Gå til innhold

Oppgradering til i7 - Hvilken RAM?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har bestemt meg for å oppgradere til i7, og står hittil med følgende handleliste:

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-930

ASUS Rampage III Extreme, X58

(Stod mellom R2 og R3. Det er bare 200kr forskjell, så jeg valgte det siste, med tanke på muligheter senere. Kom gjerne med forslag og tips til andre hovedkort.)

Noctua NM-I3 Mounting Kit

(Har denne i 775-versjon fra før)

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9

Det er RAMen jeg lurer på. Har rundt 500-600 kr ekstra å gå på, så jeg lurer på om dette er det beste valget av RAM til denne CPUen. Har tenkt til å overclocke CPUen til 3.8-4GHz (Hvis det lar seg gjøre med Noctua U12P). Hvilket minne bør jeg kjøpe for å få best forhold mellom RAM og CPU?

Minnet bør ligge i prisklassen 1000-2000 kr.

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helsikke for noen priser på Komplett! Stort dyrere går det ikke an å bli.:no:

Asus P6X58

Gir deg alt du vil ha med tanke på overklokking, Crossfire / SLI, USB3 osv. Nytt, og derfor billigere enn tidligere toppkort.

Supertalent DDR3 1600MHz CL9

Forskjell på ytelsen blant de forskjellige produsentene er minimal, og disse er altså meget gunstig priset. I tillegg til at...

Intel Core i7 920 D0-stepping

1890 kroner er kriminelt billig, og de tar nesten ingenting i frakt heller. Med D0-stepping kan du overklokke mer enn vanlig.

5000 kroner totalt kontra 7000 kroner hos Komplett, og ytelsen er egentlig så og si identisk. :)

Lenke til kommentar

Skal du klokke såpass så burde du i det minsta ta skrittet opp til Corsair Dominator

Minnet du har valgt ligger på kompabilitetslista til Corsair så det ska funke helt fint.

Det er andre alternativer som funker like bra men vær obs på at noen sett bygger veldig mye i høyden og kan komme i konflikt med cpu kjøleren.

Hvis du vil ha flere valgmuligheter så ta en kikk på denne lista,

Guaranteed-Compatible Memory for your Asus Rampage III Extreme

Takk for link :)

Hvor mye er det å hente hvis jeg velger dette settet?

Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB

Settet ligger i kompitabilitetslista, det også.

Angående høyden, har jeg allerede testet kjøleren med høye RAM-brikker:

Jeg har i lang tid hatt den nevnte kjøleren på dette hovedkortet med disse (rimelige høye) brikkene. Utifra de bilder jeg har sett, er RAM-slotene er plassert noe nærmere CPU-socketen på Rampage III, men klaringen er såpass at jeg tviler på at det blir noe problem. Kan i værste fall sette vifta på den andre siden av kjøleren.

Helsikke for noen priser på Komplett! Stort dyrere går det ikke an å bli.:no:

Asus P6X58

Gir deg alt du vil ha med tanke på overklokking, Crossfire / SLI, USB3 osv. Nytt, og derfor billigere enn tidligere toppkort.

Supertalent DDR3 1600MHz CL9

Forskjell på ytelsen blant de forskjellige produsentene er minimal, og disse er altså meget gunstig priset. I tillegg til at...

Intel Core i7 920 D0-stepping

1890 kroner er kriminelt billig, og de tar nesten ingenting i frakt heller. Med D0-stepping kan du overklokke mer enn vanlig.

5000 kroner totalt kontra 7000 kroner hos Komplett, og ytelsen er egentlig så og si identisk. :)

Takk for alternativer, men jeg vil holde meg til Komplett av diverse årsaker. :thumbup:

Endret av azzi777
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...