Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Problematisk å opprettholde vennekontakt med eksen?

Anbefalte innlegg

Er det andre enn meg som har funnet det vanskelig å opprettholde vennekontakt med eksen? Jeg var sammen med ei jente i nesten 2 år. Vi hadde store fremtidsplaner før hun gjorde det slutt, sikkert på grunn av kalde føtter, da hun gjerne vil leve livet litt. Følelsene for henne har ikke forsvunnet med det aller første, men vi opprettholder god vennekontakt. Det rare med hele opplegget er at hun blir veldig sjalu når jeg møter andre jenter. Hun snoker rundt på profilen jeg har på Facebook og kommentarer alt på en sjalu måte, ennå det var hun som gjorde det slutt. Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun er sjalu ja, på en litt merkelig måte.

Jeg vil tenke meg at hun ikke vil ha et forhold med deg, men ha deg i reserve, eller ihvertfall ha et øye på at du er ledig til tider.

Hun vet at når du får deg en kjæreste vil du sette all tiden din på kjæøresten enn hun, noe jeg vil tenke meg hun ikke kommer til å like.

Eller selfølgelig kan det være helt andre grunner.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Helt enig, det virker på mange måter som om hun vil ha meg som en slags reserveløsning. Jeg har sagt til henne flere ganger at dersom jeg finner meg ny kjæreste må det være et forhold jeg er ganske sikker på at blir å vare. Problemet ligger nok i at hun vet at hun blir å få meg tilbake dersom hun ønsker det. Tror kanskje jeg må bite i det sure eplet og ignorere henne en smule frem i tid, slik at hun ser at det absolutt ikke er slik det fungerer.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jeg har ikke greid og opprettholde noe vennekontakt med min ekssamboer hvertfal. Men har dem på facebook uten at det blir noe drama av den grunn.

Slike ting er vel individuelt. Men for meg: drama = jeg kutter all kontakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...