Gå til innhold

mist silent twin kontra igloo silent breeze

Anbefalte innlegg

Et lite morra problem...

Bestilte silent twin på mandag morra og en zalman kabinett vifte fra microplex - de stille papst viftene hadde de ikke inne. Og siden dette er alt jeg mangler for å få sammen min nye pc så kunne jeg ikke vente 8)

Men så, den idioten jeg er så søkte jeg litt på formumet her nå og ser at i en tråd som diskuterer disse to viftene så ville folk valgt silent breeze. Hadde egentligt tenkt å bestille denne fra komplett, der hadde de også papst stillegående vifter på lager, men så tenkte jeg at skal det først være så legger jeg i litt for å få enda litt bedre kvalitet. Med tanke på litt overklokking så trodde jeg at silent twin kanskje ville tåle litt mer?

Men nå har jeg altså fått kalde føtter :cry:

Er det så at jeg har kasta vekk noen hundringser ekstra som ikke gir meg bedre vifte, men heller dårligere? Om så, har det noe for seg og ikke hente pakka fra microplex men bare la den gå i retur og så bestille fra komplett i stedet? Hvor mye må man eventuelt ut med om man ikke henter pakka som kommer i oppkrav(idag kanskje)?

Er jeg idiot og pes-maker nå eller? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, jeg hadde en silent breeeze.. tenkte vel omtrent som du og bestilte silent twin.. bortkasta.

Den er ikke stillere enn breezern, den kjøler ikke bedre og den koster dobbelt så mye.

Bestilte forøvrig 2 papst 12db.. de bråka MER enn igloo silent breezern!

There ya go.

Når det gjelder overklokking går det fint med et par 100MHz med begge disse kjølerne.. men du trenger litt lufting i kabinettet da.. og hva er i så fall vitsen med veldig stille kjøler?

Holder på å stillifisere.. dvs det har jeg gjort, holder vel egentlig mest på med å lydløsifisere så ghodt som mulig.

Det jeg ser på nå er de aller kravtigste ribbene.. putte på ei stor vifte med moderat lyd og ok mye luft samt trinnløs vifteregulering så jeg kan ha dem stille når jeg ikke spiller..

Lenke til kommentar

Av det jeg har hørt så er SilentTwin og ISB ganske like både i temperatur og lydnivå. Da bestemmer prisen :)

Ingen av disse er overklokking vifter, da kunne du kanskje ha valgt Volcano 11 eller noen av de kraftigere vifter, men de er ikke så stille som de overnevnte viftene.

Skal du overklokke og ha en stille maskin må du nok bruke litt ekstra penger på vannkjøling vil jeg tro.

Uavhentede pakker... blir ikke det ca 150-200 kr?

Lenke til kommentar
Av det jeg har hørt så er SilentTwin og ISB ganske like både i temperatur og lydnivå. Da bestemmer prisen :)

Ingen av disse er overklokking vifter, da kunne du kanskje ha valgt Volcano 11 eller noen av de kraftigere vifter, men de er ikke så stille som de overnevnte viftene.

Skal du overklokke og ha en stille maskin må du nok bruke litt ekstra penger på vannkjøling vil jeg tro.

Uavhentede pakker... blir ikke det ca 150-200 kr?

neinei, herregud. veit dykk ikkje at det er homo å styre med slikt? nei gå å skaff dykk eit skikkelig sotrøyr og stapp in i dinna datafikserte homseræva dykkar!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...