Gå til innhold

CPU temp.

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg har en AMD XP 2600+ prossor som måler fra 55 til 60 grader C.

Er det for mye?

Når jeg kljører GTA Vice city så blir grafikken "fucka" det stikker ting ut av hus og opp av jorden, men jeg krasjer ikke i de når jeg kjører på dem.

har det noe med CPU tempen å gjøre?

Har 1gig DDR ram , GeForce FX 5800 så jeg tror ikke det er problemet, men mange andre spill som krever mer kjører helt perfekt som UNreal 2 på full faen går helt perfekt. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg kljører GTA Vice city så blir grafikken "fucka" det stikker ting ut av hus og opp av jorden, men jeg krasjer ikke i de når jeg kjører på dem.

har det noe med CPU tempen å gjøre?

Har 1gig DDR ram , GeForce FX 5800 så jeg tror ikke det er problemet, men mange andre spill som krever mer kjører helt perfekt som UNreal 2 på full kjøss går helt perfekt.  :D

Det er nok heller GTA3 Vice City som er fucka. :) Jeg har også problemer med det på min uklokka P4 2,53 med GF4-kort. Tempen min ligger på 45 grader ved full load. Men det stikker ikke opp ting av jorda. Det er klipping i textures og overflater i stedet.

Jeg mistenker nok heller flat og elendig konsoll-porting fra Rockstar Games som hovedsynderen.

Hvis du derimot får clipping-feil i fjellene vest for Axis-hangaren på Elo Alamein i Battlefield 1942, er det noe galt med minnet på skjermkortet ditt. Faktisk en fin pekepinn der...

Lenke til kommentar

En AMD prosessor smelter ved 85 grader

60 grader er for varmt ja.....varmen ødelegger levetiden på prosessoren...... alt over 55 C sees på som for varmt og siden det ikke er den største amd prosessoren vilel jeg kankje montert på en kraftigere vifte? en som leverer 80-100 cm3 luft eller noe..... :roll:

Lenke til kommentar

På CPU vifta jeg kjøpte sto det at den passet opp til AMD XP 2700+. min er jo bare 2600+ det skulle jo gå greit det.

hvis jeg skal kjøpe ny vifte hva her dere å anbefalle som kjøller veldig bra?

hjelper det å ha på mer kjøle pasta?

Lenke til kommentar

AIDA32, Motherboard Monitor og SiSoft Sandra er f.eks 3 forskjellige programmer som gir deg temperaturer i Windows.

Sjekk også om en BIOS-oppdatering er kommet til hovedkortet ditt. Flasha min BIOS i dag og gikk fra ca. 45 grader idle til ca. 33 grader idle. Nyeste BIOS'en til hovedkortet mitt skulle visstnok rette på feil temperaturavlesning, og det skal jeg si den gjorde til gangs... 12 grader feil er jo ikke så verst!

Kommer selvsagt an på hvor rett den nye temperaturen er, men etter kjøleløsningen min virker den mer fornuftig.

:D

Lenke til kommentar
Er det noen annen måte å sjekke CPU tempen uten å gå inn i biosen?

Mye bedre å bare bruke cpucool

dritbra program har alt.

hvis du stopper cpuviften med fingeren så sier programmet ifra om at den går for sakte :lol: tilogmed

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...