Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe bil i Tyskland, og er ute etter tips! (BIL KJØPT!)

Anbefalte innlegg

Hallais.

Skal kjøpe meg en bil nå som vi flytter til tyskland, og oppretter derfor denne tråden for å få litt råd til hva jeg kan kjøpe. Har såklart sett meg ut noe jeg liker, og funnet det forsåvidt, men er nysjerrig på hvilken bil dere hadde kjøpt med mitt budsjett og tilgang til det tyske markedet.

OBS! Denne skal mest sannsynlig ikke importeres til norge, men selges i tyskland når oppholdet er ferdig (flere år).

Reiser nedover med rundt 50k norske, noe som tilsvarer 6185,- euro med dagens kurs.

Ser gjerne at dere finner linker på biler på disse sidene, da finn og autodb ikke er så veldig aktuelle :p

www.mobile.de (sett til engelsk oppe i høyre hjørnet, hvis det ikke allerede er valgt)

eller http://www.autoscout24.de/ (ser ikke noe engelsk, men det er jo ikke noe hokus pokus)

Men pass på, mobile.de er litt sær, de viser forslag til import biler(fra polen, italia etc noe som ikke er aktuelt) eller vrak, så pass på å velg bort dette når søket kommer opp.

Det jeg har sett på foreløbig selv, er såklart BMW. Funnet et par fine 525D touring, noen 3serie E46 CI etc, men jeg har på langt nær bestemt meg :)

Skyt!

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å fortelle deg hvilken bil som er riktig for deg når du spenner fra coupé til stor stasjonsvogn.

Det du egentlig spør om er om noen kan ta jobben med å finne biler til deg.

Kom heller med konkrete kriterier så blir det litt lettere og folk gidder kanskje å lete frem noe til deg.

Med konkrete kriterier mener jeg:

-Karroseritype

-Manuell / automat

-diesel / bensin

-merker du liker

-merker du ikke liker

osv osv.

Lenke til kommentar

Jeg ber ikke om at noen skal finne en bil som er riktig for meg i det hele tatt, da hadde jeg jo spesifisert mine krav :)

Hva ville dere kjøpt med mitt budsjett i det tyske markedet? Enkelt og greit!

Har jo såklart sett meg ut litt av det jeg liker, men har gått tom for ideer.

Jeg vet enda ikke hva jeg skal skaffe meg, og er ute etter tips. Er litt nysjerrig på mercedes, siden jeg har lite peil på hvilke modeller som er gode, men samtidig ser greit ut.

Hva hadde du vurdert å skaffet deg, sluquet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Personlig hadde jeg spart litt til for så å kjøpe en 200SX, men det er ikke noe jeg ville anbefalt til noen andre. Hadde heller tat en BMW hvis du er opptatt av kjøreglede :) (3-serie, da)

Lenke til kommentar

Ooh, ja en R32 hadde ikke vært å forakte. Men greia er at jeg har 50k å bruke på bil, skal ikke bruke mer i første omgang. Det blir min bil nr2, så å bruke noe særlig mer er jeg ikke ute etter foreløbig. Man får mye mer bil for 50k i tyskland, enn hva man hadde fått i norge, hvertfall ut ifra hva jeg kan se.

Det jeg ønsker er å ha en bil jeg kan ta vare på, og pleie med ekstrautstyr, polering etc. Kommer til å se etter en bil som er så orginal som overhodet mulig, og ikke noe som er ferdig styla og eid av yngre folk, slik at jeg kan gjøre det jeg ønsker med den fra starten av. (worklogg etterhvert?) :p

Opel har jeg ingen formeninger om, er ikke helt fan av utseendet, på omega hvertfall.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=129915892&pageNumber=4&lang=en :love:

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Ja, skyline eller supra hadde jeg gidd venstre nøtt for, men jeg vet ikke hvordan det er med å importere fra jdm til tyskland. Det er jo et prishelvette i norge, med avgifter som ofte overskrider selve prisen på bilen. og de tillater vel ikke enkelte Skyline modeller heller?

Men hvordan er det å kjøre en høyreratt bil på europeiske veier? Det er et stort minus foreløbig.

Lenke til kommentar

Ja, skyline eller supra hadde jeg gidd venstre nøtt for, men jeg vet ikke hvordan det er med å importere fra jdm til tyskland. Det er jo et prishelvette i norge, med avgifter som ofte overskrider selve prisen på bilen. og de tillater vel ikke enkelte Skyline modeller heller?

Men hvordan er det å kjøre en høyreratt bil på europeiske veier? Det er et stort minus foreløbig.

Ikke noe særlig. Får dårlig oversikt, og det er litt synd på de fine veiene tyskerene har.

Kjøp deg heller en Audi/BMW/Mercedes med diesel og automat. Det ville ihvertfall jeg likt best, en som har gått rundt 150 000 og med mye utstyr.

Feks: Mercedes E-klasse

Ikke kjøp deg noen 200SX osv, det passer best om du har eget verksted hehe. Finnes såklart unntak.

Lenke til kommentar

Ja, skruing kan det bli litt verre med, det er ikke innsatsproblemer men heller mangel på kunnskap og overivrighet :dremel:

Har du noen andre tips på mercedes l4ss3? Liker ikke helt de med runde lykter da de blir litt for gubbete om du skjønner :p

Titter litt på 300 serien, og finner jo endel fine der, 300SE etc med litt futt i. Cabriolet er jo absolutt ikke å forakte, selv om bilene er endel eldre i den prisklassen.

Lenke til kommentar

Er en liten tysk kabriolet aktuell kan jo bmw z3 være en ide.

Den er god å kjøre, men mer sportslig enn komfortabel. Jeg går lei etter et par mil når jeg kjører Z3, foretrekker den komfortable Astraen min istedet, men skal man først se på jålete kabriolet-er så fins det mange værre kjøp enn en z3.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searchresults.html?pageNumber=2&__lp=52&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=51&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=en

Jeg hadde vært så kjedelig av meg at jeg hadde valgt samme modell som jeg har valgt her i Norge, en Opel Astra Coupe Bertone. Selvfølgelig med litt større motor, men ellers har jeg den komforten jeg trenger, og nok sporslighet til at det går an å ha det gøy.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searchrefine.html?__lp=7&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=19000&makeModelVariant1.modelId=5&makeModelVariant1.modelDescription=bertone&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=96&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&customerIdsAsString=&doorCount=TWO_OR_THREE&lang=en

Lenke til kommentar

De 500E-ene er noe av det mest solide (og ikke minst feteste) som har rulla ut fra Mercedesfabrikken, men prisen var unormalt lavt. Disse pleier å ligge fra 10 000 euro i ok stand til 20-25 000 for biler i god stand.

I beskrivelsen står det "Von Werk 1 Hand Voll !!!!"

Er ikke så dyktig i tysk, men fra det jeg husker fra ungdomsskolen: hand = hånd, voll = full, werk = arbeid "håndfullt med arbeid" ..? :p Kanskje ikke smarteste bilen å kjøpe.

Dersom jeg hadde hatt 6 000 euro og bodd i Tyskland ville jeg vurdert blant annet 300 TE (manuell utgave), Audi S4 (1, 2, 3) eller Audi S2. Lurt å kjøpe tysk i Tyskland.

Lenke til kommentar

Det er noe med Z3 som gjør at jeg ikke liker utseendet, jeg vet ikke hva det er, men jeg har sett litt på dem, men det blir ikke noe bedre. Har aldri prøvd en i virkeligheten, dog.

Den Coupe Bertone var jo absolutt ikke dum utseendet messig, men etter å ha jobbet i et firma med utelukkende opel har jeg blitt meget skeptisk til det merket, og i det tilfellet levde de virkelig opp til kallenavnet "skropel". Nå var dette (nye!) movano og andre varebiler, og problemene var av teknisk art og de skjedde ganske ofte (mao ikke slitasje etc), stiller jeg meg tvilsomt til opel.

Ja, raid2, skumleste litt på den annonsen, og grunnen til prisen var det var italia import, eller hvertfall en bil med italienske papirer.

likte S4'ene du linka til, og den siste hadde jo absolutt power. 2.7l V6 med biturbo er jo ikke dumt! Flytter nedover i slutten av juli, så blir kos å gå rundt å se på bruktbilsjapper etc og se på utvalget.

Lenke til kommentar

I beskrivelsen står det "Von Werk 1 Hand Voll !!!!"

Er ikke så dyktig i tysk, men fra det jeg husker fra ungdomsskolen: hand = hånd, voll = full, werk = arbeid "håndfullt med arbeid" ..? :p Kanskje ikke smarteste bilen å kjøpe.

Von Werk betyr nok heller noe i retningen "Fra fabrikk". (som på norsk; stålverk, aluminiumsverk etc) ;) Men hele setningen gir liten mening; en håndfull fra fabrikk?? Kunne passe på en bil som kun ble produsert i et "begrenset opplag", men gjelder det for MB500E??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...