Harrison Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Hei. Jeg skal ha meg 200GB ekstern harddisk. Her er alternativene: Alt. 1 Maxtor 5000DV 200GB 8MB cache USB2/1394 --- 2339 kr. eks. moms Alt. 2 Bygge selv: WD 200GB 8MB cache ++ ADS Firewire kabinett Totalt for alt. 2: 2418 kr. eks. moms I hvilket tilfelle får jeg mest for pengene? Jeg har erfaring med at Maxtor interne harddisker har en smule kortere levetid enn WD og SG. Bård Husby Jeg vil gjerne ha svar på mail: [email protected] Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Så en topic på en IRC kanal en gang hvor det stod "Maxtor - WORST disks EVER!". Tydeligvis en fyr som var fly forbannet over en Maxtor disk som hadde tatt kvelden Men det kan forsåvidt skje med alle disker i utgangspunktet. Har ellers hørt at Maxtor utvikler mye varme i forhold til WD sine disker. Jeg er i hvertfall godt fornøyd med WD sine IDE disker. Ikke hatt noe problem med disse enda. Lenke til kommentar
covah Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Har 2 stk. Maxtor 160 Gb disker i serveren min. De er veldig stabile og utvikler veldig lite varme (men så er det 5400 disker da Lenke til kommentar
Harrison Skrevet 18. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2003 Ok, men det er ikke snakk om interne. En maxtor ekstern, og en WD IDE i et 1394-kabinett. begge 7200 opm. Løsning nr. 2 er 100 kr dyrere. Er det verd det? Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 jeg ville gått for løsning 1 Lenke til kommentar
mhagen Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Så en topic på en IRC kanal en gang hvor det stod "Maxtor - WORST disks EVER!". Tydeligvis en fyr som var fly forbannet over en Maxtor disk som hadde tatt kvelden Men det kan forsåvidt skje med alle disker i utgangspunktet. Har ellers hørt at Maxtor utvikler mye varme i forhold til WD sine disker. Jeg er i hvertfall godt fornøyd med WD sine IDE disker. Ikke hatt noe problem med disse enda. Vet du noe om hvor mye varme en 5200rpm disk lager i forhold til 7200rpm? Peiling på levetiden til disse. Skal kjøpe en disk som for det meste kommer til å være av (passiv lagring av MASSE filer). "Slites" diskene når de er av oxo? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå