Må nok se meg etter andre alternativer i første omgang. Vurderer fortsatt å kjøpe en kindle 2 eller dx som hun kan ta med seg på tur, så får vi heller selge den ved en senere anledning. Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Huawei S7 er ganske nærme det du ser etter tror jeg: http://www.expansys.no/d.aspx?i=200911 Lenke til kommentar
skankyass Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Denne er helt klart en sterk utfordrer(iPad Killer) til iPad. Gemini Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå