Gå til innhold

Den beste 13" til 5-7k? To valg til nå:

Anbefalte innlegg

Hei gutta!

Jeg har bestilt en 13" HP touch smart fra lefdal:

http://www.lefdal.co.../hp-touch-smart

Jeg kjøpte den mest pga prisen (veil. 7999, koster 6500). Men nå ser jeg de har en 3820T til 4999!

http://www.lefdal.co...timelinex-3820t

Mitt spørsmål: Bør jeg bruke angrerett og bytte? Hva er det beste kjøpet? Hva vil jeg kunne bruke HP's grafikk-kort til?

Jeg spiller ikke mye, men hadde kanskje vært kjekt å få spilt Starcraft2.

Jeg studerer, så vil bruke simuleringssoftware (MATLAB osv)

Vil gjerne ha HD lyd til receiveren (Dolby trueHD og den andre standarden)

Penger har jeg lite av

Må kunne spille 1080p

Ati Radeon HD4500 + 7200rpm hd til HP'n er hovedsaklig fordelene ved den.

Prisen og størrelsen er fordelene til Acer'n

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkortet til Timeline er litt svakere, men syns den ser vesentlig bedre ut. Og aldri likt HP, syns kvalitetsfølelsen er omtrent fraværende. Syns det forøvrig var kult da ITavdelinga på jobben til dama nesten begynte å gråte da de fikk beskjed fra ledelsen om at de hadde gått over fra Dell til HP.

Jeg ville personlig kjøpt TimelineX. Har forresten veldig lyst på den selv.

For å få Dolby TrueHD fra laptop til forsterker trenger du HDMI-overføring, bare så du er klar over det. Og en kilde som har det, som f.eks en bluray-film. Får ikke HD-lyd ut av ingenting.

Og når du sier at den må kunne spille av 1080p, da snakker du bluray-disker, eller mkv/h.264-filer? Isåfall, de kommer ikke med HD-lyd, men kun DTS på det beste.

Begge pc'ne har samme prosessor, så de skulle yte likt i de fleste applikasjoner. Både ATi og IntelGraphics hjelper til å dekode h264-materiale.

Lenke til kommentar

HP er det rette valget av de to som er lenket til. Bedre skjermkort, 7200rpm hdd, men lyden derimot er dårligere enn det som finnes i Aceren.