Pizzaen Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Hei! Jeg har sett endel gamle filmer og de bruker f.eks noe så enkelt som en rulletekst og andre enkle effekttyper osv., men hvordan greier de å lage slike effekter på et tidspunkt før datamaskinen var oppfunnet? Dette har jeg lurt på lenge.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Blir vel spekulering men... En mulig måte er å få all teksten trykt på et langt papir (teknologi elkdre enn filmen) og så montere dette på en rull. Spol denne over på en annen rull mens man filmer og man har verdens simpleste rulletekst med potensielt meget bra resultat. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 6. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2010 Det er ikke bare rulletekstene som brukes, det er at bildene går over hverdandre f.eks slik at det ene bilde er gjennomsiktig slik du ser begge bidene over hverandre. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 en såkalt klippemaskin, hvordan den funker kan ikke jeg svare på. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Filmen ble klippet og skjøtet rent fysisk. Noen klippet og skjøtet for hånd til og med. For å få to bilder over hverandre er det bare å faktisk legge de over hverandre skulle jeg tro. Den redigeringen man gjorde gjorde man fysisk på filmen. Nøyaktig hva slags utstyr vet jeg ikke dog. Men de kunne til og med legge farger på film ved å fargelegge hvert enkelt bilde for hånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå