Gå til innhold

Android. Klippe/lime og to ordbøker + Lyder

Anbefalte innlegg

To ordbøker og "klippe/lime" fra e-post..

Jeg skriver nesten like mye på engelsk som på Norsk.

Nokia har den geniale løsningen med at man kan kombinere to ordbøker.

Er det noe jeg kan få til med Android? Har selv HTC Desire.. Men er en knotsekk når det kommer til innstillinger og funksjoner.

Videre..

Jeg bruker Gmail. Og ofte er det noe i en mail jeg vil klippe ut og sende videre som sms eller noe.

Nå får jeg ikke klippet ut i fra Gmail programmet på Desire. Heller ikke K-9 Mail som jeg bruker, uten å "videresende" for så å klippe ut tekst. Blir for mye knot.

Åh ja..

Jeg synes lyder er gøy. Så i førstningen tilordnet egne sms lyder til utvalgte kontakter.. Samt ringe toner og andre funksjons lyder som alarm og varsler.

Så opplever jeg at lydene blir stokket på. Eller blir satt tilbake til standard.. bare rot.

Kan jeg overføre et utvalg lyder fra minnekort til selve telefonen? Så det ikke blir mer tull når jeg monterer minnekortet som HD?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smart Keyboard Pro har ordbok på engelsk, norsk og en hel del andre. Du bytter språk med et enkelt tastetrykk, veldig hendig hvis man skriver på flere forskjellige språk. Ordbok-funksjonen er desverre ikke tilgjengelig i gratisversjonen, men du kan i hvert fall enkelt bytte mellom norsk og engelsk layout. Søk etter "keyboard" på market og se om du finner et med norsk ordbok som er gratis hvis du ikke får tak i betalversjonen av Smart Keyboard.

Klipp og lim er tilgjengelig i Gmail-programmet fra og med Android 2.2 (Froyo), men er av en eller annen grunn fremdeles ikke med i Email-programmet.

Du kan desverre ikke legge inn ringetoner i telefonminnet da mappen dette ligger i er read-only. Eneste måten er hvis du har root-tilgang på telefonen. Har selv aldri hatt problemer med å ha ringetoner og andre lyder på minnekortet, så har ingen direkte kommentar til problemene du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...