Gå til innhold

Den beste 13" til 5-7k? To valg til nå:

Anbefalte innlegg

Hei gutta!

Jeg har bestilt en 13" HP touch smart fra lefdal:

http://www.lefdal.co.../hp-touch-smart

Jeg kjøpte den mest pga prisen (veil. 7999, koster 6500). Men nå ser jeg de har en 3820T til 4999!

http://www.lefdal.co...timelinex-3820t

Mitt spørsmål: Bør jeg bruke angrerett og bytte? Hva er det beste kjøpet? Hva vil jeg kunne bruke HP's grafikk-kort til?

Jeg spiller ikke mye, men hadde kanskje vært kjekt å få spilt Starcraft2.

Jeg studerer, så vil bruke simuleringssoftware (MATLAB osv)

Vil gjerne ha HD lyd til receiveren (Dolby trueHD og den andre standarden)

Penger har jeg lite av

Må kunne spille 1080p

Ati Radeon HD4500 + 7200rpm hd til HP'n er hovedsaklig fordelene ved den.

Prisen og størrelsen er fordelene til Acer'n

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkortet til Timeline er litt svakere, men syns den ser vesentlig bedre ut. Og aldri likt HP, syns kvalitetsfølelsen er omtrent fraværende. Syns det forøvrig var kult da ITavdelinga på jobben til dama nesten begynte å gråte da de fikk beskjed fra ledelsen om at de hadde gått over fra Dell til HP.

Jeg ville personlig kjøpt TimelineX. Har forresten veldig lyst på den selv.

For å få Dolby TrueHD fra laptop til forsterker trenger du HDMI-overføring, bare så du er klar over det. Og en kilde som har det, som f.eks en bluray-film. Får ikke HD-lyd ut av ingenting.

Og når du sier at den må kunne spille av 1080p, da snakker du bluray-disker, eller mkv/h.264-filer? Isåfall, de kommer ikke med HD-lyd, men kun DTS på det beste.

Begge pc'ne har samme prosessor, så de skulle yte likt i de fleste applikasjoner. Både ATi og IntelGraphics hjelper til å dekode h264-materiale.

Lenke til kommentar

HP er det rette valget av de to som er lenket til. Bedre skjermkort, 7200rpm hdd, men lyden derimot er dårligere enn det som finnes i Aceren.

Om du faktisk kan spille Starcraft2 med skjermkortet i HP maskinen, tja jeg vet ikke hva min.kravet for spillet er, orker heller ikke å sjekke.

Skjermkortet i HPen er ca 3-4 ganger bedre enn det integrerte intel-kortet.

Dersom du kan gå opp til ca. 7300kr (det er ca pris med frakt), gå for denne:

Acer Aspire TimelineX 3820TG 13.3"HD LED

Den har en 5400 rpm hdd da, og uten optisk enhet. Om det følger med en ekstern er uvisst, men bør egentlig det.

Ellers gå for den HP maskinen.

Forbehold om feil:)

Endret av daihiep
Lenke til kommentar

Hehe, da fikk jeg to svar. En på hver side:D Tusen takk allikevel!

Jeg bruker aldri blu-ray. Vil bare være klar for nedlastbar mkv/h.264. Bruker uansett PS3 til streaming, så ingen krise. Og ja, jeg har receiver med hdmi og HD-lyd støtte (begge formatene).

Noe drev i det hele tatt er egentlig bare en ulempe (pga plass).

Hvis jeg skal kjøpe HP'n, må grafikk-kortet og harddisken kunne rettferdiggjøre 1500kr prisforskjell. Hvis jeg ikke kan kjøre SC2, ser jeg egentlig liten grunn til å ha den..

En kompis av meg har 3820T og den er tynn og pen, men tastaturet må sikkert renses ukentlig.

VANSKELIG VALG!

Endret av sebastr
Lenke til kommentar
Dersom du kan gå opp til ca. 7300kr (det er ca pris med frakt), gå for denne:

Acer Aspire TimelineX 3820TG 13.3"HD LED

"Another novelty of the HD 5650 is the possibility to transport HD Audio formats (8-channel Dolby True HD, DTS Master) over the HDMI port." Akkurat det jeg trenger.

Jeg sender HP'n tilbake og går for den du linket. Tusen takk for tipset, den pcen er helt rå for å være en 13".

PS: jeg ser nå at den oppgir to forskjellige prosessorer, i3 og i5.. Hvilken er den rette?

Endret av sebastr
Lenke til kommentar

Den jeg lenket til er med i5-450 (dual-core) 2,4 GHz.

Du får også den samme pc'en med i3 dual-core 2,26 GHz til kr. 6290,- før frakt. Også hos netonnet.

Edit: Feil! La ikke merke til skjermkortet. Takk Christian.

Endret av daihiep
Lenke til kommentar

Du går for i% med mulighet for TurboBoost selvfølgelig. Begge er tokjerners prosessorer.

Netonnet har litt kluss med spesifikasjonene.

Den jeg ville ha valgt er følgende:

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-13---14-tom/acer-timelinexas3820tg-5454g50n/136273.5055/

Denne her har nok feile spesifikasjoner i header: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-13---14-tom/acer-timelinexas3820tg-5454g32n/136271.5055/#tabs

Lenke til kommentar

Du går for i% med mulighet for TurboBoost selvfølgelig. Begge er tokjerners prosessorer.

Netonnet har litt kluss med spesifikasjonene.

Den jeg ville ha valgt er følgende:

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-13---14-tom/acer-timelinexas3820tg-5454g50n/136273.5055/

Denne her har nok feile spesifikasjoner i header: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-13---14-tom/acer-timelinexas3820tg-5454g32n/136271.5055/#tabs

Enig at det er kluss ja.

Trådstarter har presisert en budsjett på 5-7k kroner. :)

Den jeg lenket til ER riktig. NetOnNet har 3 stk acer med samme skjermstørrelse, 3 forskjellige priser og specs.

(MPX har samme maskin, men koster 7190 før frakt.)

Endret av daihiep
Lenke til kommentar

Du får også den samme pc'en med i3 dual-core 2,26 GHz til kr. 6290,- før frakt. Også hos netonnet.

Hvis du ser på spec, står det i3-330m og intel hd graphics på den du lenket. Selv om grafikken ved siden av bildet viser i5 og HD5650.. Men modellen heter Acer TimelineX AS3820TG-5454G32N. Rart..

8k blir for mye, da blir det soving på sofaen i et år :p

Endret av sebastr
Lenke til kommentar

Hvis du ser på spec, står det i3-330m og intel hd graphics på den du lenket. Selv om grafikken ved siden av bildet viser i5 og HD5650.. Men modellen heter Acer TimelineX AS3820TG-5454G32N. Rart..

Se mitt innlegg over, specs som står i headingen er riktig. NetOnNet har bare brukt copy/paste, heh. Hør gjerne med dem før du bestiller.

Endret av daihiep
Lenke til kommentar

Se mitt innlegg over, specs som står i headingen er riktig. NetOnNet har bare brukt copy/paste, heh. Hør gjerne med dem før du bestiller.

Ok, supert:)

Så hva er forskjellen mellom AS3820TG-5454G32N og AS3820TG-5454G50N? Bare harddisken? EDIT: Ser at den har 9-celle, så dette er modellen som posteren over beskrev.

Da er jeg ikke lenger forvirret. Takk igjen for mega tilbakemelding.

Endret av sebastr
Lenke til kommentar

Ser av specs at på den 3820TG til 6990kr har 8timer+, mens den som koster 7990 har 11,5timer+, så det er nok et større batteri på den dyre.

Personlig er jeg veldig fornøyd de gangene jeg har benyttet NetonNet. Leverer veldig raskt, og jeg har fått det jeg har bestilt. Bare kontroller specs nøye.

Hvis man er litt usikker på hva man får, ta en liten print-screen før man bestiller, i tilfelle noen specs skulle endre seg iløpet av neste dagene etter bestilling. Så har man alt dokumentert og veldig ryddig hvis det skulle være en feilleveranse.

Lenke til kommentar

Det kan jo også tenkes at NetOnNet driver å tar inn no produkter ikke beregnet på det norske markedet...

Hvis du ser på ACER's produktkoder så er følgende riktig:

LX.PTC02.055 - Dette er den de fleste selger som 3820T med i3 og intel gfx

LX.PXZ02.003 - 3820TG; i5-450 og hd5650. 320gb disk og 6celle batteri

LX.PXZ02.004 - 3820TG; i5-450 og hd5650. 500gb disk og 9celle batteri

Ser også at noen skriver 640Gb disk på den LX.PXZ02.004, så er litt usikker på hva som er riktig diskstørrelse.

På hjemmesidene sine driver de også å frister med i7 på denne, men klarer ikke å finne den spekket med den noen plass...

Numrene som NetOnNet opererer med ligner ikke i det heletatt... Dermed min mistanke...

-C-

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar

Hva spiller det for rolle om de parallellimporterer varer? NetOnNet er fortsatt bundet av norsk lov iht. reklamasjon, så det spiller fint liten rolle for forbruker. Uansett leveres de fleste bærbare pc'r med 12mnd garanti, etter det er det reklamasjonsretten som slår til uansett.

Og trenger man så enormt stor harddisk på den bærbare? Før eller siden kommer man uansett til å drømme om en SSD på den, så da skrur man ut den originale disken. Bortkasta penger med så stor disk på en bærbar. Holder fint med den minste størrelsen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...