Gå til innhold

Ny arbeidsmobil, må være god til dokumenter og epost, kanskje touchskjerm?

Anbefalte innlegg

Da min noværende mobil Nokia N95 8gb har tatt kveld, så treng eg ein ny som både skal brukes til arbeid og privat.

Til privatbruk, så ser eg ikkje problemet med touchscreen, og eg ser jo det at det er veldig mykje det som produseres no, spesielt visse til ein ønske ein litt "avansert" mobil (?).

Etter som eg har forstått så er det Nokia N97 som er det "nærmeste" ein kjem min noværende N95, men denne også har touchscreen.

Grunnen til at eg er litt usikker på å kjøpe touchscreen-mobil og bruke den i arbeid, er at eg er litt usikker kor lenge den holder før den må til reperasjon av nettopp berøringsskjermen, da eg har ein HTC TyTn 2 liggende og støve, og den har blitt brukt i jobbsamanheng tidligere, men da mobilen ligg i lomma og til tider kan få litt "press" på seg, pga. at ein "åler" seg rundt i trange områder, så har touchscreenen sluttet å fungere.

Er dette noko eg i det heile tatt treng å uro meg over ved nyere telefoner som blir utgitt (HTC TyTn 2 er tross alt ikkje ny lenger)?

Har vurdert (foruten om N97en) HTC Desire og Samsung Wave.

Det viktigste for min del med mobilen, er at den skal være god til å lese dokumenter/e-post, ok web-browser, og brukervennleg.

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HTC HD2.

Den kan nok være eit godt alternativ ja. Ser jo også no gjennom diverse tester av Samsungs Galaxy S mobil, og må jo sei den frister.

Men er det grunn til å uroe seg over det med touchscreenen, at ein kan få problemer med den, visse til den ligg i lommen under arbeid, og får tidvis litt "trøkk" mot mobilen?

Lenke til kommentar

Det vil være et problem med alle mobiltelefoner som ikke er spesielt laget for å brukes i et tøft miljø. Jeg leste posten din litt nærmere nå og ser at du ønsker å bruke den på jobb, hvor du åler deg rundt på trange plasser. :wee: Vet ikke helt hva det innebærer, men anleggsbransjen, byggbransjen eller elektrikerbransjen er for meg nærliggende. Du vil i tillegg til press og slikt, være utsatt for fukt og støv, noe som er et helvete for slike dingser.

Lenke til kommentar

Det vil være et problem med alle mobiltelefoner som ikke er spesielt laget for å brukes i et tøft miljø. Jeg leste posten din litt nærmere nå og ser at du ønsker å bruke den på jobb, hvor du åler deg rundt på trange plasser. :wee: Vet ikke helt hva det innebærer, men anleggsbransjen, byggbransjen eller elektrikerbransjen er for meg nærliggende. Du vil i tillegg til press og slikt, være utsatt for fukt og støv, noe som er et helvete for slike dingser.

Er elektriker, hovedsaklig på plattformer som kommer til kai. Syns jo Nokia N95 har funket utverket til mitt behov.

Er akkurat det med fukt, støv og press som uroe meg veldig med ein sånn mobil, men det virke liksom at skal ein ha litt teknologi i mobilen no til dags, så er det touch som gjelder (?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...