bjornar83 Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 I cpu-z står det under memory: Size: 512 MBytes Channels #: Single Regner med at dette betyr at jeg ikke bruker dual ddr eller hva det nå heter... Så spørsmålet blir hvordan jeg aktiverer det Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 I cpu-z står det under memory: Size: 512 MBytes Channels #: Single Regner med at dette betyr at jeg ikke bruker dual ddr eller hva det nå heter... Så spørsmålet blir hvordan jeg aktiverer det Du må ha to (like) minnebrikker, og de må stå i de minne-slottene som det står beskrevet i din brukermanual. Les hvilke det er der. Mvh. Magnus Lie Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Du må kanskje dette rambrikkene i bestemte minneslot`er. På Asus P4c800 (som er på vei til meg i posten ) er disse slot`ene blå. Sjekk brukermanualen. Hvis brikkene er riktig plassert, kan det kanskje finnes valg i bios? Tror dual-channel skal aktiviseres automatisk hvis brikkene er riktig plassert. Reset cmos hvis annet ikke hjelper. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Der er fire slotter sett brikkene i 1og 3 eller 2 og 4, Lenke til kommentar
josh Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Noen som vet den *faktiske* ytelses forskjellen på single og dual? Og da tenker jeg ikke på SiSoft benchmarks eller lignende... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Noen som vet den *faktiske* ytelses forskjellen på single og dual? Og da tenker jeg ikke på SiSoft benchmarks eller lignende... Minnebåndbredden dobles jo, og det betyr at applikasjoner som begrenses av dette med single channel vil få seg en boost. Tidligere chipset (granite bay) viste en veldig moderat økning i generell ytelse med dual, tror faktisk de NForce-baserte systemene fikk litt mer løft av dual enn Intel sine plattformer. Tror det dreide seg om 2-5%. Imidlertid vil jeg tro at P4 med 800mhz fsb vil kunne nyttegjøre seg den økte minnebåndbredden noe bedre. Man ser jo i tester at f.eks. grafikkytelse får et pent løft når man tester 865/875 plattformen mot single channel systemer. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 I cpu-z står det under memory: Size: 512 MBytes Channels #: Single Regner med at dette betyr at jeg ikke bruker dual ddr eller hva det nå heter... Så spørsmålet blir hvordan jeg aktiverer det det står den totale minnekapasiteten uansett jeg kjører 2x 512 og da står det 1024. Lenke til kommentar
bjornar83 Skrevet 19. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2003 Der er fire slotter sett brikkene i 1og 3 eller 2 og 4, OK! Da prøver jeg det, jeg satt dem nemlig på siden av hverandre. Takk for mange svar :smile: Lenke til kommentar
bjornar83 Skrevet 19. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2003 det står den totale minnekapasiteten uansett jeg kjører 2x 512 og da står det 1024. Ja men står det single channel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå