Calm Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Sitter nå på en Athlon (se sig), men har nettopp satt opp Mandrake 9.1 på den gamle boksen... vet ikke hvordan jeg skal fordele HD-plass på Linuxmaskinen - har satt inn en 3,2 GB Seagate i Linuxmaskinen, og lurer på hvordan det er mest fornuftig å fordele lagringsplassen på Linuxmaskinen... oppsettet mitt slik det er nå er som følger ca: 380 MB Linux Swap 470 MB ext3 /home 2,1 GB Linux native Er dette et ideelt setup? Hvis ikke, hva burde gjøres anerledes? Skal kjøre eggdrop, apache, mail (IKKE dhcp, dns, , router/firewall, proxy etc)... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Hmm, Linux Native = mountet på / ? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Dette ser helt kult ut, masse swap og egen /home-partisjon. Til å begynne med, hvis du roter det til av en eller annen grunn, kan du installere alt på nytt, men beholde /home. Da blir alle innstillingene dine til desktopen og alle andre filer under /home ivaretatt. Da jeg begynte med mandrake, tror jeg jeg installerte på nytt hver dag i to uker ... Lenke til kommentar
Klette Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Jeg hadde tatt 300MB Swap 100MB /boot og resten på / ReiserFS men, det er nå meg da Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 100MB /boot Hva i all verden skal du med 100 mb /boot ? Skal du lage en samling med "hyper-bloatede" kjerner? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Jeg hadde tatt 300MB Swap 100MB /boot og resten på / ReiserFS men, det er nå meg da Du klarer deg leeeeenge med en /boot på 10mb. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 så koser jeg meg med mange forskjellig kjerner da... Jeg har jo 300GB å gå på, så jeg klarer meg med 100MB mindre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå