horse4life Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Har kjøpt en Acer Aspire 5740g med Windows 7 64-bit.. Men nå går jeg lei. Alt kræsjer osv. Kjøpte Crysis og etter noen dager så ville det ikke lenger. Så jeg vil ha 32-bit (har 4 gb ram så vil ikke ha så mye å si etter min mening.) Men her kommer noen spørsmål: Kan jeg bruke hvilken som helst CD bare den er riktig versjon?(Den CDen jeg har liggende er riktig versjon og i 32-bit. Følger både 32 og 64 bit med i lisensen(står ikke noe om det under PCen) så jeg kan installere 32 bit? Selvom jeg hadde 64 fra før av? MÅ jeg være koblet til for å aktivere lisensen? (eller er det 30 dagers frist som på windows xp? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Har kjøpt en Acer Aspire 5740g med Windows 7 64-bit.. Men nå går jeg lei. Alt kræsjer osv. Kjøpte Crysis og etter noen dager så ville det ikke lenger. Så jeg vil ha 32-bit (har 4 gb ram så vil ikke ha så mye å si etter min mening.) Men her kommer noen spørsmål: Kan jeg bruke hvilken som helst CD bare den er riktig versjon?(Den CDen jeg har liggende er riktig versjon og i 32-bit. Følger både 32 og 64 bit med i lisensen(står ikke noe om det under PCen) så jeg kan installere 32 bit? Selvom jeg hadde 64 fra før av? MÅ jeg være koblet til for å aktivere lisensen? (eller er det 30 dagers frist som på windows xp? Det med at crysis krasjer, har du prøvd å kjøre spillet i kompatibilitetsmodus? Dvden du har bør være den du fikk med når du kjøpte den, om det er en uoriginal dvd så er det ingen selvfølge at lisensen virker. Etter det jeg har erfart så fungerer lisenser til 32 og 64 bit. Generelt så har du 30 dager på å aktivere, noen produsenter (hp) har preaktivert os. (Slipper å aktivere) Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 Virker som om produsentene dropper alle kostnadene de kan.. Lite som følger med, så har ikke noen CD. Men windows 7 cden jeg har er en helt plain Windows 7 Home Premium, hvertfall 32bit som jeg sa. Så det er ikke noe operatør relatert. Men siden jeg har installert på DEN pcen før. Så ligger det noe informasjon i systemet fra før av som lar med installere på nytt på akkurat den PCen.(så den lisensen bare funker på min). (Var noe med OEM.. men vet nå ikke hva det er. Er jo veldig fint at den CDen jeg har funker. Så slipper jeg å kontakte Elprice om dette. Også har jeg en .. storebror .. som er veldig glad for å få fortsatt på Crysis:P Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) Fulgte det ikke med dvd så er det en gjenopprettingspartisjon på hdd. Endret 5. juli 2010 av arjato Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 Fortell videre!.. men da er vell den 64bit da... Lenke til kommentar
johome Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Den gjenopprettingspartisjonen bør vel dukke opp i diskbehandling. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 (endret) Jeg vet ikke om du er klar over det, men i Windows 7 er det en fordel å kjøre Crysis i 64-bit mode. Crysis kan nemlig kjøre som 64-bit også. Jeg hadde samme problem som deg og jeg brukte først den vanlig snarveien som var på skrivebordet, men den snarveien går til 32-bit vesjonen av Crysis, ikke 64-bit versjon. Da jeg gikk over til Crysis 64 bit, sluttet problemene. Du kan lage til en ny snarvei på skrivebordet, finn da Crysis64.exe (tror den heter det) filen som jeg mener skal ligge i samme mappe som den valige Crysis.exe filen. Normalt gjelder den nøkkelen som er klistret på laptopen, kun for den versjonen som er installert og vil således ikke funke på en f.eks 32-bit versjon. Men hvis du har en lisens for både 32-bit og 64-bit Windows 7, så skal det ikke være noe problem å bruke den DVDen du har liggende. Endret 6. juli 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2010 Har kjørt den med den. Men skal prøve igjen Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2010 (endret) Da er det gjort. Som vanlig for jeg spillt cirka 15 min før den kræsjer.. Så ati catalyst driveren kræsja også en gang. Edit: Satte 64-biten på kompitabilitet i vista servicepack 2. Og nå ser det ut til å funke! Edit2: Der kræsja det: Kompitabilitet som hittil kræsjer: Vista SP2 Endret 6. juli 2010 av exburn Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2010 lol virker faktisk uten kompitabilitet!( hvertfall hittil) Utrolig at jeg ikke har prøvd før! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå