JFM Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) Hei. Pappa skal kjøpe seg TV til campingvogna, så jeg er satt på saken Jeg regner med at det billigste alternativet er å kjøpe en dataskjerm siden han ikke trenger en skjerm med innebygd tv-tuner. Tror 24" er en passelig størrelse i vogna. Skjermen må ha innebygde høytalere og HDMI inngang. Helst 1920x1080. Han har Viasat PlusHD abonnement som han skal bruke i vogna når han er på ferie, så det er grunnen til at skjermen ikke trenger innebygd tuner Makspris? Tja... Skal vi si 2000kr Takk Endret 5. juli 2010 av JFM Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) Burde det ikke være bedre å finne en som går på 12V? Burde finnes egne TV-er spesielt for camping/hytte. Får jo alt annet av utstyr av den typen. F.eks. Noe ala denne Endret 5. juli 2010 av sedsberg Lenke til kommentar
JFM Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 Trenger ikke 12v. Har jo 230v i vogna Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Trenger ikke 12v. Har jo 230v i vogna Type vekselretter eller fra nett? (hjemme/campingplass). Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Da er det jo det greit. Om du velger dataskjerm eller TV så tviler jeg på det har så mye å si. Ikke alle dataskjermer har HDMI og innebygde høyttalere. TV-er har også som regel flere innganger så man kan kople til stort sett hva det måtte være. Og har de innebygde høyttalere så er det etter min erfaring bedre lyd i TV-er. Ville heller sett i begge kategoriene og valgt det som ser best ut til prisen. Vet ikke om det har endra seg men før var det faktisk dyrere med dataskjermer enn TV-er selv om de mangla tuner og hadde færre innganger. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 HVordan er denne? http://www.amentio.no/Avdelinger/datautstyr/Skjerm/24--LCD/ASUS-VW246H---LCD-skjerm---TFT---24---w-VW246H-888157.aspx Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Ser grei ut den men merk deg at det kun er HDMI/DVI og VGA. Så det går ikke an å kople til analogt utstyr uten videre. F.eks. videospillere og DVD-spillere uten HDMI. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 Det vet jeg. Og det gjør ingenting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå