Gå til innhold

Drømmer er ikke bare drømmer?

Anbefalte innlegg

dreaming.gif

Heisan jeg vill lage en tråd om Drømmer (Allt som handler om drømmer)

Mange skumle ting har skjedd med meg i det siste.

De "fleste" drømmene jeg har drømt har skjedd (eller vert lignende)

Mye av det jeg drømmer skjer. Fått masse DeJavu i det siste.

Noen ganger hender det att jeg kan "se in i framtiden" men på en måte se 10-20sekunder av hva som kommer til å skje.

Har det skjedd noe sånt med dere andre?

Hadde ganske skummele drøm inatt.

Om Dere vill lese er det bare og se i spoilern :)

Drømte att jeg var hos tanta mi som bor i ett Gammelt hus.

Skulle sove der på natta, og foreldra mine sov i ett annet rom.

Jeg "visste" det spøket der i drømmen og rommet var mørkt.

Men plutslig ser jeg en liten jente sirka 8m bort som kommer sakte mot meg (The Grudge Style/The Ring :p ) drar på meg dyna og hører fotstega hennes, henne nermer seg. Så skjenner jeg att hele kroppen er tung og jeg kjenner meg fryst (ikke kall, men att jeg ikke kan røre meg) Jeg ligger helt stille fordi jeg ikke kan røre meg, men jeg veit att henne er der. Så plutslig så kjenner jeg att noen drar av meg dyna (i drømmen) og jeg håller øynene stengt.

Så etter det så våkner jeg i min egen seng og føler meg "fryst"

Ett spørsmål?

For litt siden våkna jeg hos fettern min, hadde fått lite søvn den natta og så ett blodig hår framfor meg (ikke drøm, var irl) prøvde å ta det bord med å kaste armene framfor meg, men kunne ikke røre meg, etter det så "våkna" jeg. Var det en søvparalyse?

Endret av KK-f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg høres det nok ut som søvnparalyse ja, men jeg har ikke hatt det så veldig ofte, så ikke stol 100% på meg. Mens samtidig, når du ligger i søvnparalyse så har jeg også hørt at du fortsatt drømmer litt, så det jeg lurer på er, fikk du fjernet håret når du kom tilbake til deg selv, eller var det ikke noe hår der lenger når du ikke var i paralyse?

Jeg har dog aldri opplevd at jeg har drømt noe også har det skjedd med meg senere, altså Dejavu. Har heller rare drømmer om ting som kan ha noe å gjøre med noe som har skjedd. Her en dag drømte jeg at jeg satt på en restaurant og ei dame stumpa en sigarett i fjeset mitt (akkurat der jeg samme dagen fikk et sår på ekte). For å gå litt OT kan jeg også nevne at den kvelden hadde jeg min første ordentlig lucid dream, for jeg reagerte på at det ikke gjorde noe vondt når hu dama stumpa røyken i trynet mitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

@Perrern

Tenk deg att du våkner i din seng, så ser du ett hår som er blodig framfor deg. Du er der, du skvetter og prøver å få bort håret.

Men av att du skvetter så "våkner" du og allt er borte :)

Det samme har skjedd med meg (andre drømmer og andre hendelser)

Så jeg tror Drømmer har noe med livet vårt å gjøre.

Kanskje gi oss advarsell,tips eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Det virker som om du hadde søvnparalyse ja.

Jeg har i allefall ikke enda vært borti noen spådommer o.l. i drømmer, men samtidig har jeg ikke noe tro på det, så det kan jo også være en grunn. For meg er drømmer underholdning, og et biprodukt av det at man sover.

Lenke til kommentar

Drømmer spår ingenting. Drømmer er bare underbevisstheten din som går fritt. Hvis du lærer deg lucid dreaming, altså at du kan kontrollere drømmene dine, så vil nok også du innse det. Søvnparalyse forekommer fordi når du drømmer så bedøver hjernen kroppen din for at du ikke skal gjøre det du drømmer. Dette skjer under REM fasen av søvnen din. Der som regel under den fasen du drømmer. Det er også da det er mest aktivitet i hjernen din i løpet av natten. :)

Lenke til kommentar

Jeg elsker det, men litt mer spesifisert så elsker jeg lucid dreaming. Som tidligere nevnt så går det ut på å finne ut at du drømmer mens du er i drømmen. Når dette er gjort kan du gjøre absolutt hva du vil. Det er en verdenssimulator med cheats. Du er Jesus med enda flere superkrefter. Har du lyst på en awesome bil? Sexy dame? Har du lyst til å sex med 3 spedbarn mens det regner biler laget av ananas rundt deg? Du kan gjøre det når du har mestret lucid dreaming. Du kan lese mer om det det på linken under. Til venstre på siden vil du også få vite mer om teknikker og det meste du trenger om du blir intressert :)

http://www.dreamviews.com/whatislucid.php

Lenke til kommentar

OP: Den biten der du kjente at noen dro av deg dyna. Du nevnte ikke noe om at du var livredd.

For det har nemlig skjedd meg hver gang jeg har hatt søvnparalyse. Selv om jeg vet hva som foregår selv, så er jeg fortsatt skikkelig redd.

Endret av Gyr0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...