Timster Skrevet 6. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2010 Vet noen her hvor det er mulig å få tak i solbriller som er forholdsvis smale? Jeg er gutt og har et ganske smalt hode, omtrent som mange jenter:P Jeg trenger et par nye solbriller men jeg kan ikke bruke hva som helst. De jeg har nå er bøyd litt og føyer seg litt med hodeskallen for å ikke stikke ut på sidene. Jeg har stort sett vert fornøyd med disse men de begynner å skrante (glasser detter ut osv) Vet dere om noen merker eller kjeder/butikker som fører flere smale solbriller? Det gjør egentlig ikke noe om brillene er for jente så lenge det ikke synes for godt. :tillegspørsmål: Jeg har ved noen anledninger brukt andre folk sine falske ray ban wayfarer. Noen av disse har hvert i såkalt "liten modell", de har jeg vert ganske fornøyd med utseende på. Har Ray Ban noen originale slike små typer? Håper dere forsto spørsmålene på et hvis og legg gjerne igjenn en kommentar om dere har et forslag eller lurer på noe. God sommmer:D Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2010 Gå til optiker, finne rammer du liker -> insert solbrilleglass uten styrke = win Lenke til kommentar
Timster Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juli 2010 Gå til optiker, finne rammer du liker -> insert solbrilleglass uten styrke = win Hvor mye bør jeg regne med å betale for dette hos optiker da? Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 6. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 6. juli 2010 Gå til optiker, finne rammer du liker -> insert solbrilleglass uten styrke = win Spesielt om du liker å få masse sol inn fra sidene. Lesebriller med solbrilleglass er en rævva erstatning for the real thing, og om du kjører bil f'eks, er de komplett ubrukelige. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2010 Jeg har disse selv og er en av de få jeg fant som hadde passe størrelse for meg. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 8. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2010 Jeg har ganske smalt hode (mer diamantformet tror jeg), og jeg bruker kun Aviator-kopier. De jeg har nå er fra H&M og passer meg perfekt. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 8. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2010 Gå til optiker, finne rammer du liker -> insert solbrilleglass uten styrke = win Spesielt om du liker å få masse sol inn fra sidene. Lesebriller med solbrilleglass er en rævva erstatning for the real thing, og om du kjører bil f'eks, er de komplett ubrukelige. Her snakker han vel om å gå til en optiker og finne solbrilleinnfatninger som passer. Mine YSL-briller hadde sett dust ut med solbrilleglass, tviler på at de er interessert i å selge det. Lenke til kommentar
Timster Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juli 2010 Jeg er åpen for det meste her. Jeg har tradisjonelt sett ikke tatt meg så godt ut med "pilot" briller men jeg har da også kun prøvd for store briller. Er nysgjerrig på sånne små ray-ban wayfarer fordi jeg liker den designen og synes mange kler den godt. Noen som vet noe om dette? Forresten, hvor mye er det normalt å bruke på briller? Jeg bruker de ganske hardt, ingen form for etui eller snor, har historie med å bytte ca en gang i året fordi de går i stykker. Hvordan burdte jeg prioritere da? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Prioriter glass-glass, og innfatning i metall. Helst titan. Da skal det seriøst mye til for at de går istykker. For å ta et par eksempler på hva en titaninnfatning med glass av grei kvalitet tåler uten å ta permanent skade: -Å bli stanget ned av en leken valp på 25kg -Fotball midt i fleisen. -Gå på en dør. Det er vanskelig å finne fine solbriller som man virkelig liker. Men finner man et godt par, og legger ned litt penger i det, så kan de vare helt til man mister de. Koster fort 1-3k for skikkelige solbriller - men man får igjen for det med økt holdbarhet. Bla. er glassene bedre og mer solide på solbriller av grei kvalitet. Kjøper man solbriller hos en optiker kan man også gå dit og få rettet på de kostnadsfritt hver gang man klarer å kløne det til slik at de blir bøyd skjev. Om man har vanskelig for å finne solbriller som passer så har de også erfaring med å plukke ut briller som passer til akkurat deg. Endret 15. juli 2010 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Tablespoon Skrevet 16. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Oakley lakger solbriller med såkalt Asian Fit. Disse er litt smalere enn vanlige. Eneste som kan være et problem er at de er litt smalere over nesen også. De har dog ikke alle modeller i Asian Fit. Dette inkluderer også frogskins, som er de Oakleybrillene som ligner mest på Wayfarers. Oakley Asian Fit Endret 16. juli 2010 av Tablespoon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå