OV-103 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Vi har en kunde som har kommet med en del system krav som er noe over det vi vanligvis jobber med. Firmaet jeg jobber i lager skipssimulatorer, og i et desktop oppsett som det er snakk om her består det som regel av en server, en instruktør og flere student maskiner. Dette systemet skal ha Active Directory og kunden har kommet med følgende krav: An automatic log-off feature shall be provided for idle stations when operating at the instructional staff, developer and administrator levels. It is preferred that the system administrator has the ability to specify the length of idle time. A suitable audit trail shall be employed for the purpose of identifying security relevant events. The information to be recorded shall include as a minimum log-on/log-off times and programs accessed. Jeg er ikke noe særlig kjent med AD, så derfor spør jeg her. Er dette mulig å få til i AD uten å utvikle egne applikasjoner for å håndtere denne loggingen? Serveren kan enten kjøre Server 2003 eller Server 2008. Klientene kommer nok til å kjøre Windows 7 Pro. Lenke til kommentar
ExNihilo Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Kjapp input. 1. Automatic logoff/idle kan kontrolleres via group policy eller direkte på hvert bruker objekt. For de 2 siste punktene bør du kanskje vurdere System Center Essentials 2010. 1 Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Takker. Skal se nærmere på System Center Essentials. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå