twisted_ Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) Jeg skal gå fjerde året på min treårige utdanning, hvor jeg må ta de poengene jeg ikke har tatt så langt. Skal søke om lån/stipend, og da må jeg oppgi om jeg studerer heltid (30 st.p. per semester) eller deltid. Jeg skal etter planen ta 50 studiepoeng dette året, 25 i hvert semester. Skal jeg da velge deltid? Noen som vet noe håndfast om hvordan det vil virke inn, sammenlignet med heltid på 60 poeng? Hva om jeg melder meg opp i fag som til sammen gir 60 poeng, men at jeg dropper å møte i fag(ene) på de siste 10 poengene? Vil det spille noen rolle? Endret 5. juli 2010 av twisted_ Lenke til kommentar
kkha Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 du må spørre en advokat eller en annen som her jobb innen komunen. men jeg ville valgt deltid Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Med 50 stp per år er du deltidsstudent. Dersom du melder deg på for 60 studiepoeng og kun består 50 vil du kun få stipend for 50. Effekten blir altså den samme. Lenke til kommentar
kaolla89 Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 hvor mye penger er det snakk om med heltids-lån og deltids-lån? da jeg gikk på fhs fikk vi ca 80k.. men vet ikke om det er heltids eller deltids o.O Lenke til kommentar
tmth Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 På Lånekassen sinehjemmesiderstår det at man får 89 000,-kr i året, hvor 53 400,-kr er lån hvis du er borteboer. Det står også at som deltidsstudent får du støtte etter studiebelastning. Med 25sp per semester får du da 66 750,-kr fordelt på 10 måneder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå